{ Nikkie }
We stappen van onze fiets en lopen verder door de reusachtige straat. We kijken om ons heen, naar alle villa's die links en rechts van ons staan. Als we bij het huis van Mercedes zijn, zetten we onze fietsen tegen het hek aan dat om de tuin heen staat. Langzaam open ik het hek en loop, met Summer vlak naast me, naar het huis toe. Hoe dichter bij we komen, hoe harder de muziek wordt. Als we voor de deur staan, kijken Summer en ik elkaar aan. Precies tegelijk zuchten we en we beginnen te lachen. Summer drukt op de bel.
Als de deur open gaat, kijken we recht in het arrogante gezicht van Mercedes. Ze heeft een witte jurk aan met grote vleugels op haar rug die ritmisch op en neer bewegen met elke stap die ze zet. Boven haar hoofd zweeft een gouden ring die op zijn plek gehouden wordt door een haast onzichtbaar stuk ijzerdraad dat vast zit aan haar haarband. Achter haar staan Jade en Jill, beide met een rode jurk en duivelsstaart en oortjes.
"Hallo dames!" zegt Mercedes overdreven. "Waar is mijn cadeautje?" Ze doet een stap opzij zodat we naar binnen kunnen lopen. Jill houdt de grote glazen schaal naar voren die ze in haar handen heeft. Met tegenzin leggen we onze cadeautjes erin. Dan stapt Jade naar voren met een andere schaal. Nu pas zie ik dat er allemaal duivelsoortjes en gouden ringen in liggen. Summer en ik pakken net zo'n ring als Mercedes boven haar hoofd heeft en lopen naar binnen.
Ik pak de ring uit Summers handen en maak het ijzerdraadje vast aan het elastiekje in haar haar. Ze glimlacht en doet hetzelfde bij mijn haarband.
De bas van het nummer dat de DJ net aangezet heeft, bonkt in mijn hoofd. Volgens mij is het "Vandaag" van Bakermat.
"I have a dream
That one day on the red hills of Georgia
The sons of former slaves and the sons of former slave owners
Will be able to sit down together at the table of brotherhood
I have a dream
That one day"
Ik hou van dit nummer.
Opeens drukt iemand zijn hand over mijn mond en trekt me tegen zich aan. Ik gil, kijk waar Summer is, maar ze is weg.
___________________________
Tum Tum Tuuuummm!
Wie zou dat zijn? 😱
JE LEEST
Hij
RomanceNikkie is al jaren ongelofelijk verliefd op een jongen uit haar klas, Joël. Als ze op een dag op weg naar huis niet oplet en van haar fiets valt, ziet Joël het gebeuren. Snel belt hij de ambulance en gaat met haar mee naar het ziekenhuis. Joël gaat...