TheOneWithoutName - Anomálie a A.N.V.E.O.R.

30 4 2
                                    

Tentokrát se v rychlosti podíváme na dvě rybičky, které nemají společného nic, kromě autora.

Rychlé informace:
Jméno: Anomálie
Autor/ka: TheOneWithoutName
Počet kapitol: 11
Přibližná délka kapitol: 500 slov
Žánr: Fantasy
Bonusová slova autora (zajímavost): Hlavní postava se jmenuje Will Baker, škola, kterou momentálně navštěvuje, je Gymnázium Dr. Josefa Pekaře.

Rychlé informace:
Jméno: A.N.V.E.O.R.
Autor/ka: TheOneWithoutName
Počet kapitol: 8
Přibližná délka kapitol: nezjištěno (o dost delší než u Anomálie)
Žánr: Sci-fi
Bonusová slova autora (zajímavost): /

1. Cover a anotace

Ani u jednoho z coverů nemám moc co vytknout. Hodí se, jsou kvalitní, upoutají... Prostě všechno je, jak má být.

K anotacím bych řekla to, že ačkoliv jsou krátké (a oba příběhy by si rozhodně zasloužily něco delšího), upoutají, vystihují, dávají smysl... A to se jen tak nevidí, takže klobouk (který bohužel nemám) dolů.

2. Zápletka

Tady se ukáže důvod, proč jsem se rozhodla spojit tato dvě díla do jedné recenze. Anomálie mi zatím připadá málo rozjetá na to, abych k ní podala nějaký pořádný názor.

To, co se v Anomálii prozatím jeví jako zápletka, mi rozhodně nepřipadá špatné. Bohužel ani moc originální. Hrdinů, kteří jsou tak obyčejní, že získají nadpřirozené schopnosti bylo, je a bude spousta. Není to samozřejmě nic špatného, ale záleží pak více na provedení a věcech okolo hlavního hrdiny. Ne na hrdinovi samotném.

Co se A.N.V.E.O.R.u týče, ani tato zápletka není tak originální, že bych si z ní sedla na zadek, ale už jenom to prostředí a celkově to, jak je samotný "padouch" pojatý, je úžasné. Mně osobně se to opravdu líbilo.

3. Postavy

V Anomálii se zatím moc postav neprojevilo. Ale z těch, co tam byly, se mi nejvíc líbila ta kočka (Avira Felicia de la něco, tuším :D). Nevím proč, ale samotný Will Baker mi přišel docela... (jak to říct, aniž bych kohokoliv urazila)... hloupoučký. (To sice není to slovo, ale budiž.)

Celkově mi přišlo, že je nějaký nechápavý. Je mi jasné, že to s ním asi otřáslo (s kým ne?), ale některé části jeho rozhovoru s Avirou Felisií de la něco (budeme jí říkat jenom "kočka", ok?) mi připadaly až nerealistické.

Naopak v A.N.V.E.O.R.u jsem si oblíbila snad všechny. Na to, kolik jich tam bylo, jsem objevila u všech nějaké základy charakteru. Nemám co k nim říct, snad jenom doporučit, aby se všichni nadále vyvíjeli.

4. Pravopis a stylistika

Tady to bude krátké, protože chyby jsem nenašla (buď tam nebyly, nebo byly dobře schované) ani v jednom z děl a stylistika taky nijak moc nezlobila. Opravdu, v tomto směru nemám moc co dodat.

5. Celkový dojem a zhodnocení

Obě rybičky se mi líbily. Anomálie mi připadá jako takové oddechové čtení na jakoukoliv dlouhou chvíli, A.N.V.E.O.R. zase jako něco lepšejšího pro ty, kteří potřebují něco propracovaného, promyšleného a prostě celkově více jako knihy z knihkupectví/knihovny.

V mém soukromém akváriu si zatím obě nechám, s ostatními zatím žádné problémy nemají a já se těším až zase trochu povyrostou, že s nimi bude zase větší zábava. Pokud vás jakýmkoliv způsobem zaujaly, směle do nich.

Tímto bych chtěla uzavřít tuto dvojitou dávku názorů a zároveň se omluvit, že jsem dlouho nic nerecenzovala. Nebudu slibovat, že to napravím, ale rozhodně se o to pokusím.

Tak zase příště u další recenze

Káťa ^^ (OneLittleUnitato)

PS. Všechny názory je nutno brát s rezervou, jsou to opravdu jenom moje názory a rozhodně se nepovažuji za neomylnou :).

Akvárium [otevřeno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat