Kathryn'sPOV
"Kathryn dah balik" Aku menguak pintu utama rumahku lalu melihat mom menuju kearahku.
"Hai sayang, balik macam mana? mama ingatkan appa akan jemput jam 2petang nanti." Kata Mom
"Kath malas tunggu lama² laa mama. naik train je. Abang mana?." balas ku dengan senyuman sambil mencari kelibat abang kesayanganku itu.
"Ouh, pandai dah anak mama ni berdikari. Erm kamu ni, baru balik, dah cari abang. Dia belum balik lagi, tunggu appa jemput lah agaknya."
Aku hanya mengangguk.
"Eh, sayang kenapa dengan baju tu" Aduh kenapa lah boleh lupa tutup kesan tu tadi. Sekarang nak jawab apa."err, minuman tumpah masa rehat tadi." terpaksa laa aku berbohong.
"hmm. lain kali hati² tau. tngok baju dah kotor."
Aku mengangguk lagi lalu mengatur langkah ke bilikku.
🎩🎩🎩
"Hai, Ming Yue"
Ming Yue memandangku dan hanya memberi senyuman paksa.
Haihh dah kenapa. Macam dia takut dengan aku pula. pelik. semalam okay je.
Tiba² seorang pengawas datang.
"Attention class, To all student please assemble in the Academy Grand Hall now."Aku berdiri dari tempat dudukku, dan mengekori Ming Yue dan pelajar lain le grand hall. Maklumlah budak baru, mana tau sangat selok belok sekolah ni. huhuhu kesian aku.
Academy Grand Hall
Pergghh!! besar gila Grand Hall ni. Aku memandang sekeliling dan mengambil tempat duduk disebelah Ming Yue.
Aku pelik lah, kenapa Ming Yue senyap sangat hari ni. Dah macam tak nak kawan dengan aku pula. Ah pedulikan lah.
Tak lama lepas tu pengetua pun memberi ucapan.
"selamat pagi kepada semua pelajar semester 1,2,3 dan 4............"
💚💚💚
"Ming Yue, boleh kita berkumpulan?."
"Err, Ma-Maaf Kathryn, saya sudah ada kumpulan sendiri dari China. Sa-saya rasa kamu cari saja orang lain ya." Katanya gugup. Lalu meninggalkan aku sorang diri. LAGI!.
Aduh takkan aku kena buat persembahan single kot. Semua orang dah taknak berkumpulan dengan aku. Kenapa? Apa yang tak kena dengan aku.
"maaflah cik, kami tak boleh ambil kau jadi ahli kami. Nanti kau buat kecoh pula" Kata² minah yang sekelas aku tu pun masih terngiang² ditelingaku. Sakit pula hati ni. Nasib aku kuat time tu. huhhh..
Masa persediaan dah la dua minggu je. Aku menggaru kepala yang tidak gatal. Mana aku nak cari kawan?. Akademi ni pun sama, Acara besar-besaran macam ni pun tempoh persedian dua minggu je.
Hari ni aku rehat sorang diri. Aku mencapai telefon bimbit dalam poket sambil menyumbatkan earphone ketelinga ku. Lagu BTS "Coffee". Yeah lagu fav aku. Aku melangkah kemana kaki aku bawa. Hm dah takda kawan. Lonely is not bad la jawabnya.
Tiba² aku terpandang susuk tubuh seseorang yang aku kenal.
Makin lama semakin dekat.
Ahh!! Baboon tu lagi?.Baboon dan gengnya memandangku dengan senyuman sinis. Aku menghentikan langkahku dan hanya menjeling kearahnya. Jelingan maut. Hah ambil kau.
"Hey monyet tunggu!" Aku dengar baboon tu bersuara lalu menoleh ke arahnya. Suka² dia panggil aku monyet! kesian monyet tu. hm takpa, dia ni baboon. Baboon masih sweet tau daripada aku panggil babi. Haa
Tiba² pap..
Dia menampalkan stiker kuning berbentuk segitiga beserta tulisan "WARNING" di atas dahiku.Aiiishh apa masalah Baboon ni. Aku merenyukkan stiker tersebut lalu membuang stiker itu kearahnya. Perasaan marah aku dah memdidih ni. tunggu nak lepaskan je.
Pandangan ku tertumpu pada skirn telefon.
"Video insiden minuman yang sengaja ditumpahkan ke baju aku semalam!. siapa yang viralkan video ni?" bentakku dalam hati.Aku memandang baboon itu dengan perasaan marah yang semakin membuak-buak. Boleh pula dia senyum kambing.
Ergghhhh Tunggu kau baboon!!!--
Author's note
Sorry for calling u baboon Third😂.24/11/16