Ik kijk Harry en Liam kort aan waarna we snel naar beneden rennen. Althans. Harry zweeft achter ons aan. Eenmaal beneden liggen er allemaal boeken op de grond en grijpt Niall naar zijn rechterhand. 'Wat is er gebeurd?' vraagt Liam. 'Geen idee. Ze vielen zomaar opeens' zegt Niall in 1 adem. 'Wat deed je daar?' vraag ik nu. 'Ik liep hier gewoon wat rond zodat ik goed naar Sarah kon uitkijken' zegt Niall. 'Waarom greep je dan naar je hand?'. 'Zeg is dit een kruisverhoor ofzo? Laten we beter naar de kelder terug gaan' zegt Niall een tikkeltje boos. Terwijl hij alvast weg loopt kijk ik naar de rommel. De boekenkast uit de woonkamer is omgevallen en de vloer is bezaait met honderden boeken over verschillende onderwerpen. 'Heeft Sarah dit veroorzaakt?' vraagt Liam. Ik haal mijn schouders op. 'Misschien.. maar anders had ze Niall wel geterroriseerd dus dat lijkt me niet'. Mijn oog valt op een boek wat een verbrand randje heeft aan de rug en het rookt nog licht na. Ik raap het op van de vloer en strijk er met mijn vingers overheen. 'Het is nog warm dus Niall moet zich net hieraan verbrand hebben' zeg ik. 'Hij greep inderdaad naar zijn hand.. dus die kreet die we boven hoorden was niet omdat hij Sarah zag maar..'. 'Omdat hij pijn had' maak ik Liams zin af. 'Maar waarom zou Niall zich verbranden aan een boek zonder dat er vuur aan te pas kwam?'. 'Dat zou ik ook niet weten' zegt Liam.
Harry legt zijn hand op mijn schouder. 'Wat is het voor boek Lou?'. Ik draai het om en bekijk de titel. 'Zwarte werelden' dat is wat erop staat. Het heeft een zwarte leren kaft en het staat er met zilveren letters ingegrift. 'Ken jij dit boek Hazz?' vraag ik. Hij schud zijn hoofd. 'Nee. Ik heb bijna alle boeken hier gelezen maar dit heb ik werkelijk nog nooit aanschouwd'. Zijn hand gaat er voorzichtig naartoe maar zodra Harry het aanraakt geeft hij een gil en zie ik hoe zijn wijsvinger rood gekleurd is en nog na rookt. Binnen een paar seconden is de vinger echter weer genezen en zie je er niets meer van. 'Wat was dat?' vraagt Harry verbaasd. 'Weet ik niet' zeg ik een toonhoogte hoger dan normaal.
'Zeg komen jullie nog?! Of willen jullie door Sarah gepakt worden?' roept Niall vanuit de deuropening van de kelder. 'We komen!' roept Liam. 'Luister.. houd dat boek bij je en dan lezen we het samen door als Niall slaapt' zegt Harry. Ik knik en verstop het onder mijn shirt. We lopen de kelder weer in en Liam gaat direct naast Niall zitten. 'Gaat het met je lieverd? Je leek echt goed pijn te hebben net'. 'Ja het gaat wel' bromt Niall terwijl hij een meter verder weg van Liam schuift. Best gemeen. Liam merkt het ook. Ik zie duidelijk het verdriet in zijn ogen. 'Zal ik je dan maar even laten?'. Niall rolt met zijn ogen en geeft een wuivend gebaar. Liam knikt en staat op waarna hij naast mij komt zitten. 'Het is wel duidelijk.. hij vind me niet meer leuk' zucht hij. 'Nee Liam zo moet je niet denken'. 'Nee Louis je ziet het toch zelf ook wel? Hij duwt me gewoon weg. Hij wilt niets van me weten'. Hij slaat zijn armen over elkaar en staart bemoedigend voor zich uit.
Ik leg mijn hand op zijn knie. 'Liam hij zit gewoon in een rare fase sinds hij is flauw gevallen. Dat heeft niets met jou te maken'. Liam schud zijn hoofd. 'Nee Louis dat is geen fase. Ik herken hem niet meer terug. Dit is niet de jongen met de blauwe ogen en het blonde haar waar ik voor gevallen ben. Echt niet'. Hij keert mij de rug toe en richt zijn ogen op de grond. Ik bijt op mijn onderlip en kijk Harry hulpeloos aan. 'Gun hem wat tijd Lou. Hij is gewoon verdrietig' zegt hij. Ik leun tegen hem aan en hij gaat met zijn vingers door mijn haren. 'Hazz jij verbrandde je aan dat boek omdat je een geest bent. Blijkbaar betekent dat boek iets.. maat waarom brandde Niall zich dan ook? Hij is geen geest dus hij zou net als ik het boek gewoon kunnen aanraken'. Harry haalt zijn schouders op terwijl zijn zwarte kijkers de kille ruimte van de kelder onderzoeken. 'Ik weet ook niet hoe dat kan Louis maar wat ik wel weet is dat er iets goed mis is met Niall. Liam heeft gelijk hij is zichzelf gewoon niet'. Ik werp een blik op Niall en stoot dat Harry hard aan. 'Auw! Waar was dat voor nodig?!'. Ik zeg niets maar wijs enkel Nialls richting op. Nu ziet Harry het ook en zijn ogen worden nog groter dan ze al waren.
Niall ligt daar op de grond. Zijn ogen zijn gesloten en zijn lichaam maakt vreemde stuiptrekkingen. Er staan zweetdruppels op zijn voorhoofd en hij maakt kreunende geluidjes. Liam is het ook opgevallen en hij wilt naar hem toe rennen. Harry houd hem echter tegen door zijn hand naar voren te strekken. 'Wat gebeurd er?!' roept Liam die zich uit alle macht probeert te bewegen. 'Harry stopt je Liam.. Je mag nu niet te dicht in de buurt komen' zeg ik zacht. Niall geeft nu een harde schreeuw en hij trilt van top tot teen. Hij hapt nog 1 laatste keer naar adem waarna hij met een harde klap neervalt als een soort lappenpop. Secondes verstrijken en ik kijk naar Harry. Hij knikt kort. Ik loop voorzichtig op Niall af en kniel naast hem neer. 'Niall.. is alles oké?'. Op dat moment opent hij zijn ogen. Ze zijn pikzwart en er vormt zich een gemene valse grijns rond zijn mond. Die grijns kan maar van 1 iemand zijn.. Sarah..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Sorry dat ik zo lang niks geplaatst heb! LoveYouu ❤️❤️❤️
JE LEEST
Don't let me down|L.S
FanfictionLouis, Liam en Niall hebben het eindelijk voor elkaar. Ze gaan eindelijk als drie vrienden samen wonen. Ze hebben een huis gekocht wat al een tijdje te koop stond en trekken er vrijwel direct in. Natuurlijk zijn ze alle drie razend enthousiast maar...