ElleJakobson - Žít na moment v barvách trikolóry

52 5 2
                                    

Tak se po dlouhé době hlásím s další rybičkou. Upřímně, nejsem si jistá, co si o ní mám myslet, tak pojďme rychle na to, ať už je to za mnou.

Rychlé informace:
Jméno: Žít na moment v barvách trikolóry
Autor/ka: ElleJakobson
Počet napsaných kapitol: 17 (nedokončeno)
Počet přečtených kapitol: 13 (pak jsem to vzdala)
Přibližná délka kapitol: 3000 slov (mně to přišlo jako mnohem víc)
Žánr: Humor (prý)
Bonusová slova autorky (zajímavost): Cover není dělaný přímo autorkou, děkuje za něj Lyadell (snad jsem to napsala správně)
Omezení: pro dospělé

1. Cover a anotace

K samotnému coveru nemám co dodat. Lyadell odvedla skvělou práci a cover je opravdu úžasný. K názvu příběhu se hodí (a mě nenapadlo, co by se hodilo k příběhu samotnému).

K anotaci toho nebudu mít o moc víc. Jenom na konec otázky (i když je to pěkně dlouhá otázka) patří otazník. Děkuji. A navíc mě absolutně nepřipravil na to, co se odehrává po samotném rozkliknutí příběhu.

A ještě jedna drobná poznámka. Já jsem sice Les Misérables (česky Bídníci) nečetla/neviděla. Takže by mě nenapadlo, že to s nimi jakkoliv souvisí (nebo, že si to dokonce říká fanfikce na ně). To, že je máš zmíněné na profilu a ve značkách nikoho nezajímá. My to potřebujeme ideálně do popisku a zařadit příběh do správné kategorie, protože ať je to cokoliv, pokud je to aspoň trochu fanfikce, patří to do fanfikcí. Děkuji.

2. Zápletka

Ech. O moc víc k tomu nemám. Za těch (chvilka matematiky) moc tisíc slov jsem ze zápletky pochytila akorát to, že se hlavní hrdinka nějak dostala do Francie v minulosti, potkala tam bandu gayů (o tom za chvíli) a dělala s nimi blbosti (přičemž půlka z nich nedávala smysl). Jo a ještě to, že zpátky do své doby nemůže, protože něco.

Upřímně, četla jsem příběhy, které byly stokrát (*tisíckrát) kratší a měly více příběhu.

A ještě do této části přihodím věc, která mi pila krev po celou dobu čtení. Neustálé narážky na cokoliv a kohokoliv. (I když za Agraela máš malý plus bod.) A proč mi to tak vadilo? Ano, na konci každé části byly vysvětlivky, ale něco chybělo (například doteď netuším, co jsou seme a uke) a něco se objevilo tolikrát, až mi to přišlo zbytečné. Navíc díky nekonečné délce kapitol jsem dříve zapomněla, že tam nějaká narážka byla a scrollovat to zpátky? Ne, díky.
Dále bych mohla všechny tyto narážky zařadit do minimálně dvou z těchto skupin:

1. Nehodící se
2. Nevtipné
3. Nepochopila jsem (protože byla vysvětlena málo nebo vůbec)

Což není moc velká výhra. A pokud právě ony zapříčinily zařazení do Humor, tak šup s tím rychle do Fanfikcí (kam by to sice mělo patřit tak jako tak, ale o tom jsme se už bavili).

3. Postavy

Tady se pokusím být hodně stručná. Protože jinak se odsud nedostaneme.

Mám pouze jednu otázku. Proč jsou všichni okolo úchylní gayové s inteligencí *doplňte cokoliv, co vám připadá opravdu málo inteligentní, třeba shnilé rajče*?

(Poznámka, co měla být pod čarou: Nemám nic proti gayům. Opravdu. Jenom úplně nesdílím slintání hlavní hrdinky, jak je roztomilé, že mají opravdu divné (čtěte úchylné) řeči. Jenom proto, že jsou to dva muži. Mimochodem, kam se nám podělo označení boyxboy (nebo jak se to dneska značí??), tenhle příběh by si to zasloužil.)

Nemůžu si pomoct, ale prostě jsem nenašla postavu, která by mi byla nějakým způsobem sympatická. Což je na relativně velký počet postav, které jsme v příběhu docela mizérie.

Navíc jsem byla hodně zmatená z jmen, jelikož je hlavní hrdinka/vypravěčka/autorka (jmenovala se Elle) neustále komolila a já pak absolutně netušila, která bije. Nehledě na to, že Enjolrase si už pamatuji i já.

Přeskočme to, že většina postav měla blbé kecy plus se našlo i pár pedofilů a pojďme dál.

4. Pravopis a stylistika

Tady konečně budu celkem hodná. S pravopisem obecně jsem žádné větší problémy neměla a když už, tak se to dá velice hezky zanedbat.

Co mi trochu (*trochu více) vadilo, byla přímá řeč psaná kurzívou. Je to zbytečné a navíc to ruší. A že bez toho nepoznáme, co je přímá řeč? Tak co se třeba naučit pravidla psaní přímé řeči? Pak ji nebudeme moct přehlédnout. Každopádně tohle jsou spíše kosmetické úpravy pro zlepšení celkového dojmu z příběhu.

Jinak si myslím, že k této části nemám moc co vytknout. (Hned si připadám méně zlá.)

5. Celkový dojem a zhodnocení

Tohle bude těžké. Hodně. Protože já sama netuším, co si o tom všem myslím. Ještě jsem se nesetkala s něčím, co by mělo tak kolísavý charakter. Některé části byly dobré a možná mě i pobavily, ale u některých jsem důkladně přemýšlela nad základní otázkou života. Smát se, či brečet? (Vidíte to? To je narážka na Hamletovo ,,Být či nebýt?“! Pardon, špatný vtip. *Vůbec nenarážím na narážky v příběhu*)

Opravdu, co sem mám napsat? Četlo se mi to celkem špatně (kurzíva, jména a jejich komolení, narážky...), ale nevylučuji, že to někoho bude bavit. Já si to s chutí přečtu, až se to zbaví všech narážek, (úchylných) dialogů o ničem a získá to trochu příběhu. Do té doby tuto rybičku v akváriu nechci. Už teď mi pohryzala tolik ostatních, že se vyloženě těším, až se jí zbavím. (Ať se autorka neurazí. Prosím. Opravdu už budu hodná.)

Ale ať to nějak shrnu... Jsem zklamaná a čekala jsem víc.

Tentokrát už zbývá pouze se omluvit autorce, že to moc nevyšlo (já vážně nechtěla být zlá) a doufat, že druhá rybička, co mi poslala, dopadne lépe. Pokud mi ovšem po přečtení tohohle neřekne ať se od jejích rybiček držím dál.

Tak zase příště u další recenze

Káťa ^^ (OneLittleUnitato)

PS. Všechny názory je nutno brát s rezervou, jsou to opravdu jenom moje názory a rozhodně se nepovažuji za neomylnou :).

Edit: Ještě dodatečně mě napadlo... Jak se s nimi domluvila? Nepředpokládám, že by mluvili česky a ona francouzsky tak dobře, aby jim rozuměla každé slovo.
Moment, proč mě to nenapadlo dřív?

Akvárium [otevřeno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat