10.

400 26 4
                                    

Ik schiet naar achteren en kijk Harry verschrikt aan. 'Wat gebeurde er?' vraag ik een toonhoogte hoger dan normaal. Harry grinnikt zacht. 'We kusten.. dat zag je toch?'. Ik schud mijn hoofd. 'Waarom kusten we? Ik snap het niet'. Mijn hoofd tolt nog licht na en ondanks dat Harry's lippen ijskoud zijn staan de mijne zowat in de fik. 'Je wilde het zelf.. je stond het toe' zegt Harry. 'Hoe is het überhaupt mogelijk dat dat we kunnen kussen?'. 'Als aanraken kan lijkt het me dat dat ook kan' antwoord Harry.

Ik geef een korte zucht en leg mijn trillende handen op mijn schoot. 'Waarom ben je nou zo nerveus Lou?' vraagt Harry. 'Omdat ik dat niet was die jou kuste Harry.. dat kan niet.. ik zou dat nooit hebben toegelaten'. 'Dat was je blijkbaar wel.. wie zou het anders moeten zijn?'. Bij die zin valt opeens het kwartje. Ik bal mijn handen tot vuisten terwijl mijn bloed kookt van woede. Mijn blauwe ogen staren woedend in zijn zwarte. ''Jij was het' zeg ik verbitterd. Er verschijnt een frons op Harry's voorhoofd. 'Ik weet niet waar je het over hebt Louis'.

Ik spring op en sla mijn armen over elkaar heen. 'Jij hebt me al eens eerder proberen te bezitten. Deze keer ging het makkelijker dus zorgde je ervoor dat ik je kuste!' roep ik terwijl mijn wijsvinger zijn richting op wijst. Harry schud zijn hoofd en staat nu ook op van het bed. 'Het is waar dat ik je al eens heb proberen te bezitten maar dit kwam volledig uit jezelf' zegt hij. 'Je liegt het' fluister ik vol van haat. Harry legt zijn handen op mijn schouders. 'Louis dat doe ik niet.. echt niet'. 'Raak me niet aan!' schreeuw ik nog harder terwijl ik me uit zijn armen bevrijd.

Harry lijkt even uit het veld geslagen maar hersteld zich snel weer. 'Jij begrijpt er niets van. Je moet mij naar het hiernamaals brengen door een aantal dingen te doen maar die dingen kan je niet doen als je een speciale band met mij hebt! Het was maar goed dat je niets voelde bij die kus want anders kan ik hier nooit meer weg!' roept hij. 'Houd op met liegen Harry! Je gebruikt me in de tussentijd alleen maar en je maakt me bang! Zeg me wat ik moet doen en ik doe het! Maar laat me daarna voorgoed met rust' roep ik met tranen die achter mijn ogen prikken.

Het was waar. Ik voelde niets bij die kus. Het gebeurde zo snel dat ik daar geen eens tijd voor had. ''Luister.. we konden beide niets aan die kus doen.. ik verloor ook de controle over mijn gedachten maar we moeten dat dan maar vergeten.. ik maak je alleen maar bang zodat je mij gehoorzaamd. Er zijn drie opdrachten die je moet uitvoeren en jij bent de enige die dat kan. Jij bent de enige die mij kan zien, horen en aanraken. Als je bang bent doe je dingen sneller dan als je dat niet bent' zegt Harry.

Ik slaak een diepe zucht. 'Wat voor opdrachten moet ik dan uitvoeren?' vraag ik. Harry doet met een vingerknip het licht aan. 'Je moet op de dag van mijn overlijden een paar druppels bloed van jezelf in het zilveren glas van mijn vader laten vallen dat bewaard is gebleven onder de eerste traptrede. Daarna gooi je de ring van mijn moeder in het glas die ik ook heb bewaard. En als laatste een haarlok van mijn tante. De vrouw die mij vermoord heeft. Daarna drink ik dat glas leeg en ga ik naar het hiernamaals. En geloof me.. ik zal het drinken'.

'Waarom per see die dingen?' vraag ik. 'Die drie dingen hebben een speciale betekenis. Het glas moet een voorwerp van 1 van je dierbaren bevatten, mijn moeder dus. Het moet een deel bevatten van mijn moordenaares, mijn tante en het moet een deel bevatten van mijn soulmate. Dat ben jij dus' legt Harry uit.

'Wanneer is je sterfdatum Harry?' vraag ik. 'Over een maand. Tot die tijd zit je nog even met me opgescheept' zegt hij. 'Dat vind ik best maar je moet mij, Niall en Liam niet meer zo bang maken'. 'Dat zal ik niet meer doen als jij beloofd dat je me zal helpen' zegt Harry. Ik knik. 'Beloofd'.

Op dat moment slaat de deur beneden met een klap dicht en begint het licht te knipperen. Het huis word vervult met een koude luchtstroom en alle kaarsen die branden worden uitgeblazen. 'Harry wat doe je nou!?'. 'Ik doe helemaal niets!' gilt hij terug. Liam en Niall schieten de kamer binnen. 'Louis is die Harry nou weer bezig!?' gilt Niall angstig. 'Hij zegt van niet!' roep ik boven het geluid van de klepperende luiken de nu ook aan de gang zijn. Plots grijpt Harry met een gil naar zijn hoofd en knijpen zijn zwarte ogen zich samen. 'Wat is er Harry?' vraag ik geschrokken. 'Ik hoor haar Louis' zegt hij met moeite. 'Wie hoor je?'. 'Mijn tante Louis! Mijn tante is hier in huis!'.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LoveYouu Xxxx

Don't let me down|L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu