Pov Anouk
Kreunend sta ik van mijn stoel op als ik de schoolbel hoor rinkelen. Het is donderdagmiddag, 14:20. Het is heerlijk weer buiten. Gelukkig zijn we optijd uit.
"Girls, wat denken jullie van een buitenrit?" stel ik voor.
"Goed plan! Ik ga mee." zegt Nicky.Ik zie hoe Simone twijfelt.
"Het is wel lekker weer ja, maar ik heb Lex een dag vrij gegeven..." zegt ze."Neem Katinka maar. Die wil graag mee denk ik zo." zegt Nicky grijnzend.
We pakken ons fiets uit de fietsenstalling en racen gelijk door naar stal. We hebben alledrie gympen aan en een skinny jeans, dus daar kunnen we ook wel mee rijden.
Als we op stal aankomen loop ik gelijk naar mijn kast toe om mijn tuig en borstels te pakken. Ik neem alles mee naar de wasplaats en haal dan Karesha uit de wei.
"Allemachtig wat ben je vies!" roep ik uit als ik een bijna bruine Karesha naar me toe zie lopen. Simone en Nicky komen net met Max en Katinka aanlopen en schateren het uit.
"Succes met wassen!"
Pov Nicky
Nog na-hikkend van het lachen lopen Simone en ik met de tinkers naar binnen.
"Spoel Katinka's benen maar even goed af, die zitten vol zand." zeg ik tegen Simone. Ze steekt haar duim op en zet de kraan aan.
Niet veel later zie ik Anouk binnen lopen met Karesha. Ze zit afwezig op haar telefoon te kijken.
"Hé Nouk, moet je dat paard van je niet wassen?" roep ik.
Ze schrikt op en kijkt me aan.
"Jaja, Jelle appte me sorry. Hij vraagt of hij mee mag op buitenrit." zegt Anouk.
Ik schud heftig nee.
"No way, je weet dat ik een hekel aan hem heb. Ga anders maar met hem samen op buitenrit. Dan gaan we zaterdag wel ergens heen met z'n drieën met de paarden." zeg ik.
Anouk kijkt me aan.
"Vinden jullie het echt goed dat ik met hem op buitenrit ga...?" vraagt ze voorzichtig.
"Jahaa, ga maar. Veel plezier!" zeg ik lachend.
Pov Jelle
Ik zie dat Anouk aan het terugtypen is.
Anouk ❤: 'Hey, Nicky en Simone willen samen op buitenrit dus wij gaan ook met zijn tweeën, is dat oké?'
Ik: 'Is goed, ik stap nu mijn auto in, tot zo!'Ik stap in mijn busje en rijd naar de manege. Als ik op het erf aankom, zie ik Simone en Nicky net wegrijden. Ik zwaai kort naar ze en krijg een dodelijke blik van Nicky terug. Simone glimlacht gelukkig nog wel naar me. Ik stap snel mijn auto uit.
"Dat is snel..." hoor ik ineens achter me. Ik draai me om en zie Anouk staan. Ze kijkt me een beetje emotieloos aan.
"Ja, hey eh... Ik ga Axel even snel klaarmaken. Is Karesh al klaar?" vraag ik ongemakkelijk.
"Ja die staat al een kwartier te wachten." zegt Anouk luchtig.
Zou ze boos zijn...? Ja duh, tuurlijk is ze boos. Ik heb haar gisteren ook zo afgesnauwt.
Zwijgend loop ik naar Axel zijn box. Ik haal een borstel over hem heen en tuig hem op.
"Ik ben klaar Anouk, ga je mee?" vraag ik als ik haar verveeld op haar telefoon bezig zie.
Ze zegt niets en doet haar cap op.
Pov Anouk
Als we een poosje onderweg zijn zonder veel tegen elkaar gezegd te hebben, begint Jelle ineens een gesprek.
"Anouk, het spijt me van gisteren. Ik had niet kwaad op je moeten zijn, je bood alleen maar hulp aan en dat vind ik heel lief." begint hij.
Ik kijk hem verlegen aan.
"Ik heb erover nagedacht en we kunnen Chase morgenmiddag als je uit school komt wel opzoeken... Als je kan." stelt hij voor.
"Ik kan wel..." zeg ik voorzichtig.
"Hoelaat ben je uit? Dan kom ik je ophalen met mijn auto."
"Euh, even zien..." zeg ik en ik pak mijn telefoon uit mijn zak.
Op dat moment rent er een haas vlak voor ons langs en Karesha zet het op een rennen.
Ik prop mijn telefoon terug in mijn jaszak en begin haar te kalmeren.
"Hoo rustig dat was maar een haas... Die doen niks meisje..." zeg ik tegen Karesha.
Uiteindelijk staan we stil en ik kijk om me heen.
Waar the fuck zijn we beland...
Pov Jelle
"Axel kom op, erachteraan!" roep ik en ik prik mijn sporen in zijn buik. Axel neemt een grote galopsprong naar voren en we crossen zo snel als het maar kan achter Anouk aan. Als dit maar goed afloopt...
JE LEEST
Free
RandomAnouk is een 16 jarig meisje die zielsveel van haar Arabische merrie Karesha houd. Samen met haar twee beste vriendinnen Nicky en Simone heeft ze superveel plezier op manege de Zonnehoeve, waar hun paarden gestald staan. Als er op een dag een nieuwe...