EmperorOfMankind - Cesta kdoví kam a třeba zase zpátky

49 5 1
                                    

Tak jsem tady opět s další rybičkou. Hned na úvod bych chtěla podotknout, že autora osobně znám, takže si už většinu kritiky vyslechl dříve z očí do očí. Avšak ani to mi nezabrání být trochu zlá (možná bych dokonce řekla, že díky tomu budu ještě horší, protože moc dobře vím, že on to unese :D).

Rychlé informace:
Jméno: Cesta kdoví kam a třeba zase zpátky
Autor/ka: EmperorOfMankind
Počet kapitol: 12 (nedokončeno)
Přibližná délka kapitol: 300 slov
Žánr: Fanfikce
Bonusová slova autora (zajímavost): Zajímavost není, ale mám vzkázat všem čtenářům, ať si hezky počtou.

1. Cover a anotace

A jsme hned u prvního problému, který tato recenze bude mít. Cover nemůžu hodnotit. A to z jednoho prostého důvodu: je to moje tvorba. (Nemohla jsem se nepochválit.) Avšak to nic nemění na tom, že se mi k příběhu moc nehodí a časem třeba dodám něco lepšího (až autorovi vysvětlím, že náhodné krajiny opravdu netvoří zajímavý cover).

(A pro ty, které zajímá jedna malá perlička: Barva, velikost, umístění i "podložení" písma nadpisu bylo schválně tvořeno, aby se podobalo na (starší) originální Zeměplochy. Jediné, co se mi nepodařilo moc dobře napodobit, je font. Ale jinak jsem na sebe celkem hrdá :D.)

Co se samotné anotace týče (ta už naštěstí není moje práce), připadá mi celkem dobrá. Nijak hvězdná ani vyloženě špatná. Možná mohla být trochu poutavější, protože narazit na tento příběh při náhodném prolézání Wattpadu, asi ho nerozkliknu.

2. Zápletka

Zápletka by se v tomto případě dala nazvat něčím podobným, jako je Schrödingerova kočka. (Kdo neví, googlí.) Je tam a zároveň tam vlastně není a já nakonec netuším, kde ji vůbec hledat. Na to, že jsem s touto recenzí schválně čekala, abych si byla jistá, tak popravdě pořád nic moc. Sliby jsou sice velké, ale já jako čtenář nebudu čekat věčně. (Tím chci říct, že už by to chtělo nějakou větší akci. Děkuji.)

3. Postavy

S originálními postavami ve fanfikci je vždy potíž. Buď se do původního světa nehodí, nebo se podobají na některé už vymyšlené postavy.

Já rovnou přiznávám, že ze Zeměplochy jsem četla jenom první díl (Barva kouzel) a to ještě jenom kousek (který stačil na to, abych si naprosto zamilovala všechna Zavazadla), ale nemůžu si odpustit srovnání Aleksia Pršipláště s Mrakoplašem právě ze zmiňované Barvy kouzel. Na můj vkus si jsou až moc podobní. (Nejspíš to bude tím, že jsou oba docela neschopní. Možná by mohl být zajímavý souboj mezi nimi, kdo je vlastně lepší...)

Každopádně každá z postav má už od jejího přidání do příběhu jasně daný charakter a povahu, tudíž asi nemám větších výtek. Jenom by to asi chtělo je do budoucna hezky rozvinout. Potenciál (jak jejich, tak autorův) tam je.

Navíc se nám zde začíná (snad) rýsovat nějaká ta milostná geometrie, tak uvidíme.

4. Pravopis a stylistika

Tuto část projdeme hodně rychle, jelikož opět narážíme na to, že autora znám z normálního (rozumějte ,,newattpadovského“) světa. Takže by si nedovolil udělat jakékoliv hrubší chyby (jak v pravopisu, tak ve stylistice), protože to, že ho za to nepochválím v recenzi, by byl jeho nejmenší problém. (Aneb nevýhody známosti se mnou.)

5. Celkový dojem a zhodnocení

Celkový dojem z rybičky mám celkem kladný. Sama o sobě je psána velice podobně jako Zeměplocha samotná, má podobný humor (adeletky mě prostě dostaly) a ačkoliv mé znalosti předlohy jsou velice mizivé, ne-li žádné, ničemu to nevadilo.

Myslím si, že pokud hledáte něco, u čeho si odpočinete a pobavíte se, našli jste to pravé. Pokud chcete hromady dramat, sexu, školních mrch a dalších podobně ”krásných“ věcí ve fanfikcích se obvykle vyskytujících, raději běžte ještě hledat.

A nakonec, abych to celkově nějak uzavřela, myslím, že tato rybička se opravdu nemá zatím moc za co stydět a až trochu doroste, mohli bychom si s ní užít ještě hodně zábavy.

A jsme na konci. Než začnete namítat, že jsem nebyla dost objektivní a není to vůči ostatním rybičkám fér, chtěla bych jenom dodat, že bez této rybičky by žádné Akvárium asi nebylo. Tudíž by spíše bylo dost nefér ji sem také nezařadit, i když autor si svoje vyslechl i jinde. Děkuji za pochopení. (Můžete mu pak poděkovat.)

Tak zase příště u další recenze

Káťa ^^ (OneLittleUnitato)

PS. Všechny názory je nutno brát s rezervou, jsou to opravdu jenom moje názory a rozhodně se nepovažuji za neomylnou :).

Akvárium [otevřeno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat