Part 4

670 14 0
                                    



"Congrats, bro!"

"By the way, thanks."

"Sebab?"

"Sudi datang ke majlis perkahwinan aku ni."

"Gila kalau tak datang ke wedding kau. Kalau aku tak datang, kena saman."

"Aku betul-betul saman baru tahu."

Faizul dan Danny ketawa sesama mereka. Faizul macam tak percaya yang si Danny datang ke majlis perkahwinannya. Siapa tak kenal dengan si Danny yang kuat sangat bekerja sampai nak cari calon isteri pun tak ada masa. Bukan senang hendak melalui hidup sebagai seorang pengusaha hotel. Setiap hari ada saja hal yang kena hadap. Kalau bukan pasal dokumen kerja, mesti pasal pengunjung yang berkunjung ke hotel. Macam-macam karenah terpaksa dilayan.

"Mana bini kau? Aku tak nampak pun." Tanya Danny.

"Dia dengan kawan-kawan dia. Biasalah orang perempuan."

"Gosip?"

"Ya! Itu hal wajib bagi orang perempuan."

"Gosip pasal...."

"Jangan tengok aku macam tu! Manalah aku tahu."

Danny sudah memasukkan tangan ke dalam kocek seluar. Gila tak kacak si Danny ni. Pakai tuxedo berwarna krim campur putih. Botie tak boleh tinggal. Ketika itu dia memakai botie berwarna merah jambu. Gila tak cair kalau perempuan lain tengok. Silap-silap terus pengsan dek penangan senyuman yang memikat dan tampak sweet itu.

"Gosip pasal kau kut."

"Pasal aku? Merepeklah!"

"Maybe. Kau kan..."

"Aku apa?"

"A handsome and sweet man."

"Choi! Tak ada maknanya. Cerita pasal masa depan kut."

"Kau tak percaya?"

Faizul menggeleng dan mencebik mulut. Dia sudah tersenyum tetamu yang lalu lalang di sisi dan hadapannya. Dialah raja sehari pada hari itu. Tetamu hormat dia seperti raja. Dia seorang yang kacak? Boleh percaya ke kata si Danny? Apabila Faizul menghadap cermin, pasti dia akan tersenyum sendirian. Sebabnya dia mesti akan cakap, boleh tahan. Walaupun ringkas apa yang dikatakan sudah cukup menggambarkan segalanya.

"Cuba kau tengok dekat sana tu!" tunjuk Danny ke arah belakang Faizul.

Faizul terus melihat akan tunjukan si Danny. Dia terkejut dan pantas memandang kawannya kembali. Kenapa isterinya pula yang menjadi sasaran? Kenapa bukan orang lain? Jangan cakap yang si Danny suka dekat isterinya pula. Memanglah nak kena ketuk kepala dengannya. Belum sempat dia hendak membuka mulut, Danny mencelah lagi.

"Kau agak kenapa perempuan tu semua tengok kau?"

"Maksud kau, kawan-kawan isteri aku?"

"Yalah! Takkan pak cik meja sebelah tu kut. Agak-agaklah wey."

Fariz menyengih kecil. "Manalah aku tahu. Kau tahu ke kenapa?"

Cinta Roller Coaster -Ery AierilWhere stories live. Discover now