9

49 3 1
                                    

Pov Anouk

Ik word wakker rond 08:30. Kut, door m'n wekker heengeslapen... Zo snel ik kan trek ik mijn beige rijbroek aan en doe ik een trui aan. Ik grijp mijn donkerrode bomberjack van de kapstok en vlucht de trap af. Mijn ouders zijn ook nog niet wakker...  Nouja, de manege is niet superver, dus ik kan ook gewoon lopend erheen. Als ik nu weg ga, ben ik er half tien wel...

Ik trek snel mijn versleten gympjes aan en loop naar buiten. Het is gelukkig wat minder koud dan afgelopen week. Zodra ik de schuur open doe hoor ik een hinnikje. Daisy kijkt me aan. Ik haal haar touw los en neem haar mee de schuur uit. Voer krijgt ze op de manege wel...

Pov Jelle

Ik rijd het terrein van de manege op om 09:23. In de verte zie ik een schim van een persoon met een witte Shetlander. Wie zou dàt zijn...? Ik wacht tot ze dichterbij komen en zie Anouk lopen. Zodra ze het erf op lopen loop ik erop af.

"Hey, wat is dit? Nieuwe Karesha?" grap ik. "Haha nee, een cadeautje van mijn ouders. Ze komt naast Karesha te staan. Heb haar gisteren gekregen, ze heet Daisy. Simone wordt haar verzorgster." legt ze uit. "Aha, wel een leuk beestje hoor." zeg ik welgemeend. Anouk knikt en loopt dan de pensionstallen in. Ik haal mijn nieuwe deken uit mijn achterbak en loop dan ook naar binnen.

Pov Nicky

"MAXJEEEH!" roep ik als Simone en ik de manege inlopen. Jelle en Anouk zijn er ook al.

"Goedemorgen!" lachen ze. Simone spurt naar Lex en knuffelt hem uitgebreid terwijl ik Max zijn staldeur opengooi. Hij loopt vrijwel meteen achter me aan en ik loop naar de buitenbak. Het is gelukkig droog en 15°c dus gooi ik hem lekker los in de buitenbak. Simone zet Lex er ook bij en zo blijven we een poosje naar ze kijken.

Pov Anouk

"Zo Daisje..." zeg ik als ik haar in de box naast Karesha zet. Daisy hinnikt en kijkt me met een scheef koppie aan. "Och ja, jij moet nog een handje biks hè..." zeg ik en ik steel een handje bij Karesha weg, die ik net gevoerd heb. Karesha kan vandaag wel een handje minder, ik ga toch niet zo veel met haar doen vandaag. Terwijl ik Daisy uit mijn hand laat eten kijk ik naar Jelle die een gloednieuwe donkerrode deken op Axels rug legt.

"Staat leuk bij je jas." zegt hij droog zodra hij ziet dat ik toe kijk. Ik grinnik en loop Daisy haar stal uit. "Dag meissie..." fluister ik tegen Karesha. Ik pak haar halster en touw en doe het om. "Past goed." zeg ik tegen Jelle die de deken nog eens nacheckt. "Mja toch?" zegt hij. "Zeker" zeg ik ter bevestiging. Ik neem Karesha mee naar de kleine binnenbak en gooi haar los met deken en al nog om. Ze graaft in het zand en zo snel ik kan jaag ik haar weg met de longeerzweep die ik even van Jelle genakt heb. Vind ie vast niet erg. Denk ik. Hoop ik. Karesha snorkt en galoppeerd dan bokkend weg.

"Zo, die heeft ook energie voor 10!" merkt Jelle op die ineens met Axel bij de bakdeur staat. Ik kijk op. "Komt goed, ze zijn bevriend met elkaar hoor." zegt hij als hij me bedenkelijk ziet kijken. "Als jij het zegt..." mompel ik. Ik loop naar de bakrand en ga er op zitten met nog altijd Jelle zijn longeerzweep in mijn hand. Hij loopt naar binnen met Axel en klikt hem los. Karesha gooit gelijk haar staart de lucht in en houd haar hoofd en hals strak omhoog. Ik lach. "Nouja zeg, trutje." scheld ik haar uit. "Mag ik mijn zweep eens? Ik wil even kijken hoe Karesha loopt zonder ruiter." zegt Jelle. Ik gooi de zweep naar hem toe. "Thanks." zegt hij lachend. Hij pakt hem van de grond en jaagt achter Karesha aan. Aandachtig bekijkt hij haar drafpassen. "Lekkere gangen hoor!" zegt hij na een tijdje. Hij loopt naar me toe en klimt naast me op de bakrand.
We praten nog wat en kijken hoe de paarden zich uitleven.

"ZIE IK DAAR IETS BLOEIEN??" roept Simone.
"Eh...uh...." zegt Jelle verlegen.
Wow, zo heb ik hem nog niet meegemaakt...
"ZE HEEFT HET OVER DE PAARDEN SUKKEL!" schreeuwt Nicky erachteraan.
Ik kijk naar Karesha en Axel en zie ze verliefd naar elkaar kijken.

"Hahaha wat schattig, kijk nou." zeg ik giechelend. Met een rood hoofd kijkt Jelle ook. "J-ja zeker, ik uh, moet nog uitmesten!" zegt hij en hij loopt gehaast naar de stallen.

Pov Simone

"Hahahah die schaamt zich dood, volgens mij ziet hij je wel zitten. Jullie hebben dezelfde interesses." lach ik. "Ja dagh..." mompelt Anouk en ze loopt naar Karesha toe. "Kom, we gaan de paarden halen. Ik wil Lex even wassen want het is nu lekker weer." zeg ik tegen Nicky. Ze knikt en we lopen samen naar de buitenbak.

"Lexje kom!" roep ik. Hij draait zich om en komt op een sukkeldrafje naar me toe, met Max achter zich aan. Nicky gooit het hek al open en ze rent naar binnen terwijl Max haar volgt naar de wasplaats. Ik neem Lex mee aan zijn halster en loop rustig naar binnen. Ineens schrikt Lex ergens van en hij rukt zijn hoofd omhoog, terwijl mijn vingers nog om zijn halster zaten...

FreeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu