19.

319 25 14
                                    

'Wakker worden Louis' hoor ik plots. Zodra ik opkijk zie ik Niall en Liam voor me staan. Blijkbaar ben ik in slaap gevallen. 'Wat is er?' Vraag ik gapend terwijl ik in m'n ogen wrijf. 'We moeten die beker van Harry's vader gaan halen' zegt Liam. Dat laat mijn slaap direct verdwijnen. Ik schiet overeind en jij direct om me heen. 'Waar is Harry?' Vraag ik meteen. 'Hier Lou'. Ik draai me om en plots staat hij daar. Mijn mond valt open van verbazing. 'Maar.. Maar hoe?'. 'Ik kan verdwijnen als ik dat wil dat weet je toch' grinnikt hij. 'Je liet me wel schrikken' zeg ik waarna hij een arm om me heen slaat. 'Sorry Boo'.

'Maar we moeten dus snel die beker halen' herhaalt Niall. 'Waarom heb je zo'n haast?' Vraagt Liam verbaasd. Niall zwijgt voor enkele seconden. 'Omdat we het snel moeten hebben toch? Voordat Sarah ontdekt wat we willen doen' antwoord hij uiteindelijk. Liam knikt kort maar Harry's zwarte kijkers staan vreemd. Ze kijken Niall op een andere manier aan dan normaal. 'Wanneer wilde je gaan dan?' Vraag ik.

'Eigenlijk nu' zegt Niall. Mijn mond valt bijna open bij het horen van die zin. 'Ben je gek? Sarah ziet dat meteen!'. 'Dat denk ik niet.. Niet als Liam en ik meegaan' zegt hij. 'Maar.. Durven jullie dat dan?'. 'Natuurlijk! Ik ben niet bang voor Sarah!' Zegt Niall terwijl hij z'n handen in z'n zij zet. 'Uhm.. Niall.. Ben je iets te hard op je hoofd gevallen toen je flauw viel?' Vraagt Liam voorzichtig. 'Nee joh! Ik voel me echt super!' Lacht hij. Niall loopt even naar de spiegel toe en checkt zijn haren. Liam loopt onopvallend naar me toe. 'Zeg wat is er met hem?' fluistert hij. Ik haal mijn schouders op. 'Hij doet zo raar Lou.. Ik herken hem bijna niet meer terug' fluistert hij nog een keer.

'Hij is waarschijnlijk in shock Liam. Dan doe je anders dan dat je normaal doet' fluister ik terug. 'Jullie hebben het toch niet over mij he?' lacht Niall terwijl hij op Liams schouder leunt. 'Nee we hadden het over hoe we die beker in handen kunnen krijgen' lieg ik. 'Daar heb ik al iets voor bedacht' zegt Niall terwijl hij zijn handen in elkaar vouwt. 'Wat dan?'. 'Jij, Liam en Harry halen dat ding terwijl ik Sarah af leid beneden'. Liam voelt aan zijn voorhoofd. 'Hij heeft geen koorts dus dat kan het niet zijn' zegt hij.

Niall slaat zijn hand ruw weg. 'Wat bedoel je daarmee?'. 'Hij bedoelt dat je raar doet Niall. Je was eerst altijd als de dood voor Sarah en opeens durf je alleen met haar in 1 ruimte te zijn' zeg ik. Niall houd zijn schouders op. 'Ze is toch al dood. Ze kan me niets maken. Dode mensen zijn toch krachteloos'. Na die zin zweeft hij opeens en valt daarna met een klap op de grond. Ik draai met mijn ogen en kijk naar achter. Harry's gezicht staat op onweer en zijn zwarte ogen knijpen zich samen. 'Hazz rustig' sus ik. Harry knikt kort en slaat zijn armen over elkaar heen. Niall wrijft met een pijnlijk gezicht over zijn arm waarna hij Harry een boze blik toewerpt.

'Ik ga alvast. Zodra jullie een klap vanuit de woonkamer horen rennen jullie naar boven' zegt Niall kortaf. Zonder dat we nog iets terug kunnen zeggen gooit hij de deur open en rent hij weg. Liam kijkt mij hulpeloos aan. 'Louis hij sloeg mijn hand gewoon weg'. Ik hoor de verdrietige toon in zijn stem. 'Het komt wel goed Liam' zeg ik terwijl ik mijn hand op zijn schouder leg. Daarna werp ik me tot Harry. 'En jij moet je een beetje leren beheersen'. 'Sorry Louis maar wat hij allemaal zei vond ik niet kunnen.. Ik wou het gewoon bewijzen dat geesten wel kracht hebben en niet zo'n beetje ook'. 'Dat snap ik lieverd maar volgende keer moet je die krachten maar lekker laten waar ze zitten' zeg ik waarna ik zijn hand grijp. Harry mompelt iets onverstaanbaars wat op ''ja'' lijkt.

Al gauw horen we een harde klap vanuit de woonkamer. Het teken om te rennen dus. Liam en ik rennen als twee malloten naar boven en Harry zweeft achter ons aan. 'We trappen de deur open en Harry zweeft meteen naar de linkerhoek van de kamer. Hij schuift een houten plank opzij met een handgebaar en pakt daarna de beker die eronder ligt. Hij glimlacht helemaal. 'Het is zo fijn om eindelijk een voorwerp te kunnen aanraken' zegt hij. 'Binnenkort zal je echt alles hebben wat je wilt Hazz.. In het hiernamaals' zeg ik zuchtend. Harry zweeft naar me toe en streelt mijn wang met de rug van zijn hand. 'Jij bent alles wat ik wil'. Hij trekt me naar zich toe en net op het moment dat hij me wilt kussen horen we een harde schreeuw van beneden waarna een harde klap volgt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LoveYouu Xxx

Don't let me down|L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu