4. gedoemd

1.5K 78 8
                                    

'Heeft hij gezegd wie?' vroeg ik. 'Nee niks' antwoorde Jessica. Straks ben ik het, oh god nee. 'Jessica als jij eens als je thuis bent al die make-up van je af halen, kleed je lekker makkelijk, pak Ben&Jerry en ga the Notebook kijken' zei ik. 'Maar mijn gewi-' ik onderbrak haar. 'Geef minder om je gewicht en besef dat je al mooi van jezelf ben, je hoeft geen make-up op te doen om je mooi te voelen want dat doe ik ook niet' zei ik. Jessica omhelsde me, ik was verbaasd. 'Dankje Emma, voor alles' zei Jessica.

~*~

'Knuffelde Jessica je?' vroeg Madison verbaasd. Ik knikte. 'Bizar' zei Will. 'Ik heb het met haar te doen, waarschijnlijk was ze een lustobject voor Isaac' zei ik. 'Maar wat zei ze allemaal?' vroeg Madison. 'Ze zei dat hij op een ander meisje valt' antwoorde ik. We liepen het lokaal in en gingen zitten. 'Maar het is toch absurd dat hij het uitmaakt' zei ik.

'Ik vind het ook absurd hoor' zei een stem achter me. Ik draaide me om en zag Valentino. 'Hoi' zei ik. 'Hey Little E' zei Valentino. Valentino ging achterin in de klas zitten. 'Little E?' vroeg Will. 'In het café noemde hij me al engel dus ik weet het niet' antwoorde ik. Jessica kwam binnen met Jenna en ging gek genoeg vooraan zitten. Jenna was net zo verbaasd als de leraren. Ik denk dat dit nog een potentiële nieuwe vriendin kan worden.

Isaac kwam de klas in gewandeld en keek even naar Jessica die recht voor zich uitkeek. Isaac gaf mij even een grijns wat mij kippenvel gaf. Die mini crush was weg, ik krijg afschuw voor hem. Ik keek naar Jessica die zich sterk hield maar werd uit gedachten gehaald door Will. Isaac en Valentino waren hardop aan het lachen. Ik vind hem niet meer leuk, hij..... ik.... ik begin een afschuw voor hem te krijgen.

~*~

Ik was neuriënd mijn boeken aan het pakken. Ik was diep in gedachten tot ik een luide klap naast me hoorde. 'Hey engel' zei Will met een zware stem. Ik proestte het uit en begin keihard te lachen. 'Wilde je nou Valentino nadoen? Whahahahahaha' lachte ik. Will moest ook er om lachen. Nadat we uitgelachen zijn keken we elkaar aan.

'Hey heb je al gehoord wat er in de kantine is gebeurd?' vroeg Will. Ik schudde mijn hoofd. 'Jessica deed haar haren af en het bleek dat ze al de gehele schooltijd een pruik droeg' vertelde Will. 'Nee!' zei ik ongelovig. 'Ze is ginger!' zei Will half lachend. 'Omg ik vind dat ze nu wel hele rebelse acties doet' fluisterde ik. 'Maakt toch niks uit? Jessica is lang onder de greep van Isaac geweest en dit was het moment dat ze los kon breken' zei Will. Ik zuchtte. 'Ik heb een afschuw voor Isaac gekregen' zei ik zacht. Will grinnikte. 'Ik al jaren geleden' zei Will. 'William' zuchtte ik. Ik weet dat hij het haat als ik hem William noem, dat maakt het leuk.

~*~

Drama is na Engelse literatuur mijn favoriete vak. Het is net als een boek: meeleven met een karakter. Het is ook een keuzevak, dit of fotograferen. Ik koos juist. Ik liep het lokaal in en zag Amber (een dramaqueen net als ik) al zitten. 'Hey Em' zei Amber als ze naast me klopt. 'Hey' glimlach ik. Ik ga naast haar zitten en zie de leraar verrast naar de deuropening kijken. Ik draai me om en zie Isaac staan. Shit.

'Sinds wanneer heeft hij drama les?' fluisterde ik. Amber haalde hasr schouders op. 'Geen flauw idee' fluisterde Amber terug. Ik voelde een warme adem bij mijn oor en slikte. Van angst. 'Het is niet netjes om zomaar achter iemands rug om over diegene te praten' fluisterde Isaac in mijn oor. Mijn wangen werden langzaam rood. Van schaamte.

~*~

Ik keek aandachtig naar de leraar die iets uit Hamlet aan het vertellen was. 'Maar ik heb jullie eerste duo opdracht, elk van jullie zal samen met een partner iets uit Shakespeare's Romeo en Julia vertolken' vertelde de leraar.

🔱Pov Isaac🔱

Ik zat ongeïnteresseerd naar buiten te staren toen ik een lijst met de koppels in mijn handen krijgen. Ik checkte de lijst tot ik mijn naam met die van..... Emma zag. Ik krijg dus Emma Jones, ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn over haar moet scoren. Een beetje onschuldigheid kan geen kwaad in bed.

A/N

Ik heb echt super veel inspiratie voor dit boek😁😁😁.

Vote

Comment

Follow

Xxx Famke

Rain Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu