Bab 15

233 25 11
                                    

Gin menghempaskan fail keatas meja dengan kuat

Vodka cuma diam. Dia tahu boss nya sedang menahan marah."Gomen,aku tak dapat kesan dia"

"Arghh! Ini cuma alasan! Baka!"jerit Gin

Vodka tunduk. Jelingan tajam Gin boleh membuat dia pengsan..

"Huh,takpa. Aku dah hantar seorang gadis untuk pergi ke Teitan High School. Dia mungkin boleh bantu aku"

Vodka melihat Gin. Gadis itu?

"Awak Haibara Ai?"

Ai menggangguk.

Sherry senyum."Selamat berkenalan!"  Ai tersenyum

"Mesti semua di sekolah ni kenal awak dan Conan-san,kan?"

"Err,saya tak. Conan-san yang famous di sekolah ni"balas Ai

"Eh,bukan awak adik angkat dia ke? Conan-san yang cerita dekat saya"

Ai terdiam.. apahal mamat biawak kebodoh tu beritahu yang Ai ni adik angkat dia?

"Ehh,taklah. Jangan percaya sangat kata dia..Kadang kadang dia tipu"

Sherry menggangguk."Huh,takpala. Kita kawan yea"ujar Sherry

Ai tersenyum manis."Yea,kita kawan"

.......

Conan meletakkan lengannya dibelakang kepala. Bosan...B.O.S.A.N

Wajah Sherry tiba tiba muncul. Eyy,rindulah tu...ececceceh

"Hmm,aku nak sangat beritahu isi hati aku kat dia..Tapi,rasa takut dan malu pun ada"

"AHAH!!"

Conan keluar dari kelas. Dia ingin mencari seorang gadis yang amat dia rapat..

"Itu dia,Haibara Ai"

"Ai"

"Kau beritahu jelah yang kau suka dia"

"Aku malulah!"balaa Conan. Muka dia sudah merah

Ai mengetap bibir."Kau,lelaki. Perlulah gentleman! Takyah malu malu. Terus terang itu bagus. "

"Macam manalah? Boleh kau beritahu?"

Ai terfikir sejenak..."Hmm,kau jumpa dia secara private. Lepastu,kau katalah yang kau suka dia. Kalau dia balaa cinta kau,kira baik dahtu. Tapi,kalau dia...."

Conan terdiam..dia juga memikirkan hal itu. Takut Sherry menolak cinta dia..Hmm...

"Kau cuba dulu.Kalau dia terima,beritahu aku"

Conan bangkit lalu bersemangat,"Aku mesti boleh!"

Ai tersenyum..Dia sudah berjanji pada diri dia..pastikan semua orang gembira....

.....

"AI!!!!!"

Ai menoleh kebelakang. Tinggal 20 minit lagi kelas akan bermula lagi

"Apa?"

Conan menarik nafas."Sherry terima cinta aku! Yipppi!!!!"

Ai terdiam....."Wahhhh!!! Congratss! Harap kekal lah ye"balas Ai sambil senyum

"Hari ni ialah hari terbaik bagi aku! Wohoo!!"

Ai masuk kedalam tandas. Ai mengesat air mata yang hampir keluar

Opps,mata dia hampir merah,or muka dia hampir warnah merah..

"Apsal kau nangis,baka?"Ai menggenggam tangan..

"Kuat...kuat..Aku okey ni"ujar Ai sendiri

Ai terduduk. Disebabkan seorang lelaki,dia menjadi lemah.....

......

"Konichiwa,Sherry-chan"ucap Ai

Sherry senyum."Daijoubu? Muka awak merah tadi"tanya Sherry

"Hah? Takde papalah. Saya okey je"

"Tak sangka,Conan suka saya. Saya pun suka dia. Impian saya jadi kenyataan!"jerit kecil Sherry

Ai tersenyum.

"Tapikan..cuma saya takut dengan Conan"

Ai terkejut."Kenapa?"

"Conan ada beritahu saya..Dari dulu dia mencari first crush dia..crush dia seorang tomboy, tapi cantik. Waktu dia masih kecil,dia pernah jumpa gadis itu berseorangan di gelanggang sambil bermain bola sendirian"

Ai terkejut...Macam...dia pernah alami..

"Ibu Conan,tak suruh Conan keluar dari rumah sekalipun. Conan sangat bosan lalu dia keluar pergi kearah gadis itu..Conan rapat dengan dia sejak dia jumpa gadis tu. Makin lama,timbul perasaan suka dekat gadis tu"

"Sebulan kemudian,Conan pindah dari sana. Conan menangis teruk apabila dia meninggalkan gadis itu..Saya takut sangat...gadis itu muncul depan mata Conan..dan membuatkan Conan berpaling pada dia.."

Ai terdiam...macam pernah alami lah. Tak mungkin...tak!

"Err,rilex Sherry. Conan takkan macam tu. Dia setialah. Dan,mungkin gadis itu takkan muncul lagi..imaginasi Conan tinggi tau"balas Ai

"Yeke? Huh,selamat..terima kasih yea Ai,tenangkan saya"balas Sherry

Ai menggangguk..

Dia pernah alami itu.. dia bermain seorang diri di gelanggang

Dan,muncul seorang budak yang berlagak kearah dia lalu bermain bersama

Dan,ada seorang wanita datang kearah mereka berdua lalu wanita itu memarahi budak lelaki itu

Semakin lama,Ai dengan budak lelaki itu rapat. Mungkin wanita itu ialah ibu kepada budak lelaki itu..wanita itu ada mengambil gambar mereka berdua..

Dan...hari terakhir...Ai menunggu dia lama di gelanggang. Hampir 1 jam dia menunggu..Ai mengambil keputusan untuk mencari budak itu..

Dan...rupanya..budak itu telah pindah..Ai balik kerumah lalu menangis..

Hana...dia menarik Ai masuk kedalam kumpulan ahli gelap...disebabkan Hana,hidup dia tunggang terbalik...

"Tak mungkin itu aku..nobody will fall in love  with me..nobody...tiada sesiapa pun akan jatuh cinta kat aku"

Konichiwa,Ai-chan!Where stories live. Discover now