Tak a je to tady! První rybička vypozorována a s ní i první zápisek.
Rychlé informace:
Jméno: Důvěra zabíjí na australských vlnách
Autor/ka: AngelDevilface
Počet kapitol: 22 (nedokončeno)
Přibližná délka kapitol: 1500 slov
Žánr: Romance
Bonusová slova autorky (zajímavost): Je to moje vysněná země a přidala jsem tam domorodce, protože jsem chtěla trochu změnu, ty (*ti) domorodci jsou dost moderní, ale co jsem o tom četla, tak takoví jsou.1. Cover a anotace
Cover se mi líbí a krásně sedí k příběhu. Má dle mého názoru jedinou chybu - kvůli své přílišné délce název moc nevyniká. Ale jinak opravdu super.
Anotace není špatná, ale ani nijak vynikající. Podle mě moc nenapovídá, o čem příběh bude. Protože já osobně jsem věděla dopředu, že se tam objeví domorodci, ale člověka absolutně netušícího by mohli vyvést z míry. Řešila bych to možná nějakou ukázkou, kde jsou zmínění, protože pokud tvoří část zápletky (což podle mě tvoří), tak by si zasloužili své místo v anotaci, ne?
Jinak celkový vnější vzhled rybičky bych ohodnotila jako více než uspokojivý.
2. Zápletka
Samotná zápletka se mi líbila. Chtivý přítel využívající chudinku holku tady sice už párkrát (*mockrát) byl, ale právě oni nezmínění domorodci to krásně ozvláštnili a doplnili, až vznikl unikát (s naprosto unikátně dlouhým názvem... promiň, špatný vtip).
Jediné, co mi na tom vadilo, je, že se tam občas objevily věci působící relativně nelogicky.
Například mi úplně nedocvakly všechny pohnutky Eda, protože když ji tak strašně nesnášel, osm let je docela dlouhá doba... Nebo jako docvakly, ale působilo to celé hodně nereálně na to, že je to něco jako hlavní zápletka.
Dále se tam občas vyskytlo pár drobností, ale ty už nestojí za to, abych kvůli nim byla zlá :) (a to se opravdu snažím nebýt).3. Postavy
Celkově se mi postavy líbily. Ze začátku jsem se bála, že budou papírové a bez nějaké větší hloubky, ale nakonec jsem si je celkem oblíbila.
Až na tu jejich spolubydlící. Vím, že se nějak jmenovala, ale jediné, co si v souvislosti s ní vybavím je, že má syna Draka (kterého si pamatuju jenom kvůli jménu. Ostatně, proč je pojmenovaný, když se v příběhu neobjevil a s největší pravděpodobností ani neobjeví?), že jí pomáhala vybírat svatební šaty a že má jméno podle nějakého seriálu, na nějž byla narážka, kterou jsem nepochopila. Ale i kdybych se na hlavu stavěla, tak si její jméno prostě nevzpomenu.
Stejné to je s tím chlapem, co ji zachránil před žralokem. Když najednou ve dvacáté první kapitole přijel, vůbec jsem netušila, kdo to je. A ještě mě tak napadá... Jak věděl, že je má zachránit? Ha, další nesrovnalost. (Promiň, ale musela jsem si rýpnout.)
4. Pravopis a stylistika
Celou tuto část shrneme několika body:
a) sem tam ujel pravopis
b) některá slovní spojení byla, řekněme, zvláštní...
c) docela mě rušilo, když věta v přímé řeči měla stavbu jako otázka, význam jako otázka, ale otazník chyběl (podle známé hádanky: ,,Má to hlavu jako kočka, tělo jako kočka, mňouká to jako kočka, ale kočka to není. Co je to?")
d) některé narážky na sex (*ehm* druhá kapitola *ehm*) mi přišly ne úplně úměrné situaci. Já jsem si přišla pro romantiku a ačkoliv k ní sex patří, klidně bych ho z některých scén, kde není klíčový, úplně vynechala.
e) celkově mi přišly jednotlivé události až moc rychle jdoucí na po sobě. Není to špatně, to rozhodně ne, ale v některé situace díky tomu působily skoro až nelogicky. Zase naopak se mi moc líbilo, že děj nestál a opravdu jsme se během pozorování někam posunuli. Za to opravdu tleskám.
5. Celkový dojem a zhodnocení
Nutno na konec říct, že rybička se pozorovala skvěle. Na to, jak jsem se bála, že mě domorodci nevezmou, tak vzali. Hodně.
Celkově bych příběh zařadila mezi ty odpočinkovější a méně náročné na pozornost. Člověk se u nich parádně zrelaxuje a zapomene na všechny nástrahy života. Jak jsi sakra věděla, že přesně něco takového hledám?
Takže ačkoliv jsem měla spoustu blbých keců a připomínek, v konečném důsledku jsem nadšená a doufám, že mi dáš možnost celý příběh dočíst.
Rybička to byla vskutku nádherná. Ačkoliv se na první pohled tvářila obyčejně a tuctově, rozhodně má své kouzlo. Perfektně vychází s ostatními a myslím, že můžu směle říct, že se hodí do všech akvárií, která absolutně jedinečným způsobem ozvláštní.
Toť vše k naší první rybičce. Já jsem si její pozorování velice užila, doufám, že to také zkusíte.
Uvidíme se u další recenze
Káťa ^^ (OneLittleUnitato)PS. Snad se na mě autorka nezlobí :).
Jinak všechny názory je nutno brát s rezervou, jsou to opravdu jenom moje názory a rozhodně se nepovažuji za neomylnou :).
ČTEŠ
Akvárium [otevřeno]
RandomVždy jsem chtěla mít doma akvárium plné pestrobarevných rybek. Každý z příběhů by se dal přirovnat k jedné rybičce, jež si v poklidu proplouvá akváriem. Vítejte v zápiscích náhodného pozorovatele literárního akvária. Aktuálně jsou zápisy pozastaveny...