Extra lang stuk omdat ik van die lieve reacties gekregen heb 💕🙌
___________________________
{ Nikkie }
Samen met Summer sta ik buiten te wachten op de eerste bel. We zijn vandaag nogal vroeg op school aangekomen, dus duurt het nog wel even voordat we naar binnen mogen. Ik zucht en staar voor me uit.
"Hee Nikkie! Hee Summer!" hoor ik Lara roepen. Ik draai me om. Samen met Emma komt ze op ons aflopen. Lara en Emma zitten sinds dit jaar bij ons in de klas. Ze waren te slim voor Havo, dus mochten ze meteen over naar Atheneum. Ik denk dat ik hen, na Summer, de aardigste meiden uit de klas vind. "Gaan jullie morgen ook naar het feest van Mercedes?" vraagt Emma aan ons. "Ja, maar Mercedes mag ons niet en we zijn volgens mij niet eens uitgenodigd!" antwoord Summer. "Als je maar een cadeautje mee hebt!" lacht Emma. "Maar ehhh, Nikkie.. Mercedes zoekt je en ze leek nogal boos."
Ik bijt op mijn lip. Wat zou ik nu weer gedaan hebben?
"Als je het over de duivel hebt.." hoor ik Summer naast me mompelen. Ik volg haar blik en zie Mercedes op ons afstampen met Jade en Jill vlak achter zich. Ik trek Summer mee. "Kom Sum, laten we gaan." mompel ik.
"Blijf staan bitch!" hoor ik Mercedes gillen. Ik draai me langzaam om. "Wat moet je Mercedes?"
"Hoe durf je mijn vriendje af te pakken?!" roept ze hysterisch. Ik kijk haar verbaast aan. "Waar heb je het over?!" "Ik heb het over Joël trut!"
Emma kijkt van mij naar Mercedes. "Mercedes, jij hebt niks met Joël.." mompelt ze. "Ja en volgens mij heeft hij heel duidelijk gemaakt dat hij dat ook niet wil." voegt Lara eraan toe.
Woedend draait Mercedes zich naar ze om. "Waar bemoeien jullie je mee?!"
Emma en Lara kijken elkaar aan. Dan kijken ze naar mij. "Onze vriendin." zegt Emma.
Mercedes ontploft en duwt Emma op de grond. Ze springt boven op haar. Voordat ze nog iets kan doen trekt Lara Mercedes aan haar haren van Emma af. "Blijf van me af!" gilt Mercedes. Ze geeft een ruk aan een van de veertjes in Lara's haar. Lara gilt. Dan richt Mercedes zich op mij. "Bitch" gromt ze. Jade pakt mijn armen en Mercedes slaat me in mijn gezicht. Bloed komt uit mijn neus. "Summer!" roep ik in paniek. Maar Summer word vast gehouden door Jill. Ze worstelde om los te komen, om me te helpen, maar het lukt haar niet.
Opeens laat Jade me los en ik laat me op de grond zakken. "Blijf van haar af!" hoor ik een woedende stem roepen. Alsof ik die stem ooit niet zou kunnen herkennen. Joël gaat voor me staan. Ik kan zijn gezicht niet zien, maar op een of andere manier krijgt hij het alleen met zijn blik voor elkaar dat Mercedes achteruit deinst. "Kom meiden we zijn klaar hier." zegt ze en ze loopt heupwiegend weg.
{ Joël }
Samen met Max fiets ik het schoolplein op. Als we onze fietsen weg gezet hebben hoor ik geschreeuw. Ik kijk zoekend om me heen. Dan zie ik waar het vandaan komt. "Bitch fight." mompelt Max naast me, maar ik luister niet naar hem. "Max! Dat zijn Nikkie en Summer die daar in elkaar geslagen worden!" Max vloekt. We beginnen te rennen. Als ik zie wie ze slaat word ik nog woedender. Mercedes. Dat kind gaat eraan. Max rent naar Summer toe om haar van Jill te bevrijden en ik ren op Nikkie en Jade af. Ik stomp Jade in haar maag en gooi haar opzij. Nikkie zakt in elkaar. Bloed stroomt uit haar neus. Mercedes grijnst en veegt het bloed van haar hand. Ik spring voor Nikkie en kijk Mercedes dreigend aan. Ik vermoord haar. Ik schrik van mijn eigen gedachten. Ik wil op haar afspringen, maar houd me nog net in. Ik wil niet net zo als mijn vader zijn. Blijkbaar ziet ze dat, want ze deinst achteruit. Dan roept ze Jade en Jill en vlucht weg.
Snel draai ik me om en kijk Nikkie bezorgt aan. "Nikkie gaat het?" ze knikt en kijkt naar haar handen, die onder het bloed zitten. Ik til haar op en loop met haar in mijn armen de school in.
Ze legt haar hoofd tegen mijn schouder. Tranen stromen over haar wangen. Snel loop ik door naar de meiden wc en zet haar op de rand van de wastafels. Ik pak wat wc papier en geef het aan haar, om haar tranen weg te halen. Voorzichtig veeg ik het bloed van haar gezicht, jas en handen. Ze kijkt me zielig aan. "Sorry.." fluistert ze. Ik kijk haar ongelovig aan. "Wat?!" ze kijkt me aan. "Sorry dat je me moest redden, ik had gewoon.." verder komt ze niet. Ik druk mijn lippen op de hare en zoen haar.
JE LEEST
Hij
RomansaNikkie is al jaren ongelofelijk verliefd op een jongen uit haar klas, Joël. Als ze op een dag op weg naar huis niet oplet en van haar fiets valt, ziet Joël het gebeuren. Snel belt hij de ambulance en gaat met haar mee naar het ziekenhuis. Joël gaat...