veronika234 - Something has changed [SK]

73 8 2
                                    

Tentokrát nám vyplavala rybička z dalekých cizích krajů - Slovenska.

Rychlé informace:
Jméno: Something has changed
Autor/ka: veronika234
Počet kapitol: 27+prolog (nedokončeno)
Přibližná délka kapitol: (průměrně) 1000 slov
Žánr: Teen fikce
Bonusová slova autorky (zajímavost): /

1. Cover a anotace

Co se týče coveru, tak rozhodně nemám žádný problém, líbí se mi. Vzhledem k tomu, že příběh je čistokrevná Teen fikce, naprosto vyhovuje.

Anotace mi připadá poutavá, zajímavá a hlavně vystihující, avšak možná trochu krátká. Kdyby to byla Short Story, tak by ani delší být nemusela, ale plnohodnotný příběh by si zasloužil plnohodnotnou anotaci, ne? :)

A ještě malá poznámka k názvu. Možná je to prostě můj problém, ale nějak mě neoslovila móda anglických názvů u českých/slovenských příběhů. A [SK] to opravdu nezachrání.

2. Zápletka

Bohužel, pořádnou zápletku jsem nevypozorovala. Jasně, měli jsme tam pár zvratů a zajímavých peripetií, ale chtělo by to něco pořádného, co nás bude provázet celým příběhem.
Protože pokud celý příběh stojí a padá pouze na zlém bratrovi, tak se mi to zdá trochu málo.

(Avšak už se ke mně dostala zpráva, že se možná nějaká zápletka stane. Jenom prosím ne žádné těhotenství, amnésii, bývalou přítelkyni a podobné... protože celý příběh by tím opravdu klesl.)

Jinak ještě možná pozor potom na délku, protože už teď jsme na více než dvaceti kapitolách. A tolik kapitol nemůže být "úvod". Dle mého názoru by to chtělo nějaký hezký neokoukaný zvrat a happy end. V ideálním případě by konečný zvrat mohl navázat na něco, co už se stalo, aby závěr byl takovým hezkým "aha" rozuzlením, které všechno spojí dohromady. (Ale tohle je pouze můj názor.)

3. Postavy

S postavami jsem žádný větší problém neměla. Ačkoliv mi občas připadaly trochu ploché bez promyšlenějšího charakteru, myslím, že zrovna u Teen fikce to nevadí. Kdyby se příběh pokoušel vydávat za Romanci, tak by to bylo horší.

Ale i přes to musím říct, že jsem si nikdy nevšimla, že by se někdo choval tak, jak by neměl. Většinou si postavy držely jakž-takž nějaký přístup a ten se neměnil.
Jenom možná mi její bratr přišel v té chvíli, kdy ji varoval před Sebastianem trochu zvláštní (oproti tomu, jak vystupoval do té doby.)

4. Pravopis a stylistika

Omlouvám se, ale slovensky opravdu neumím tak, abych mohla říct, že tam byly pravopisné chyby. Sem tam jsem objevila překlepy, ale jinak si myslím, že v pohodě.

Styl psaní je skvělý, četlo se to skoro samo (i přes mou neznalost některých méně používaných slov - můj problém).

5. Celkový dojem a zhodnocení

Celkový dojem je, řekla bych, dobrý. Příběh se dobře čte, je poutavý a místy jsem se opravdu pobavila. Jenom nemá nic, kvůli čemu bych si ho pamatovala. Dočetla jsem ho předevčírem a už teď nevím, co se přesně dělo. Oproti příběhům, které jsem četla třeba před rokem a pamatuju si je, mi tohle připadá málo.

Rybička sama o sobě má obrovský potenciál a možná jsem čekala něco víc. Ne, že bych byla zklamaná, ale nadšená bohužel taky nejsem.

I přes to si myslím, že jako odpočinkový příběh na odreagování je to perfektní. Ale ne jako něco, nad čím člověk udělá ono pomyslné ach a bude s láskou vzpomínat, jak byl tehdy onen příběh úžasný a chce si ho přečíst ještě jednou.

+1. Bonusová připomínka

Schválně jsem se podívala na Tajnosti pobláznenej baby, jak je napsáno v popisku, že je příběh inspirovaný. Googlila jsem odvážně a dlouho. No, když jsem si přečetla, o čem to je, docela jsem byla zklamaná.

Nemám pocit, že by mi tvůj inspirovaný příběh nabídl něco víc než originální příběh. Samozřejmě, četla jsem pouze inspirovanou verzi, takže nemůžu stoprocentně soudit, ale možná (určitě) by bylo fajn ještě něco přidat.

Toť vše k mým smíšeným pocitům z druhé rybičky. Snad se autorka nezlobí :).

Uvidíme se u dalšího zápisku!

Káťa ^^ (OneLittleUnitato)

PS. Všechny názory je nutno brát s rezervou, jsou to opravdu jenom moje názory a rozhodně se nepovažuji za neomylnou :).

Akvárium [otevřeno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat