Pov Anouk
Het is zaterdagochtend. Samen met Nicky fiets ik naar de manege.
"Het is superkoud..." bibbert Nicky. "Maar goed dat we ons ingepakt hebben!" lach ik.
We hebben beide ons dikste rijbroek aangedaan, een dikke sweater en natuurlijk een winterjas.
"Wat zullen we vandaag eens gaan doen?" vraag ik Nicky, die keihard meezingt met B brave. "Zonder zadel rijden natuurlijk!" roept ze boven de muziek uit. Ik grinnik. "Doen we!"
Pov Simone
Ik kijk op mijn horloge. Hmm, 09:02... Anouk en Nicky zullen er vast zo wel aankomen. Ik loop naar Lex zijn stal en doe hem een halster om. Al append neem ik hem mee naar de poetsplaats.
"SIMOOOOONN!!" hoor ik ineens achter me. Ik draai me om en voor ik het weet heb ik Anouk en Nicky om mijn nek hangen.
"Heeey!!" roep ik vrolijk. We praten even en daarna lopen Anouk en Nicky naar hun paarden. Snel loop ik naar de zadelkamer voor Lex zijn poetsspulletjes.Vandaag komt er een nieuwe jongen op de manege om les te geven, ik ben super benieuwd, net als Anouk en Nicky. Zal hij knap zijn? Geeft hij goed les? In gedachten verzonken loop ik terug naar Lex.
Pov Nicky
"Dag Maxje!" roep ik opgewekt. Ik doe zijn boxdeur open en knuffel hem uitbundig. Terwijl ik hem aandacht geef kijk ik toe hoe Anouk Karesha uit haar stal haalt en vervolgens naast Lex op de poetsplaats zet.
"Kom Max, zullen we jou ook eens flink schoonmaken. Er komt namenlijk een nieuwe instructeur op de manege!"
Pov Anouk
"We gaan vandaag zonder zadel rijden." zeg ik tegen Simone terwijl ze Lex poetst.
"Leuk, ik doe mee met Lex!" zegt ze. Ik steek mijn duim op. "Ik ga even spullen pakken." zeg ik luchtig en ik loop naar mijn zadelkast.
Ik rommel mijn sleutel in het slot en doe de deur open. Ik haal er mijn cap en poetskist uit en wat biks wat ik in mijn jaszak prop.
Als ik weer terugloop zie ik Karesha snuivend en schrapend op de poetsplaats staan.
"Karesh, gedraag je." lach ik. Met een schuin hoofd kijkt ze me aan. "Sukkeltje..." grinnik ik.
In een record tempo is ze gepoetst en ik leg snel mijn bruine fleecedeken op haar rug. We hebben haar vorige week geschoren en ik wil niet dat ze kou vat.
"Iedereen klaar?" roep ik na een poosje. Simone en Nicky knikken ja en nemen Lex en Max mee naar de grote bak. Simone heeft Lex' hoofdstel omgedaan en Nicky heeft een touwhalster met touwteugels bij Max omgedaan. Zelf gebruik ik mijn bruine halstertouw als neckrope.
Pov Simone
"Ik ben er klaar voor!" roep ik als ik op Lex zijn scherpe rug zit. "Ik ook." zegt Nicky terwijl ze haar touwteugels uit de draai haalt. Ik kijk naar Anouk, die struggelend de bakdeur dichtdoet omdat Karesha niet echt meedraait.
"Lukt het?" vraag ik aan Anouk. "Nope, doe jij het maar even." lacht ze. Ik stuur Lex naar de bakdeur en doe hem moeiteloos dicht. Als Anouk dan ook eindelijk zit, kunnen we beginnen.
JE LEEST
Free
RandomAnouk is een 16 jarig meisje die zielsveel van haar Arabische merrie Karesha houd. Samen met haar twee beste vriendinnen Nicky en Simone heeft ze superveel plezier op manege de Zonnehoeve, waar hun paarden gestald staan. Als er op een dag een nieuwe...