Dagen verstrekken, er werd een nieuw raam geplaatst en het café ging weer open. Pap en mam hebben de schade vergoed gekregen. Isaac kan naar de hel gaan en Valentino erbij, ze hebben dit zelf veroorzaakt.
'Meneer ik heb een vraag' zei ik. De klas keek me aan. 'Mag ik een andere partner voor deze opdracht? De mijne bevalt me niet' vroeg ik. Isaac maar vooral de klas stond perplex van mijn vraag. 'En waarom dan wel?' vroeg de leraar. Hij schoof zijn bril verder zijn neus op. 'Hij kan super goed acteren alleen kan ik dingen niet van de waarheid onderscheiden' zei ik. 'Luister Emma, ik weet wat er met het café van je ouders is gebeurd en ik weer ook dat Isaac erbij was. Maar hou dit soort zaken buiten de les én de school' zei de leraar. Ik zuchtte en blies een lokje haar uit mijn gezicht.
'Emma kunnen we misschien praten?' fluisterde Isaac. 'Nee' sneerde ik zachtjes. 'Je weet dat ik niet luister Little E' grijnsde Isaac. 'Nou Litlle I ik luister ook gelieve niet naar jouw maar je blijft maar praten' zei ik. 'Meneer ik moet even Emma lenen voor iets' zei Isaac hardop waarna hij me mee het lokaal uit trok.
Isaac liep naar een schoonmaakhok en trok me mee naar binnen. 'Emma ik moet je alles uitleggen' zei Isaac. 'Pech ik wil het niet horen' zei ik. Ik deed mijn handen voor mijn oren en begon hardop 'la la la la la la la la la la' te zeggen. 'Emma een spin' zei Isaac droogjes. Ik slaakte een gil en sprong regelrecht in zijn armen. 'Wow dat ging snel' zei Isaac grinnikend. Toen ik merkte dat er totaal ging spin was duwde ik hem van me af en wilde het schoonmaakhok uitlopen. Echter werd ik bij mijn middel vastgepakt en teruggezet op mijn plaats.
'Jij bent licht' zei Isaac. 'Moet dat een compliment zijn?' zei ik. 'Je mag het zien als wat je zelf wil' zei Isaac. 'Maar waarom sleurde je me de klas uit?' vroeg ik. 'Dat van gisteren was echt de schuld van mij. Adam, die jongen die het deed is zeg maar de leider van zijn school. Hij zoekt altijd een zwakke plek bij iemand en hij denkt dat jij mijn zwakke plek bent' vertelde Isaac.
Ik? Zijn zwakke plek? Hij is eerder mijn zwakke plek. Met die... perfecte kaaklijn en het perfecte koppie.
Stop it Emma, je hebt een probleem.
'Maar waarom ik?' vroeg ik. 'Omdat jij in mijn bijzijn veel bloost kennelijk' antwoorde Isaac. En toen ging ik weer blozen. 'Zoals dat' zei Isaac als hij mijn wangen aanraakt. Door de warmte van zijn hand begon ik nog meer te blozen. 'Luister Emma ookal ben ik soms een klootzak i-' 'je bent altijd een klootzak' zei ik. Isaac rolde met zijn ogen een maakte zijn zin af. 'Ik haat het als onschuldige mensen door mijn problemen worden meegetrokken'.
'Misschien had je me nooit moeten gijzelen' zei ik. 'Daar heb je gelijk in' zuchtte Isaac. 'Goed, maar als je het niet erg vind ga ik naar de les' zei ik.
~*~
'Zozo wat heb jij gedaan met Isaac in het schoonmaakhok?' vroeg Madison. 'Helemaal niks' antwoorde ik. Ik schonk de thee in de mokken en overhandigde haar een mok. 'Anders zou je toch niet zo blozen?' zei Madison terwijl ze met haar wenkbrauwen wiebelt. 'Pffff Isaac en ik is zoiets als water en olie, past niet bij elkaar' zei ik. 'Mmhhhh maar tegenpolen trekken elkaar ook aan' zei Madison. 'Ja maar-' iemand aan een tafel in de hoek wenkte naar me. 'Even naar een klant' zei ik snel. Ik zette de mok neer en liep naar de jongen toe.
'Goedemiddag welkom bij Times, heeft u al een bestelling kunnen maken?' vroeg ik. 'Jouw met een toefje slagroom sweetie' zei de jongen grijnzend. 'Sorry uitverkocht' zei ik. 'Jij weet niet wie ik ben he?' vroeg de jongen. Ik schudde mijn hoofd. 'Adam, je droom jongen'.
A/N
Vandaag nog twee uurtjes werken en dan heb ik weekend😁
Vote
Comment
Follow
Xxx Famke
JE LEEST
Rain
Teen Fiction"Na de regen komen de zonnestralen." Emma is een middelbare school leerling samen met haar beste vriendin Madison en hun beste vriend Will. Emma werkt in het café van haar ouders, haalt goeie cijfers en heeft nooit echt haat voor iedereen. Ze had al...