9

21 1 0
                                    

"MF sebenarnya mempergunakan kita semua" kata Ell.

"Sebenarnya, ada satu puak ni namanya Pure Blood . Mereka ni puak yang hidup jauh dari manusia. Mereka diserang oleh puak Ahli Sihir . Yang Kak Ell percaya itu ialah  Pengarah MF sendiri. Dan hampir kesemua mereka musnah. Tapi, masih ada lagi generasi mereka yang terselamat. And, kuasa yang kita dapat ni sebenarnya berasal dari puak Pure Blood . MF sebenarnya nak kuasai dunia ni. Mereka nak kan semua kuasa. Tapi tak boleh sebab ada seorang dari puak Pure Blood ni yang menjaga semua kuasa ni daripada puak Ahli Sihir. Macam mana kuasa ni boleh masuk dalam diri kita? Itu Kak Ell tak tahu. Apa yang Kak Ell tahu, diantara kita ada puak Pure Blood ." Terang Kak Ell.

"Dan itu ialah Kemal dan Aspa" balas Ein.

"What?!" Nyda terkejut.

"Kenapa tak bagitahu?" Ell tidak puas hati.

"Well, takde siapa yang tanya" jawab Akmal selamba.

"Anyway, macam mana nak tahu korang ni puak Pure Blood atau pon tak?" Soal Rin.

"Dengan ni" Aspa mengangkat lengan bajunya.

"Simbol apa ni?" Soal Ell.

"Ni simbol Api" jawab Aspa.

"Kau pulak Kemal?" Soal Nyda pula.

Akmal mengangkat lengan bajunya dan menampakkan simbol.

"Ouhhhhh. Jadi simbol korang berlainan?" Soal Nyda lagi.

"Ya. Ia bergantung pada kuasa pemilik" Terang Akmal.

"Jadi, berapa bilangan puak yang dapat survive?" Soal Rin.

"Kalau tak silap ada 7 semuanya. Tapi..."

"Tapi apa?" Kata-kata Aspa dipintas oleh Ain.

"Eishhh dia ni. Sabarlah. Aspa nak cerita lah ni. Sab, Wendy dan Liyana dah mengkhianat puak kami."

"Apa!!!" Ein pula terkejut. "Maksudnya, mereka puak Pure Blood asalnya?"

"Ye. Betul tu" balas Aspa

"Siapa yang jaga kuasa ni semua?" Soal Ain.

"Dia adalah 'Dia-Yang-Tahu-Segalanya'. Dia boleh tahu masa depan. Dan dia juga penjaga kuasa. Hanya dia yang boleh berikan kuasa. And kitorang tak pernah tahu siapa dia. Termasuk puak Pure Blood yang terdahulu." terang Aspa.

"Jadi, kitorang ni terpilih la?" Soal Ein.

"Mungkin ye, mungkin tidak"

"Eiiiiii~~ apa ni?"

"Dah dah. Ada hal lagi mustahak kat luar sana" kata Kak Ell apabila menyedari Wendigo semakin banyak di luar sana.

------------------------------------------

Jimmy meletakkan tangannya dipintu masuk. Cahaya menyinari kawasan tapak tangan itu lalu pintu dibuka. Mereka masuk kedalam. Muaz yang dibawa Sophia diletakkan di atas sofa. Masih lagi tidak sedarkan diri.

"Macam mana Jimmy tahu rumah ni dilindungi?" Tanya Zera sambil memerhati sekeliling rumah agam itu. Begitu juga yang lain.

Rumah agam itu mempunyai 3 tingkat. Keluasannya dua kali ganda padang bola sepak. Dekorasi di tingkat bawah amat cantik. Chandelier yang tergantung di ruang tamu menyerikan lagi rumah itu. Terdapat juga beberapa senjata yang dijadikan perhiasan di rumah itu.

"Dah lama. Dan ini rumah kami, sebab tu aku boleh tahu" jawab Jimmy.

"Kami?" Iman yang terdengar jawapan Jimmy berasa pelik.

The SurvivorWhere stories live. Discover now