Shrnutí #1

52 4 3
                                    

Ne, tohle není další recenze. Očividně.

Jelikož ve svých recenzích nepíšu hodnocení pomocí bodů nebo známek (a někteří potom neví, které dílo bylo vlastně nejlepší), rozhodla jsem se udělat alespoň takové malé shrnutí toho, co se mi zatím objevilo, a dát to všechno do jednoho žebříčku (od nejlepšího po nejhorší).

S odstupem času zjišťuji, že to, na co jsem v recenzi nadávala, mi v konečném důsledku nepřijde až tak špatné. Nevím čím to přesně je, ale je to tak. Samozřejmě je rozdíl mezi tím, když mi autor zašle své dílo s tím, že "si dal/a práci a doufá, že se mi to bude líbit" a tím, když mi jej zašle se slovy "já vím, je to blbost, ale snad se ti to bude líbit". Jak byste k jednotlivým dílům přistupovali vy?

Další rozdíl, na který narážím, je to, jak reagují jednotliví autoři. Když mi někdo napíše, že "děkuje za upozornění na chyby a pokusí se je opravit" a následně je opravdu opraví, samozřejmě, že mě to potěší. Avšak když reaguje s tím, že "už to přeháním a měla bych se nad sebou zamyslet, protože jí pouze závidím její úspěch" je to zase o něčem jiném.

Já se snažím příběh zrecenzovat/okomentovat/ohodnotit co nejpečlivěji. Proto bych chtěla drobné chyby, které za samostatnou zmínku v recenzi nestojí, okomentovat přímo do příběhu (a nebýt pak v recenzi tak negativní). Myslím si, že jejich napravení opět posune příběh o kousek dál. Komu se tohle nelíbí, může klidně odhlásit recenzi, zlobit se nebudu.

A teď už k tomu slibovanému žebříčku.

1. A.N.V.E.O.R. (TheOneWithoutName)

Celkem originální zápletka, málo chyb, zajímavé charaktery, obrovský potenciál. Teď ještě aby se autorovi chtělo to dopsat, protože zatím je to pouze taková tikající bomba, na jejíž výbuch se můžu pouze těšit.

2. Wild Rose! [SK] (barus_125)

Zápletka sice neoriginální, ale hezky podaná (a já si ji celkem pamatuju). Postavy mají charakter, chyby (nejspíš) nejsou. Pouze bych dodala to, že pokud sama autorka není členkou mafie, asi mnohdy píše nesmysly. Ale jinak nemám žádný větší problém.

3. Cesta kdoví kam a třeba zase zpátky (EmperorOfMankind)

Originalita v podobě fanfikce na Zeměplochu. Postavy mají charakter a je to celkem i vtipné. Dvěma slovy oddechové čtení. Snad se někdy dočkáme pokračování.

4. Důvěra zabíjí na australských vlnách (AngelDevilface)

Originální zápletka, relativně málo chyb, oblíbitelné postavy. Čtení na večer před spaním, aby se hezky usínalo. (Ale rozhodně ne tím, že by to bylo nudné.)

5. V.I.P. (1-3) (NikolaFrancov)

Originální (české!) prostředí, hezké zápletky, velké množství zápletek, ale relativně hodně chyb. Jako odpočinkové čtení skvělé.

6. Something has changed [SK] (veronika234)

Příběh sám o sobě byl dobrý. Jenom takový... nijaký. Já už teď absolutně netuším o čem byl. Co ale musím autorce nechat, tak to, že dala na mé rady a domyslela zápletku alespoň na konec. Bohužel už nevím, co přesně se tam stalo.

7. Doomed (AikoRya)

Depresivní jednodílovka. Povedla se atmosféra, zápletka už hůře. A pořád mi chybí zmínka o anime. Pokud to nechceš dávat do fanfikcí, aspoň do popisku napiš, odkud charaktery pocházejí. Zmate to míň lidí.

8. Anomálie (TheOneWithoutName)

Opět to nebylo úplně špatné. Avšak málo rozjeté a dle mého relativně tuctová zápletka. Avšak pokud máte takové příběhy rádi, na zahnání nudy super věc.

9. Stážistka v nesnázích (NikolaFrancov)

Stručně: Nelogické, brutální, spousta chyb. Na druhou stranu neotřepané téma a postavy pro příběh důležité mající charakter. Tohle je asi na vašem uvážení, mně se po tom celkem špatně usínalo.

10. Žít na moment v barvách trikolóry (ElleJakobson)

Všichni víme proč. Rádoby vtipy, spousta narážek, úchylné scénky a ne úplně inteligentní postavy. Na druhou stranu originální prostředí a minimum chyb. Takže pokud vám sedne autorčin humor, směle do toho. (Upozornění: Jestli vám příběh sedne, zjistíte ve zhruba prvních pěti kapitolách. Pokud nebudete mít ten pocit, příběh prostě není pro vás. Stejně jako pro mě.) *Velká omluva autorce, že do ní zase ryju.*

Opět dodávám, že tohle hodnocení není úplně objektivní (ani nemůže být). Možná jsem si zrovna na vás zasedla (omlouvám se, ale to fakt ne), možná pouze byla velká konkurence.

Pokud se vám shrnutí líbilo a měli byste zase za deset příběhů zájem o další, napište. Pokud naopak nechcets být v tomto nebo jakémkoliv jiném shrnutí, dejte mi vědět.

Na závěr děkuji všem autorům, že mi své rybičky svěřili, ale je načase je vrátit.

Tak zase příště u další recenze

Káťa ^^ (OneLittleUnitato)

Akvárium [otevřeno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat