Ik staar naar de leraar die een heel verhaal doet over iets van de stelling van Pythagoras ofzo. Wat is wiskunde toch saai.. Ik leg m'n hoofd in mijn handen en zucht. Dan vliegt er iets tegen mijn hoofd op. Geschrokken kijk ik op en zie nog net het propje van mijn tafel af stuiteren.
Ik doe alsof mijn pen valt en raap het propje op. Als ik lees wat erin staat glimlach ik :
Ben blij dat alles nu goed met je gaat ♡
x Joël
Ik draai het blaadje om en schrijf op:
Ik heb zondag iets voor je x
:)
Ik draai me en gooi het propje maar Joël. Hij land precies naast zijn hand. Als hij het gelezen heeft kijkt hij me vragend aan. "Wat dan?" zegt hij geluidloos. Ik grijns. Dat ziet hij dan wel...
Ik ben blij als het eindelijk zaterdag is. Al de hele week kan ik aan niets anders denken. Om 12 uur ben ik al klaar, maar als ik nu weg zou gaan zou ik veel te vroeg zijn.
Ik ben blij dat papa en mama weer thuis zijn. Het was natuurlijk heel gezellig met Summer, maar mijn eigen huis is ook wel weer eens leuk.
Ik pak mijn tekening uit mijn tas. Is het nou wel zo'n goed idee? Ik haal mijn schouders op. Nou ja, ik geef hem wel gewoon...
Als ik het plein op kom fietsen voor de ijssalon staat Joël al op me te wachten. Hij heeft me nog niet gezien. Snel zet ik mijn fiets op slot en zachtjes sluip ik naar hem toe. Ik bespring hem van achter. "Boe!" Geschrokken draait Joël zich om. Dan begint hij te lachen. "Jemig Nikkie! Ik schrik me dood!" Ik grijns. "Dat kon je echt niet zien hoor!" Hij geeft me een stomp op m'n arm. "Stommert" Hij glimlacht naar me, maar dit is een ander soort glimlach dan normaal, een waarvan mijn hart op hol slaat. Ik bloos en sla mijn ogen neer. "Nikkie?" Hij legt zijn vingers onder mijn kin en duwt hem zachtjes weer omhoog waardoor ik recht in zijn helderblauwe ogen kijk. Er zitten dunne zwarte lijntjes omheen. Ik zucht. Moet hij nou echt zo knap zijn? Hoe overleef ik dit ooit?!
Hij kijkt me schuin aan. Hij opent zijn mond om iets te zeggen, maar sluit hem weer. Dan mompelt hij "Kom we gaan een ijsje halen" en doet een stap achteruit. Ik knik en loop achter hem aan, de ijssalon in.
___________________________
Hee readers x
Even een vraagje.. Zouden jullie het leuk vinden als ik elk hoofdstuk vanuit iemand anders schrijf? (Ene hoofdstuk Joël, andere Nikkie?)
Just comment what you think x
Love you all ♡
JE LEEST
Hij
RomanceNikkie is al jaren ongelofelijk verliefd op een jongen uit haar klas, Joël. Als ze op een dag op weg naar huis niet oplet en van haar fiets valt, ziet Joël het gebeuren. Snel belt hij de ambulance en gaat met haar mee naar het ziekenhuis. Joël gaat...