AikoRya - Doomed

75 6 2
                                    

Po minulé bouřlivé recenzi, kde jsem byla obviněna, že nečtu nic než romance, bychom si mohli dát tuto trošku drsnější rybičku, co vy na to?

Rychlé informace:
Jméno: Doomed (v překladu odsouzen ke zkáze)
Autor/ka: AikoRya
Počet kapitol: 1 (dokončeno)
Přibližná délka kapitol: 1142 slov
Žánr: Mystery/Thriller (opět spíše Thriller než Mystery)
Bonusová slova autorky (zajímavost): Je to taková depresivní jednodílovka, která mi nějak zabloudila do hlavy. Rozhodla jsem se to zahrát jaksi do neurčita, protože charakterové (charaktery?) jsou z anime, které v česku není moc populární.

1. Cover a anotace

Samotný cover je krásný. Vypovídá o příběhu perfektně. Jenom opět zmíním anglický název. Obzvlášť u jednodílovky je podle mě název důležitý, protože šanci zaujmout první kapitolou jaksi nemáme.

Anotace je krátká, výstižná, vypovídající. Není co řešit. Naopak chválím za upozornění na kluk x kluk, které by tam sice asi nemuselo být, ale je to takhle lepší.

Jediné, co mi tam chybí je právě zmínka o tom anime. Já kdybych nebyla upozorněna jinde, tak jednodílovku zavřu a pomyslím si něco o blbosti. Když už máme v popisku kapelu s písničkou, proč ne ono anime?

2. Zápletka

Opět narážím na to, že je to jednodílovka. Chápu, že do jednoho (navíc takhle krátkého) dílu nelze nacpat všechno, ale připadalo mi to takové... Nijaké. Jelikož neznám ono anime, tak mi příběh moc neřekne.

Jasně, mělo to zahrát na city, ale spousta podobných příběhů to umí taky a navíc nabízí i něco navíc.

Tady jsme se seznámili s příběhem hrdiny, to je hezké, ale co dál? Jasně, asi si najde vztah s modrookým klukem, ale co dál? Celé mi to připadá takové nedotažené. Prosím, já jako čtenář chci konec.

3. Postavy

Vzhledem k tomu, že se většina postav jenom mihla okolo, neukázaly skoro žádný charakter. A i přes to jsem našla takovou drobnou (větší) nesrovnalost.

Jeho matka, když se loučila, tak byla dojatá, nešťastná a tak dále. Chápeme se, ne? No a potom, když si hlavní hrdina (doteď neznám jeho jméno?) vzpomněl na ty předcházející škaredé události, úplně otočila a najednou byl náš neznámý hrdina stejný jako jeho (nejspíš pěkně zlý) otec. Kam se poděla mateřská láska? Chápu, měla toho dost, ale proč ho nevzala s sebou? Co jí provedl, že ho tam nechala? Opět jsme u toho nedomyšlení.

4. Pravopis a stylistika

K pravopisu tentokrát asi řeknu jenom to, že se občas opakovala některá slova (záda, záda, záda, voda, voda...). Dále občas drobné chybičky typu vzít s sebou (sebou se používá například když někdo něco dělá svým tělem). Pak jsem si všimla, že párkrát ujelo psaní přímé řeči, ale budiž.

Celkový styl psaní byl dobrý, hezky se četl, pouze bych radila dělat kratší odstavce. Vzhledem k délce povídky je tohle hodně důležitý bod.

5. Celkový dojem a zhodnocení

Celkově k této povídce není moc co říct. (Možná protože je tak krátká.) Akorát si stojím za tím, že by si příběh i čtenáři zasloužili něco víc. Jinak (kromě minimální zápletky a děje) nemám moc co vytknout, prostě je to jednodílovka, na které se něco pozoruje strašně špatně.

Abych to shrnula, rybička vaše akvárium ozvláštní, ale nezachrání. Pokud něco podobného vyhledáváte, směle do toho.

To by bylo k další relativně maličké rybičce všechno. Těším se na vás v komentářích.

Uvidíme se u další recenze

Káťa ^^ (OneLittleUnitato)

PS. Všechny názory je nutno brát s rezervou, jsou to opravdu jenom moje názory a rozhodně se nepovažuji za neomylnou :).

Akvárium [otevřeno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat