12. de date

1.2K 86 7
                                    

🌹Pov Emma🌹

Ik zit zuchtend voor het raam. 'Meiden wat willen jullie eten?' vroeg mama vanuit de keuken. 'Iets simpels' antwoorde Madison voor me. Ik knikte dankbaar en stond op. Vanavond zou ik op een date gaan met Isaac, ik heb er eerlijk gezegd geen zin in. Will probeer ik te negeren en Isaac probeert míj te negeren. Ik heb totaal geen geluk meer. Mijn beste vriend vind mij leuk maar ik vind weer Isaac leuk maar ik heb elke keer het gevoel dat het niet hetzelfde is.

Ineens gaat de bel. Ik kijk Madison verbaasd aan, zij mij ook. Mama was ons echter voor en liep de wenteltrap af om open te doen. Madison en ik sprongen van onze zitplek en liepen naar de trapleuning. 'Hallo Isaac, wat kom je hier doen?' vroeg mama. Madison en keken elkaar aan en Madison begon wild te gebaren. 'Ga naar beneden' siste Madison. Ik knikte en liep zachtjes de trap af. 'Ik kom Emma ophalen, we hebben een date' antwoorde Isaac. 'Emma!' riep mama. Ik wad er al en liep nu sneller de trap af.

'Ja?' zei ik. Isaac stond daar dan in zijn outfit die hij normaal als hij niet op school was aan heeft. 'Emma vanavond' zei Isaac als hij ook nog op zijn horloge tikt. 'Ik voel me niet lekker' loog ik. 'Geloof ik niks van' zei Isaac als hij me optilt en naar boven tilt. Alsof ik zijn bruid ben tilt hij me door de deurpost naar de kamer van Madison en ik. 'Trek iets moois aan, over tien minuten sta je buiten' zei Isaac als hij me neerzet. Ik kon geen antwoord geven of hij had al de deur dichtgedaan. Ik zuchtte en liep naar mijn kast om er een willekeurig beige jurkje uit te halen. Zo'n typische meidenjurk die vanuit mijn middel uitloopt.

Na tien minuten liep ik de kamer uit en trok snel nog en zwart vest aan. 'Ik ben klaar' zei ik als ik ook nog mijn handtas pak. 'Mooi, dan kunnen we gaan' zei Isaac.

~*~

In de auto van Isaac viel er een ongemakkelijke stilte. Ik keek uit het raam terwijl Isaac op de weg let. 'Dus... die Will' zei Isaac ineens. Ik keek hem meteen aan. 'Ja Will?' zei ik. 'Ik zag dat hij je kuste' zei Isaac. 'O' zei ik zacht. 'Kuste je hem terug?' vroeg Isaac als hij de auto parkeert. 'Weet ik niet, ik was verstijfd door het moment. Ik weet niet wat ik deed' antwoorde ik. 'Maar voel je iets voor hem?' vroeg Isaac na enkele seconden. 'Ik weet het niet, hij voelt als een broer voor me en ik wil onze vriendschap ook niet verpesten' zuchtte ik. Ik voelde zijn hand op de mijne. 'Ik geef je alle tijd, zolang je maar zeker bent van je gevoelens' zei Isaac. Ik glimlachte en keek hem aan.

'Laten we er een gezellige avond van maken' zei Isaac als hij uitstapt. Hij maakte het portier bij mij open en hielp mij eruit. Als ik sta pakt hij met zijn hand de mijne vast en zo lopen we naar binnen.

'Welke film?' vroeg Isaac. 'Die nieuwe' zei ik terwijl ik de poster aan wijs. Isaac keek en knikte. 'Is goed, haal jij snacks dan?' vroeg Isaac. Ik knikte en hij gaf me wat geld. Ik liep naar de zoete popcorn en pakte een grote bak. Ik haal ook nog wat frisdrank en rekende af.

'Welke zaal?' vroeg ik als ik naast Isaac ga staan. 'Zaal 4, dat is op de tweede verdieping' antwoorde Isaac.

🔱Pov Isaac🔱

Als we in de zaal zitten zie ik een paar rijen verder... shit... Adam. Adam met een nieuwe scharrel. 'Emma als de film niet te laat klaar is, zullen we dan nog een milkshake halen?' vroeg ik. 'Is goed' antwoorde Emma. Ik aarzelde niet en sloeg mijn arm om haar heen.

~*~

Emma sliep toen we bij haar huis aankwamen. Ik wilde haar niet wakker maken dus tilde ik haar uit haar stoel en drukte, terwijl ik haar in mijn armen had, op de bel. Even later deed de moeder van Emma open. 'Is er iets met Emma?' vroeg ze bezorgd. 'Nee nee, ze is een slaap gevallen op de terugreis' verzekerde ik haar. 'Leg haar maar anders in haar bed neer' zei Emma's moeder. Ze deed nog een lok achter haar oor en liet me toen binnen.

Emma was lichter dan ik dacht, zelfs op de trap was ze geen probleem. Toen we in de woonkamer waren zag ik Emma's vader, Madison en Will op de bank voor de tv zitten. Natuurlijk is het logisch dat Will hier is want hij is ook de beste vriend van Madison. Hij geeft me wel meteen vuile blikken, voornamelijk jaloers. 'Ze was in slaap gevallen' zei ik. 'Kom dan breng ik haar wel naar haar kamer' zei Will. 'Nee want als ik haar nu aan jouw overgeef wordt ze wakker' zei ik. 'Het is de eerste rechts' zei Madison als ze popcorn in haar mond duwt. Ik knikte en droeg haar naar haar kamer.

Als ik haar zachtjes op het matras leg, sla ik het dekbed over haar heen. Ik keek even naar haar en glimlachte. Ze is gewoon fucking perfect. Ik haalde zachtjes een hand door haar haar toen ik gekuch hoorde. Ik keek naar de deuropening en zag Madison staan. 'Doe haar geen pijn' zei Madison zacht. 'Zou ik nooit durven doen' zei ik zacht.

A/N

Val moet een comeback maken? Willen jullie meer Val?

Vote

Comment

Follow

Xxx Famke

Rain Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu