1. het regent altijd in Engeland

3K 109 18
                                    

Engeland, het land waar het altijd regent. Het land van de goede manieren, voetbal en uitgebreid ontbijten. Engeland... mijn thuis. En ik (Emma) woon hier tussen de schapen. En dat is no joke. Nou ik woon wel samen met Madison. Madison en ik zijn al beste vriendinnen sinds de zandbak op de kleuterschool. Paar jaar geleden waren haar ouders overleden in een auto ongeluk. Haar keuze: bij mij wonen met mijn ouders of pleeggezin. Ze koos voor mij dus nu zijn we een soort zusjes. We gaan ook nog samen naar Blake South college bij ons in de stad dus extra pret! Nou samen met Will dan, mijn allerbeste vriend samen met Madison.

~*~

'EMMMMMAAAAAAAAAA!!!!' gilde Madison keihard in mijn oor. 'MADISSSSOOOOOONNNN!!!!' gilde ik net zo hard terug. 'Thomas heeft me ten huwelijk gevraagd!!!' riep Madison. 'Dat hij je op date meeneemt betekent niet dat je met hem gaat trouwen' zei ik als ik rechtop ga zitten. 'Vergeet niet dat het je vriendje al is dus je hoeft niet zo hyperactief te doen erover' gaapte ik. 'Maar sinds een paar dagen' protesteerde Madison. 'Ja maar een date is niet een huwelijksaanzoek' zei ik. Ik kreeg een kussen naar mijn hoofd toegeslingerd.

Ik stond op en rekte me uit. 'Maar zullen we eens naar school gaan' zei ik als ik mijn schooluniform pak. Ons schooluniform bestond uit een donkerblauwe bloes met daarop een colbert of een sweater, een rok die vanuit ons middel uitloopt en net boven onze knieën uitkomt, een zwarte maillot en als schoenen nette schoenen. Ik doe mijn haar altijd in een staart of los maar met twee lokken naar achteren met een clip.

Madison daarin tegen is zo chaotisch als een tornado. Spullen liggen overal door de kamer en zelf is ze nooit op tijd. Ik pakte mijn rugzak en tikte ongeduldig op de vloer. 'Schiet nou eens op Maddi!' riep ik geïrriteerd. Madison vloog van de stoel af en rende de kamer uit. Ik rolde met mijn ogen en rende haar achterna.

'We missen de bus!' gilde Madison toen we over straat rende. 'Jouw schuld schilpad!!!' gilde ik terug. We ontweken auto's als we de straat oversteken en de bus aan zagen komen. De eindsprint was moordend en de bus stopte. Halleluja!!!

~*~

'Ik wordt helemaal gek van Madison' zei ik tegen Will. Will grinnikte en pakte de juiste boeken uit zijn kluisje. 'Madison zit op een neon roze wolk die verliefdheid heet' zei Will. 'U wot mate' zei ik. Will haalde mijn haar door de war. 'Hé stop it!' riep ik tegenstribbelend. Ik probeerde zijn haar door de war te doen maar hij was lang en ik klein. 'Geef het op Em je bent te klein!' riep Will lachend. Will stopte, draaide zich om en ging door zijn knieën waardoor ik op zijn rug kon springen. Ik sprong op zijn rug en we liepen zo door de gang.

Will zette me neer voor mijn lokaal en boog als een heer. 'Uw lokaal madame' zei Will met een nóg bekakter accent. 'Bedankt edele heer' speelde ik mee. Ik boog ook en liep toen het lokaal in. Echter botste ik tegen iemand aan. Ik viel naar achteren en iemand ving me op. Het was Will niet want die was naar een andere les. Was het dan? Nee hij niet!

Met angst keek naar boven en zag inderdaad waar ik voor vreesde.

Isaac

A/N

Oké het begin stukje is kort maar langere hoofdstukken zullen volgen. Ik had gezegd dat ik hem vrijdag pas zou posten maar ik ben vrij ongeduldig altijd en post nu al drie hoofdstukken.

Vote

Comment

Follow

Xxx Famke

Rain Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu