Ik lag naast Emma, tegen haar aan. Met een arm om haar heen geslagen. Gisteren was gewoon fijn, voor beide. We deden niks overhaast. Ik ben blij dat ik haar eerste mocht zijn. 'Emma wordt je wakker?' fluisterde ik zacht. Het was ochtend en we hadden zo les dus we moesten opstaan. 'Nog vijf minutjes' mompelde Emma. 'Nee nu, straks komen we te laat' zei ik. Emma opende haar ogen en gaapte. 'Heb ik je gisteren pijn gedaan?' vroeg ik zacht. 'Het deed maar heel even pijn hoor, ik voel niks meer' antwoorde Emma zacht. Ik duwde mezelf omhoog en plaatste een hand naast haar hoofd. 'Kom we moeten naar school' zei ik. Ineens vloog de kamerdeur en stond Val daar. Emma trok de dekens dichter tegen zich aan. Ze had alleen haar ondergoed aan. Ik had alleen mijn boxershort aan.
'Zozo wat hebben jullie gedaan?' vroeg Val grijnzend. Emma werd rood en ik sloeg beschermend mijn armen om haar heen. 'Val niet doen, je weet dat ze dat fijn vind' zei ik. 'Little E je hoeft je niet te schamen hoor, Isaac zal me toch wel alles vertellen' knipoogde Val. Emma rolde met haar ogen en ik keek hem moordend aan. 'Wat doe je überhaupt hier op dit uur?' vroeg ik. 'Te melden dat de school dicht is wegens gaslek' antwoorde Val. Het was ook een oud gebouw dus het was voorspelbaar. 'Dus wat doe je hier nog?' vroeg ik. 'Geen flauw idee. Nog veel plezier Little E!' zei Val. Hij zwaaide nog even en liep toen mijn kamer uit. 'Is hij weg?' fluisterde Emma. Ik deed de dekens een beetje aan de kant en ik keek Emma aan. 'Ja'.
'Kom, dan breng ik je naar huis' zei ik. Emma knikte en kwam omhoog. Mijn adem happerde, waarom happerde mijn adem? Ik zag haar... bh. Oh shit. Oh god. Oh fuck fuck fuck. Emma pakte haar jurk van de grond en stond op en trok haar jurk aan. 'Is het uitzicht goed?' vroeg Emma. 'Nooit gedacht dat jij dat zou zeggen' zei ik met een scheve grijns.
~*~
🌹Pov Emma🌹
'Tot op school' zei Isaac. Ik knikte en hij gaf me een kus. Isaac liep weg en ik sloot de deur. 'Waar was jij?' vroeg een stem. Ik draaide me om en zag mijn vader boos naar me kijken. 'Ik was bij Isaac' antwoorde ik zachtjes. Mijn ouders waren zelden boos op me. 'Waarom meld je je dan niet af?' vroeg hij streng. Papa kan nooit lang boos op me zijn, zo is hij niet. 'Ik was het vergeten, sorry' verontschuldigde ik me. 'Vergeet het de volgende keer niet lieverd, je moeder en ik waren hartstikke ongerust worden als je niks van je laat horen' zei papa. Ik knikte en liep de trap op.
Zodra ik mijn kamer binnenloop zie ik Madison en Will druk in gesprek. 'Hey Em' zei Madison vrolijk. 'Hey' zei ik. 'Was je bij Isaac wezen slapen?' vroeg Madison. Mijn wangen werden langzaam rood. Madison's ogen werden groot. 'Hebben jullie?' vroeg ze ongelovig. Ik kon wel door de grond opgezogen worden en verdwijnen. 'Emma ik ben even bloedserieus, hebben jullie het gedaan?' vroeg Madison bezorgd. Ze was inmiddels recht voor me gaan staan en we negeerde een boos kijkende Will. 'Hebben jullie het veilig gedaan?' vroeg Madison zacht. 'Ja natuurlijk, Isaac is niet gek hoor' zuchtte ik.
'Heb je het met Isaac gedaan?' vroeg Will geschrokken. Ik hield mijn mond dicht en keek hem alleen beschamend aan. 'Emma serieus? Isaac is niet goed voor je' zei Will. 'Will accepteer dat hij en ik samen zijn en ga verder. We zijn beste vrienden, dat zullen we altijd blijven maar het wordt niet meer dan alleen vrienden' zei ik. Will sloeg zijn ogen neer en ik ging op mijn bed zitten. 'Misschien moeten we een keer met z'n drieën iets leuks gaan doen, het is hier te gespannen' zei Madison.
A/N
Ik moet echt langere hoofdstukken gaan schrijven.
Vote
Comment
Follow
Xxx Famke
JE LEEST
Rain
Novela Juvenil"Na de regen komen de zonnestralen." Emma is een middelbare school leerling samen met haar beste vriendin Madison en hun beste vriend Will. Emma werkt in het café van haar ouders, haalt goeie cijfers en heeft nooit echt haat voor iedereen. Ze had al...