Hoofdstuk 10

13.2K 607 30
                                    

{ Joël }

Zo zacht mogelijk sluit ik de deur achter me, hopend dat mijn vader me niet hoort. Hij was vanmorgen al chagrijnig, moet je na gaan als hij er achter komt dat mijn fiets gestolen is.
Ik sluip de trap op en net als ik mijn kamer deur wil sluiten hoor ik mijn vader vanaf beneden schreeuwen. "JOËL, KOM NAAR BENEDEN LAFAARD!" Ik krimp in elkaar. Daar gaan we weer.
Ik loop de trap af. "Wat is er pap?" Mijn vader kijkt me woedend. "WAT ER IS?! WAAR IS JOUW FIETS?!"
Die man merkt ook echt alles.
"Ik weet het niet pap, ik..."
"HOE KAN JE DAT NOU NIET WETEN!" tiert hij. Ik kijk hem angstig aan, waardoor hij nog woedender word. Zijn vuist komt op mijn gezicht af. Ik probeer nog achteruit te deinzen, maar ik ben te laat. Ik val achterover, plat op de grond. Ik probeer overeind te krabbelen, maar mijn vader smijt me tegen de muur. Hij torent boven me uit. Zijn hand gaat weer omhoog en snel bescherm ik mijn gezicht met mijn handen.
"Gio, stop!" hoor ik mijn moeder gillen vanuit de deur opening. Ze trekt mijn vader achteruit. Snel sta ik op en ren naar boven.

Ik loop naar de badkamer en doe hem op slot. Ik bekijk de schade. Alleen een paar schrammen op mijn armen en een blauw oog. Mijn hoofd bonst.
Zacht word er op de badkamerdeur geklopt. "Joël? Ik ben het! Gaat het?" Ik draai het slot open en laat mijn moeder binnen. Ze kijkt me geschokt aan. "Zo kan je niet mee naar die verjaardag! Jij blijft thuis!" Ik knik. "Joël, wat is er met je fiets gebeurt?" Ik bijt op mijn lip. "Ik denk dat hij gestolen is mam.."
Mijn moeder aait over mijn wang. "Doe maar rustig aan lieverd." Ze glimlacht nog even en dan is ze weg.


{ Nikkie }

Voor de zoveelste keer pak ik mijn mobiel. Nog steeds niks van Joël. Er gaat een vlaag van teleurstelling door me heen. Het is al 2 uur later!
Nadenkend staar ik voor me uit.
Zou hij zijn fiets nog gevonden hebben?
Hoe zou hij de tekening vinden? En het allerbelangrijkste, vind hij me leuk of niet?

Na nog een uur te hebben gewacht begin ik te twijfelen. Zou er iets gebeurd zijn?
Ik besluit hem te bellen, maar hij neemt niet op. Ik denk na. Wie zou hij het eerste bellen als er iets is? Natuurlijk! Max!
Ik pak mijn mobiel weer en zoek zijn nummer op.

"Hee Nikkie. Met Max! Wat is er?"

"Max, weet jij waar Joël is? Hij neemt zijn telefoon niet op.."
Ik hoor Max zuchten.

"Ik heb hem een paar uur geleden naar huis gebracht. Zijn fiets is gestolen. Waarschijnlijk heeft hij weer eens ruzie met zijn vader."

"Huh? Hoe bedoel je?"

"Zijn vader is nogal gewelddadig, wist je dat niet?"

"Nee?"

"Dan weet je dat nu, maar ik zal hem niet meer bellen als ik jou was. Krijgt hij alleen maar meer problemen door."

"Oke Max. Bedankt voor je hulp!"

"Graag gedaan!"

Geschokt leg ik de telefoon neer. Dit had ik niet verwacht... Word Joël mishandeld? Waarom heeft hij niks gezegd?

___________________________

Merry Christmas allemaal 💕

Hoe vinden jullie het? Comment x

HijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu