Kathryn's POV
Esok first day aku masuk academi. Okay, actually aku excited ni, macam mana student² kat sana, mesti baik² semua. haha tersenyum sorang diri pula aku.
Aku mencapai baju sekolah yang berwarna merun lalu meletakkannya di depan cermin bilikku. cantik baju ni. "Lagi cantik kalau dipadankan pada badan aku, hahaha" aku bercakap sorang² kat bilik ni pehal laa.
♬♬♬
Tringggggg!!!....
Aku menutup jam locengku, cepat aku melompat dari katil menuju ke ke bilik air lalu membersihkan diriku.
"Busss!", 20minit kemudian. Tada aku dah siap. hahaha aku mandi 20 minit je tau. Lantas aku mengenakan baju kemeja putih dan kot berwarna merun itu serta skirt sekolah paras lutut.
"Aku dah kata, baju ni memang padan dengan aku. hahaha" kata ku sambil bergaya di hadapan cermin.
"Dah laa baby, pecah cermin tu nanti" eh Suara abang aku? bila entah dia masuk. tak ketuk pintu pula tu.
"Amboi masuk bilik orang, tak reti ketuk pintu ke wahai putera Raja kacak cool handsome?" perliku. Tapi memang betul abang aku nampak handsome boy pakai baju sekolah baru tu.
"yelah sory princess, tahu lah abang handsome hari ni" katanya berlagak. Eleh.
"You look so preety baby."
Haha biasa la aku memang cantik. ah perasan pula.
Aku dan Jackson turun untuk bersarapan.
"Hey Kath, Jackson, good morning" sapa Annetta yang juga sudah berpakaian kemas sambil duduk di meja makan, menikmati sarapannya.
"morning sist"
Selesai bersarapan kami bertiga bersalam dengan mom lalu menuju ke kereta.
👑👑👑
"Good morning class, today we have a new student. please come in Kathryn and introduce you self". kata Sir James.
"Hello, my name is Kathryn Lee Ji-Eun, from Korea."
"oh patutlah cantik, miss korea rupanya." eh eh sir puji aku lah. hahaha
"Btw miss Kathryn Lee, you can sit there beside miss Ming Yue" Sambung Sir James sambil tangannya menunjukkan tempat duduk di sebelah perempuan yang boleh aku katakan nerdy.
"Hi Ming Yue" sapaku, amboi friendly betul aku.
Budak yang bernama Ming Yue tu tersenyum lalu menghulurkan tangan berjabat denganku. Dia agak kelihatan nerd memakai cermin mata yang agak besar, pendakap gigi dan baju yang agak besar.
"Pelajar semester berapa?"soalnya tiba².
"Err, sem 2"
"Ouh, sama.. nanti recess time saya tunjuk selok belok akademi ni" Katanya lagi tersenyum.
Aku hanya mengangguk.
Recess Time
Ming Yue's POV
"Jom Kathryn, rehat" Kataku lalu memasukan buku dalam begku yang besar sambil memandang kearah budak korea tadi, memang budak ni cantik.
Sekurang-kurangnya ada juga kawan aku rehat hari ni. Maybe si Ken tu tak berani kacau aku kalau nampak aku ada kawan.
Aku dan Kathryn menuju ke kantin akademi yang terletak berdekaan dengan taman sekolah.
Sedang duduk makan bersama Kathryn, tiba²....
"woii, Ming Yue, Bagi aku makanan kau " Tangan Dani lantas meragut makanan yg ku pegang.
"Hei, kenapa ganggu dia?" Kathryn berdiri dan merebut kembali makanan tersebut dan menyerahkan padaku. Uishh berani betul Kathryn ni.
"Oh ada kawan baru ye Ming Yue." Tiba² Ken muncul di belakang Kathryn.
Aku hanya menundukkan kepala bila makananku direbut lagi oleh Dani.
"Kenapa korang buat dia macam ni?!" Kathryn meninggikan suaranya. Aku tak tahu macam mana nak halang Kathryn.
Kathryn's POV
"Eh kau lagi??" Kata seorang lelaki yang tiba² muncul dibelakangku tadi
Aku memandangnya sambil mengangkat keningku. Sambil duduk kembali di kerusi kantin itu.
"Kau siapa?" Soalku
"Amboi budak ni, masih baru kat sini dah tunjuk belang nak lawan aku eh? Dah lah hari tu tumpahkan coffee aku" katanya dengan senyuman sinis.
Ohh mamat yang aku langgar kat cafe tempoh hari rupanya. Patutlah familiar muka baboon dia.
Tiba²....
"Heiii apa nii!!!" Bentakku apabila dia sengaja menumpahkan minuman ku diatas baju baruku."Oh maaf tuan puteri, Aku SENGAJA!!.." katanya sambil berlalu pergi.
Aku hanya memandangnya dengan persaan benci. Lalu dia menoleh kembali kebelakang..
"Kau ni kecohlah, macam monyet sesat kat bandar" katanya seraya bunyi ketawa budak² akademi.
WHATTT!! Ehh dia panggil aku monyet. Tak guna punya mamat. Aku masih memandangnya yang berlalu pergi dan dikerumuni dengan pelajar perempuan.
Ming Yue berdiri dari tempatnya lalu meninggalkan aku keseorangan di sana.
--
23/11/16