Third Person's POV
"Baby!!, Wake up. Good Morning" Jackson cuba mengejutkan Kathryn dari tidur nyenyaknya. Kathryn bangun dengan malas lalu memandang abangnya.
"apa ni, orang nak tidur pun tak senang tau!" Kathryn menjeling kearah Jackson sambil menutup kepalanya menggunakan bantal.
"Hehe, sorry baby. Tapi appa suruh baby bangun sekarang kejap lagi nak jalan" Balas Jackson
"Jalan? pegi mana pula?" soal Kathryn dengan mamai
"Oh God, Baby kenapa pelupa ni. Kita nak jalan pergi rumah baru" kata Jackson sambil mengangkat keningnya.
Kathryn senyum paksa apabila mendengar kata² abangnya itu. "kenapalah aku ni pelupa sangat?." rungutnya dalam hati.
🍎🍎🍎
Kathryn's POV
Kereta yang kami naiki itu, membelok kesimpang kanan memasuki sebuah taman perumahan. Aku melihat rumah² besar yg ada di sekitar itu.
"Wah!! tak sabarnya nak tengok rumah baru!" hatiku tiba² bersorak gembira. Aku pun mula memikirkan design² rumah tersebut.
"Kita dah sampai!" Kedegaran suara kakak aku menjerit suka bila kereta itu berhenti di depan sebuah rumah banglo yg tersegam indah dilatari pemandangan hijau dan embun pagi yang tebal.
"tenang sungguh!" kataku yg benar² menikmati suasana ketenangan di sana.
Aku terus menyerbu masuk kedalam rumah dan naik keatas untuk memilih bilik sendiri. memang kebiasaan bagi kami adik beradik.
Setelah memilih bilik sendiri, aku segera mendapatkan barang² ku dan terus menyusunnya. Amboiii, bersemangat betul aku.
Tapi tak sia² aku ikut family ku berpindah ke Switzerland ni. Hahaha.
🍏🍏🍏
Tuk tuk tuk...
"Baby, open the door please" Kedengaran Jackson memanggilku dari luar bilik sambil mengetuk pintu."Just open the door oppa, it's not locked" Balasku sambil duduk ditepi tingkap besar dalam bilikku. Tak puas lagi menikamati keindahan walaupun sudah seminggu dua tinggal disana.
"Baby, teman abang pergi cafe" sambil menyusun 10 jarinya lalu membuat puppy eyes. comel lah sangat.
Lantas aku berdiri dan mencapai sweater dan menarik tangan abangku.
Kami berjalan kaki menuju ke cafe yang tidak yang tidak jauh dari rumahku.
sesampai saja di cafe, tiba² seseorang bertembung denganku, perlanggaran yang sangat kuat membuatkan dia trjatuh lalu Coffee panas yang baru dibelinya tertumpah.
"Oh my god, mianhe.. eh no i mean I'm so sorry." Aduh manalah aku letak mata aku ni.
Lelaki itu memandangku dengan muka marahnya. "Aish, dia marah pula" kataku dalam hati.
"Lain kali watch ur step boleh tak! mata tengok jalan bukan main handfon!!" suaranya yang kuat menarik perhatian semua orang dalam cafe tu. aku nampak beberapa mata melirik kearah kami. Mana aku nak letak muka ni.
"Ya, saya tahu saya salah, I'm so sory"
"Sorry, sorry, tak gunalah, benda dah jadi" katanya dengan jelingan maut. Ish, menyampah pula aku tengok.
"Sorry brother, saya dah dah minta maafkan" aku berlagak tenang. sambil beri dia senyum manislah sangat. Nasib kau laa mamat ayat aku masih sopan ni.
"sorry yah, adik saya tak sengaja terlanggar awk tadi" abang aku backup. ah, kenapa la abang aku ni tak backup dri tadi.
Lelaki yang umurnya lingkungan aku tu menjeling kearahku dan berlalu pergi.
**
Hope enjoy. シ23/11/16