Het licht vervaagt en ik voel hoe de koude luchtstroom steeds koeler word. De haren op mijn huid staan stijf overeind door de bittere kou en ik blaas rookwolkjes uit bij elke uitademing. Ik heb niet alleen kippenvel door de kou maar ook van angst. Die kou en de kille sfeer kan alleen maar betekenen dat Sarah in deze ruimte is. Ik kijk schichtig om me heen maar neem geen enkele beweging van haar verrotte ziel waar. Het is doodstil om me heen maar in mijn hoofd beginnen verschillende stemmen al tegen me te praten. Ze fluisteren dat ik weg moet lopen maar ik weet ook wel dat dat geen optie is. Ik haal het nooit om op tijd bij de kelder te zijn. Sarah zal me vast en zeker onderscheppen.
Ik zoek ook naar Harry maar ik zie hem ook nergens. Waar is hij nou als je hem nodig hebt? Ik draai me om door een vaag geluid wat ik lijk te horen. Ik zie echter niets. Dan zal ik het me wel verbeeld hebben. Maar net als ik me weer omdraai waar ik eerst heen keek kijk ik in twee zwarte ogen. Het zijn die van Sarah. Ze knipt met haar vingers en ik kan me niet meer bewegen. Hoe graag ik ook zou willen. Het lijkt wel alsof ze magie heeft. Ze loopt een kort rondje om me heen en ik zwijg maar. Er valt toch niets te zeggen.
'Je bent best dom Louis.. dacht je nou werkelijk dat ik je niet zou opmerken als je buiten je veilige zone was?' zegt ze vals. 'Als ik die pan niet had omgestoten was dat ook inderdaad niet gebeurd' zeg ik. 'Die Harry van jou had me anders niet tegen kunnen houden toen ik dat hoorde' lacht ze schamper. Dat geeft me een schok in mijn lijf die blinde paniek oplevert. 'Waar is Harry?' is mijn vraag. 'Wat gaat jou dat aan?'. Ze gaat voor me staan en kijkt me gemeen aan. 'Wat heb je met hem gedaan?' vraag ik met ingehouden woede. 'Al die vragen.. besef dan dat ik hem niets heb aangedaan.. dat is maar weer een bewijs van hoe dom je eigenlijk echt bent'.
Ik kijk haar vragend aan. Mijn boosheid is op slag verdwenen. 'Wat bedoel je daarmee?'. 'Harry komt je niet helpen omdat hij niet van je houd. Op deze manier kan hij naar het hiernamaals'. Ik schud mijn hoofd. 'Dat lieg je.. Harry houd wel van mij'. Ze zwiept haar vinger omhoog waardoor ze me laat zweven en ik mijn armen en benen weer kan bewegen. 'Nee dat doet hij niet.. Begrijp dan Louis.. Harry heeft geen ziel meer.. Zijn ogen zijn zwart is het niet? En achter zwarte ogen schuilt altijd een monster van walging en verderf. Dat is wat hij is' zegt ze zacht maar o zo dreigend.
Er verschijnt een frons op mijn voorhoofd. 'Harry heeft dan wel zwarte ogen maar hij heeft wel degelijk een ziel.. een ziel vol hoop en verlangen naar een beetje liefde wat hij duidelijk niet van jou kreeg toen jullie beide nog in leven waren!' zeg ik. Sarah maakt een zwakke handbeweging zodat ik tegen het plafon vlieg en eraan vast blijf plakken. Ze zweeft naar boven en dwingt me om in haar zwarte ogen te staren. 'Neem maar van mij aan Louis dat je enkel ziet wat je wilt zien. Je ziet de werkelijkheid niet'. 'Ik weet wat ik zie en wat ik zie is de waarheid! Ik heb Harry gekust en dat was echt magisch! Je wilt me alleen rot laten voelen zodat je daar zelf van profiteert!'.
Net op dat punt zie ik hoe Sarah bij me word weggetrokken door Harry. Doordat ze afgeleid is val ik naar beneden op de vloer vol scherven. Ik kijk naar Harry en hij ziet er woest uit. Werkelijk te boos om aan te zien. 'Blijf met je poten van mijn vriendje af Sarah!' schreeuwt hij kwaad waarna hij met handbewegingen haar probeert weg te vagen. Sarah is alleen veel sterker dan hij is. Ik zie dan ook zijn gezicht vertrekken van de pijn.
'Louis ga terug naar de kelder. Daar ben je veilig' zegt hij met moeite. Ik schud mijn hoofd. 'Nee ik laat je niet alleen!'. Net op dat moment slaat de deur open en zie ik Niall staan met Liams hand in de zijne. 'Jongens ga terug! Het is te gevaarlijk!' roep ik. Nadat ik mijn woorden heb uitgesproken valt Niall met een zucht flauw en trekt de kleur weg uit zijn gezicht. Ik ren direct naar hem toe en kijk naar Harry die op de grond zakt en uit hijgt. 'Harry wat doe je? Waar is Sarah?' vraag ik verschrikt. 'Ze schrok toen ze Liam en Niall had en loste op in het niets' zegt hij.
'Het maakt niet uit waar ze is.. wij moeten nu zo snel mogelijk terug. Ik had natuurlijk kunnen weten dat we hier niet heen moesten gaan' zegt Liam. Ik knik en Harry laat Niall zweven waarna we allemaal naar de kelder gaan. Laten we maar hopen dat Sarah nog lang wegblijft.. Anders ga ik haar leugens nog geloven ook.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------LoveYouu Xxx
JE LEEST
Don't let me down|L.S
FanfictionLouis, Liam en Niall hebben het eindelijk voor elkaar. Ze gaan eindelijk als drie vrienden samen wonen. Ze hebben een huis gekocht wat al een tijdje te koop stond en trekken er vrijwel direct in. Natuurlijk zijn ze alle drie razend enthousiast maar...