"Nyda!" Jerit Ell dari jauh.
Nyda yang terdengar jeritan Ell menoleh ke belakang. Dia berhenti. "Hah! Yang ni terjerit-jerit kenapa? Budak-budak nampak malulah" bebel Nyda.
"Aishhh...tak kisahlah. Ni, ada benda yang lagi penting." Kata Ell.
"Apa dia?" Soal Nyda.
"Meyh sini" Ell menarik tangan Nyda supaya mengikutinya.
"Eh! Nak kemana keluar sekolah ni? Aku ada kelas la!" Nyda terkejut apabila Ell membawanya keluar dari sekolah.
-----------------------------------
"Kenapa kita kat Pejabat MF ni?" Soal Nyda kehairanan. Tiba-tiba dia diseret ke sini.
"Ingat tak masa budak-budak tu kena panggil dengan Pengarah?" Soal Ell kembali.
Nyda hanya mengangguk. "Kenapa?"
"Aku sepatutnya teman diorang. Tapi masa tu aku terdengar sesuatu" terang Ell.
"Dengar apa?"
"I don't know. Tak clear sangat. Tapi yang pasti MF ada sembunyikan sesuati dari kita. And we need to know that" kata Ell .
Nyda berfikir sebentar. Keningnya terangkat sebelah memandang ke arah Ell. "So, apa yang kita nak buat?" Soal Nyda.
"Kita spy" balas Ell.
"Dalam bangunan ni?" Soal Nyda.
"Yup!"
"Ell!! Gila ke?!" Bantah Nyda.
"What?! Kita kena tahu benda ni. Ell rasa MF ada niat disebalik semua ni"
"Fikir Ell, fikir! MF punya sekuriti kuat. How can we supposed to spy in there?"
--------------------------------------
"Ell kau gila" kata Nyda dalam keadaan berbisik.
"Aku rasa aku ada bagitahu kau yang aku ni memang gila sejak kecil lagi." Ell hanya tersengih.
Manakan tidaknya, Ell dengan berani melemaskan beberapa pengawal keselamatan sehingga pengsan dengan kuasa airnya. Sangat gila. Kalau ianya diketahui pihak MF, pasti mereka berdua akan dibunuh.
"So, what is next?" Soal Nyda.
"There" tunjuk Ell ke arah suatu bilik
"What?!" Hampir sahaja Nyda menjerit. "Bilik Maklumat? Are you kidding me?"
Bilik Maklumat adalah bilik di mana semua maklumat tentang MF disimpan termasuklah maklumat tentang para anggota mereka.
"Nope" Ell menggeleng.
Nyda hanya mengeluh. Mereka tak boleh berhenti. Sudah separuh jalan, alang-alang habiskan semuanya.
"Tapi bilik tu nak masuk kena ada kad" kata Nyda. "Kau ada kadnya?" Soal Nyda.
"This" Ell menunjukkam sekeping kad.
YOU ARE READING
The Survivor
FantasyA sequel of Michi Family. Please read Michi Family first before you read this. Mereka yang terselamat terpaksa mencari cara untuk terus selamat. Musuh selama ini yang disangkakan lemah rupanya kuat. Kuasa yang selama ini disangkakan boleh menyelamat...