Incomplete KatLyNa

2.6K 22 0
                                    

Kathryn's POV

Annyeonghaseyo, namaku Kathryn Lee Ji-Eun. Panjangkan. Tapi orang biasa panggil Kathryn Lee saja. ok ok. First of all cerita ni, macam mana mom aku dapat nama Kathryn.

Actually untuk pengetahuan korang, aku anak kacukan, appa orang korea, mom orang philippines. Tapi menatap di korea sudah 19 tahun. Means aku lahir di korealah.

Yea, mom ni minat sangat tengok movie, movie tagalog la katakan. even dah 25 thun khawin dengan appa, mom msih juga jiwa tagalog. hahaha. lawak ke?tiba2 pula aku ketawa.

so mom ambil nama aku dari filem tagalog. apa tajuk dia ntah, aku dah lupa. mom ambil nama sebab dia suka sangat watak tu, cantik, rajin, pintar katanya. so mcm tu la ceritanya.

Aku ni, anak bongsu dari tiga beradik. aku ada sorang abang, Jackson Lee Min Woo (bukan Lee Min Ho ye hehe) sorang kakak, Annetta Lee Soo-Ji.

Besok, Family aku terpaksa pindah ke Switzerland sebab faktor pekerjaan. huhuhu. sejujurnya aku memang tak suka pindah sana sini. Dah tu kena pula tukar sekolah. Tapi aku kira bernasib baik lah sebab semester kat sekolah ni dah tamat.

Kakak pula, merungut sebabnya dia ada lagi 3semester untuk dapat gelaran master. Abang, em macam biasa no feeling. hahaha.

"Kathryn, come down faster!" Haa tu dia suara langsuir dah keluar. Amboi jahatnya aku. hahaha

"gimmi, 5minutes unnie" Aku menguatkan nada suara aku berharap Annetta mendengarnya.

Aku mempercepatkan tanganku memasukkan pakaianku kedalam beg tarik empat roda berwarna biru lembut yg baru appa beli semalam. Lalu lekas mendapatkan Annetta yg menungguku di kereta kawannya.

                       🌂🌂🌂

"Aku ada sesuatu untuk kau Kathryn. Hadiah ni aku dengan Lily berpakat nak bagi kat kau sebagai kenangan kau kat sana nanti. Supaya kau tak lupakan aku dan Lily" kata Jaslina sambil menghulurkan beg kertas yg bercorak teddy bear kepadaku.

"kalau kau dah pergi nanti, Tinggal aku dengan Jas je kat sini. Dah jadi incomplete KatLyNa" Lily yg lama membisu tiba² bersuara lantas memelukku erat.

Aku terasa bahuku basah.
"Ly, kau menangis ke?" ehh apa pula yg aku tanya ni. aku bertanya soalan bonus.

"Taklah, aku ketawa ni" kata Lily sempat bergurau namun tangannya masih erat memelukku. Aku melihat Jaslina dengan pandangan sayu. Jaslina turut menitiskan air matanya. Aduhh korang ni. lemah terus semangat aku. Dah lah aku ni hati kapas.

KayLyNa gabungan daripada nama kami bertiga setelah bersahabat sejak 10 tahun lalu.

Lily dan Jaslina merupakan pasangan kembar tidak seiras. keluarganya berpindah ke korea semasa appa mereka bekerja dengan appa ku satu masa dahulu.

Omma mereka kini merupakan ibu tunggal setelah kematian suaminya yg menjadi korban kemalangan jalan raya kira² 2tahun lalu.

Dan kini aku dan keluarga terpaksa meninggalkan kawan² ku yg sudah ku anggap seperti adik beradik itu.

Pedih pula rasa hati ni nak berpisah dengan Lily dan Jaslina ni. Mataku mula berkaca. aku tak dapat menahan rasa sebak di dada dan akhirnya air mata ku jatuh ke bumi.

                      💦💦💦

Author's note
Hi.. hehe hope enjoy cerita chapter 1 nii. actually, bnyak kali juga sy ganti title tu tdi. haha
see u in next chapter.
dapat pub 2 halaman ja hari ni.

👣👣👣
17/11/16

The Love WarningWhere stories live. Discover now