Pov Nicky
Als we eenmaal bij mij thuis aangekomen zijn, worden Simone en Anouk al snel weggestuurd door mijn ouders. Ze hebben knallende ruzie.
"Je mag wel bij mij slapen..." zegt Simone. "Dank je, dan pak ik snel wat spullen en dan vertrekken we. Ik kan dit niet handelen." zeg ik verdrietig. We geven Anouk nog een knuffel en dan vertrekt ze naar huis.
Even later heb ik mijn spullen en dan kunnen we gaan. Het is best een eindje fietsen naar Simone haar huis maar dat boeit ons niet want we hebben muziek op. Ik voel me gelijk een stuk vrolijker.
Pov Anouk
Als ik thuis aankom zit de deur op slot. Ik grabbel in mijn jaszak en haal er een sleutel uit. Ik pruts de sleutel in het slot van de deur en maak hem open. "BEN THUIS!" roep ik. Geen reactie. Vreemd...
Zodra ik de woonkamer binnenloop, flitsen de lampen aan en roepen er mensen "SURPRISE!". Ik schrik. "Wow, wat is dit dan?" vraag ik lachend. Mijn ouders lopen naar me toe. "Omdat je het supergoed doet op school, hebben we een verassing voor je. Loop maar mee."
Verbaasd loop ik achter ze aan. "OMYGOD!!!" piep ik als ik een klein wit minishetje zie staan in de tuin."WAT GAAF, DANKJULLIEWEL!" roep ik enthousiast. Ik ren naar het shetje en aai hem. "Het is een merrietje. Ze heet Daisy en ze is 7 jaar." zegt mijn moeder. "Hey Dais!" zeg ik opgewekt. "Mag ze op de manege staan?" vraag ik. "Tuurlijk. We hebben een box geregeld naast Karesha."
Pov Simone
Ineens hoor ik mijn telefoon gaan. Het is Anouk...
A: "RAAD EENS."
S: "WAT?"
A: "IK HEB VAN MIJN OUDERS EEN MINISHETJE GEKREGEN. EEN SCHIMMELMERRIETJE GENAAMD DAISY EN ZE KOMT NAAST KARESHA TE STAAN!"
S: "WAT GAAF!"
A: "Ennnnnn Simone..."
S: "Jaa?"
A: "Omdat ik veel tijd aan Karesh besteed met trainen, wil ik een verzorgster.... Dus vraag ik jou."
S: "Natuurlijk! Wat leuk!"
A: "Komen jullie morgenochtend naar stal? We zijn toch vrij vanwege studiedag."
S: "Ja doen we, half tien?"
A: "Isgoed, dan zorg ik dat ik er dan al ben met Daisy."
S: "Okee, totdan!"
A: "Yooo!"Ik hang op en vertel het nieuws aan Nicky, die net zo enthausiast is. "Dan heb je twee vp's!" zegt ze blij. Ik knik. Zo leuk...
Pov Nicky
"Simooooon...." zeg ik plagend. "Drank?"
"Ja... Als we thuis zijn!" zegt ze lachend.Als we bij Simone haar huis zijn vluchten we naar haar kamer en maken we alles klaar. Simone doet haar kachel aan en dan gaan we knus zitten. Ik zoek in Simone haar kast en vind een fles Vodka. Ik maak 'm open en neem een slok. Simone schatert het uit waardoor ik ook aangestoken wordt. We drinken nog een beetje en vallen daarna in slaap.
Pov Anouk
"Pap, mam, waar moet Daisy vannacht blijven?" vraag ik. "Oohh, die mag in de schuur staan. We hebben al een dekentje voor haar gehaald. Ligt in de schuur. Doe die maar op en dan zet je haar maar in de schuur. Er ligt al stro in en een emmer water." zegt mijn moeder.
"Oke, nice!" zeg ik.Ik loop de schuur in en zie dat alle fietsen aan de kant zijn, en dat er een plekje gemaakt is met stro waar Daisy kan staan. Ik pak de deken van de plank en doe hem op Daisy. Ik maak alle gespjes vast en pak haar bij haar halstertje. Voorzichtig breng ik haar naar haar plekje en zet haar daar vast met een oud halstertouw van Karesha die ik toevallig nog thuis had liggen.
"Tot morgen Daisje!" zeg ik en ik draai de schuur op slot. Ik ren naar binnen en vlucht mijn slaapkamer in. Ik trek mijn pyjama aan en zet mijn wekker op half 8 en ga snel slapen.
Sorry voor dit korte deel, volgende deel wordt leuker en langer :P
JE LEEST
Free
RandomAnouk is een 16 jarig meisje die zielsveel van haar Arabische merrie Karesha houd. Samen met haar twee beste vriendinnen Nicky en Simone heeft ze superveel plezier op manege de Zonnehoeve, waar hun paarden gestald staan. Als er op een dag een nieuwe...