Kap❤️52

553 18 2
                                    

Martinus Perspektiv

Jag hör hur ytterdörren slängs upp.
"Martinus!!!" Skriker Marcus.
Jag svarar inte. Sedan ser jag Marcus komma in i vardagsrummet.
"Martinus!" Skriker han och kommer och kramar mig hårt.
"Hva er det?" Säger jag lugnt.
Han stirrar med stora ögon på mig.
"Du tuller rett!?"
(Tuller: Skämtar)

"Nei"
"Hva faen tror du!? Du sa du skulle på toalettet, og så kommer du hjem?? Fra Oslo uten å SI!?" Säger han upprört.
Okej han kanske har rätt.. Men jag vet inte heller varför jag fkn är hemma och hur jag kom hit.. Jag vet bara att Alice lever..
"Hallooo!?" säger Marcus och klappar med händerna framför mig.
"Hva?" Säger jag.
Han stönar och går upp till sitt rum.
Anja och hennes mamma kommer in.
"Martinus!!" Säger hon och kommer fram till mig och kramar mig hårt. Man ser på henne att hon har gråtit.
Jag kanske ändå bordet ha ringt de..
jag vill inte ens träffa pappa han kommer hugga av mig.
"Vi var så oroliga för dig Martinus, du måste säga till när du ska åka" Säger Anjas mamma.
Hon har rätt..
Jag nickar till svar. Hennes mamma klappar mig lätt på benet.
"Mamma får jag sova hos Martinus ikväll?" Frågar Anja till sin mamma.
"Okej då" Säger hennes mamma.
Jag ler.
Jag måste berätta för Anja.. Men hur..
Pappa kommer springandes in.
"Martinus lille pojk!!!" Säger han strängt och kommer mot mig.
Okej jag är död!
Död!

Jag reser mig upp och springer upp till mitt rum.
"Sorry pappa!!!" Ropar jag och stänger dörren. Jag kan inte sluta att skratta.. nu är det bara värre. Anja kommer in och börjar skratta ihjäl sig.
"Din pappa kommer köra norska tofflan på dig" Skrattar Anja så hon ramlar omkull.
"Norska tofflan?" Säger jag och skrattar.
"Det är typ eee.. strunt i det" Skrattar hon.

Pappa kommer in och jag ljuger att jag åkte buss och att min mobil dog och att jag inte hittade de. Världens sämsta men han gick på det.
I'm SAVE 😂

Inatt är det nyår!

Anjas Perspektiv

Jag och mamma går till vårt hus för att fixa oss till ikväll. Jag går upp och duschar. Sedan så tar jag på min klänning och mamma får hjälpa mig att knäppa där bak. Jag bestämmer att jag lockar håret och lägger glitter.
Jag sminkar mig och tar på mina klackskor. Sedan sätter jag på mina diamants smycken och min väska
👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 BILD 👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼

 Sedan sätter jag på mina diamants smycken och min väska👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 BILD 👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jag går till den stora spegeln och kolla på mig själv. Min kropp är perfekt och ser faktiskt ganska fin ut. Jag går ner till trapporna. Mamma är redan klar. Hon kollar upp på mig.
"Gud" Säger hon.
Jag fnissar.
"Så mamma vad tycker du?" Säger jag och ler.
Hon får tårar i ögonen.
"Så fin du har blivit" Säger hon och sträcker ut armarna. Jag går ner från trapporna och kramar henne hårt.

Vi börjar gå mot Martinus. Mamma knackar på dörren.
Gud vad nervös jag är.
Hur Martinus ska tycka om mig så här?..
Kjell- Erik öppnar och kollar på mamma.
"Gud Så vakkra!!" Säger han.
Jag fnissar åt hans NorskSvenska.
Vi stiger in och går direkt till vardagsrummet.
Det första jag möter är de bruna ögonen som kollar på mig.
Martinus

Martinus Perspektiv

Jag hör hur ytterdörren öppnas. Gud vad nervös jag är.. för hur Anja ska tycka om mig såhär.. Jag kollar på Marcus som sitter och håller på med mobilen. Anja och hennes mamma kommer in i vardagsrummet.
Och där känns som om världen har stannat.
Är detta verkligen Anja?
Jag kollar på henne från tå till hår.
Så himla vacker..
Anja kollar också på mig.
Marcus reser sig upp och kollar storögd på Anja. Det gör henne att fnissar.
Vi sätter oss ner och börjar äta och prata om allting.
Efter middagen så går vi ut till altanen. Jag kollar klockan
23:57

3 MINTER KVAR!!? JAG GLÖMDE PRESENTEN!!??

"KOMMER SNART!?" Säger jag snabbt och springer upp till mitt rum. Tar lilla asken under kudden och springer ner.
2 Minuter!!!!
Jag springer ut till altanen där Anja står och kolllar på stjärnorna.
"Anja.." Säger jag sakta. Hon vänder sig mot mig.
Hon ler.
"Jeg vil bare si at jeg elsker deg mest av alt, og om 1 minutt er det nytt år, og jeg skulle ønske at jeg vil alltid være med deg Anja. Beklager for alt, hva vi har gått gjennom og alt.. Jeg elskar deg og vil alltid gjør det fordi jeg ønsker å gi deg noe som er verdig deg" Säger jag och visar asket framför henne. Hon tittar ner på den. Jag öppnar asket och där ligger ett halsband som är så speciell. Det är en liten silver halsband som är ett litet hjärta på som står "Från Hjärtat och tillbaka" Med skrivstil. Hon tittar på det.
Jag ser hur hon får tårar i ögonen.
"Martinus jag fkn älskar dig!" Säger hon och kysser mig. Och då!!
Sjyst alla raketer upp.
2017!!!
"GOTT NYTT ÅR!!!" säger alla och skålar.
"Gott nytt år baby" Säger jag och tar ut det lilla halsbandet och tar på henne.
"Gott nytt år baby" Säger hon tillbaka.
Jag ser hur Marcus ser ledsen ut. Han saknar verkligen Alice..
men jag önskar bara att jag kunde gå fram till honom och säga att Alice lever..

"Från hjärtat och tillbaka?"
"Från hjärtat och tillbaka"
❤️
Slut!!

HAHAHAH SKOJA😂😂😂 Skulle aldrig sluta boken sådär eller jo men Aja skit samma😂🖕🏼
Stackars MAC 😭 Men vi får se vad som händer hihi 😘

Merr

Varför Mig ~ M&M ♡ Avslutad Where stories live. Discover now