A je tady po dlouhé době další rybička.
Rychlé informace:
Jméno: Mezi řádky
Autor/ka: QuinnDessiere
Počet kapitol: 6 (nedokončeno)
Přibližná délka kapitol: 100+ (dle slov autorky, můj odhad je asi 500+)
Žánr: Fan fikce
Bonusová slova autorky (zajímavost): Jedná se o fanfikci zaměřenou na X-Meny1. Cover a anotace
Cover není špatný, nejspíš se i celkem hodí, ale na můj vkus je tam až moc různých fontů. Navíc jméno autorek (??) nejde moc dobře přečíst. Každopádně mě by asi upoutal, což je to, co chceme, ne? :)
Anotace skládající se prakticky pouze z úryvku, který jsem zatím v příběhu nenašla a z upozornění na související příběh mně osobně nepřišla jako nejšťastnější volba. Moc mi toho o příběhu neřekla, ale na druhou stranu je zajímavá. (A já se pořád nemůžu rozhodnout, jestli se mi líbí, nebo ne.)
A ještě bych chtěla dodat malé plus za to, že je tato fan fikce opravdu ve Fan fikcích a ne v Sci-fi, Fantasy apod., protože v dnešní době se to už tak často nevidí.
2. Zápletka
Zde se hodně projevilo to, že universum X-Menu neznám (tak nějak tuším, že k tomu patří Wolverin, kterému z rukou trčí nože, ale u toho jsem skončila - pokud jsem úplně mimo, prosím, opravte mě), tudíž mi chybělo pár vysvětlení, se kterými se už nikdo nechtěl zdržovat. Navíc mi občas připadalo, že čtu pouze takový "bonus" ke zmíněnému druhému příběhu, kde je jsou právě ty části, které mi k návaznosti děje chybí. Ale i tak to s trochou fantazie dávalo jakž-takž smysl.
Každopádně ale musím dát opravdu velké plus za to, že příběh nepředpokládá kompletní znalosti originálního universa a já alespoň to úplně základní zachytila. K tomu můžu říct asi jenom to, že mě to opravdu bavilo. Originalitu zápletky sice asi úplně stoprocentně nezhodnotím, ale pro mě bylo všechno nové a líbilo se mi to.
3. Postavy
Postavy mi byly vcelku sympatické. Už se objevily drobné náznaky charakteru, ale chtělo by to možná víc rozepsat postavy typu Raven a Moira, které se v příběhu sice vyskytly, ale zatím jsou tak trochu kulisové.
4. Pravopis a stylistika
Tady nemám pořádně co vytknout, chyb a překlepů bylo relativně málo (ale i tak by možná drobná korektura neškodila), četlo se to dobře a celkově za tuto část bych měla chválit, chválit a hlavně chválit.
5. Celkový dojem a zhodnocení
Celkově se mi rybička líbila, bohužel byla trochu tajnůstkářská, ale třeba se postupem času otevře více. Pokud jste na tom se znalostmi X-Men universa lépe než já, rozhodně doporučuji, protože autorka má velice hezký styl psaní a zatím to vypadá, že nám slibuje hezkou zápletku.
Co k tomu dodat? Nejspíše nejsem dost povolaná a vzdělaná na to, abych přinesla úplně stoprocentně objektivní názor, ale i tak za mě tuto rybičku do akvária ano.
Tak zase příště u další recenze
Káťa ^^ (OneLittleUnitato)
PS. Všechny názory je nutno brát s rezervou, jsou to opravdu jenom moje názory a rozhodně se nepovažuji za neomylnou :).
ČTEŠ
Akvárium [otevřeno]
De TodoVždy jsem chtěla mít doma akvárium plné pestrobarevných rybek. Každý z příběhů by se dal přirovnat k jedné rybičce, jež si v poklidu proplouvá akváriem. Vítejte v zápiscích náhodného pozorovatele literárního akvária. Aktuálně jsou zápisy pozastaveny...