Should I?

292 10 3
                                    

Ken's POV

"Tulah kau Sean, tadi aku dah kata, jangan buat. kau buat juga. Tengok budak tu dah marah"

"Alaa Ken, kitorang just tolong kau balas dendam kat dia. yang kau nak kesah sangat kenapa?"

"kesian juga budak tu aku tengok" kataku sambil mengangkat tayar basikal menuju ke bengkel milik bapa Sean.

--
Selesai membersihkan diri, aku terus membaringkan badan atas tilam bilikku. Tiba² fikiranku melayang.

Kejam juga aku buat dia macam tu. Hahaha. Aku mencapai telefon bimbit dan membuka aplikasi facebook.

Aku memasuki group akademiku dan taip "Sem2D Class". Mataku tidak berkelip langsung apabila mencari nama "Kathryn Lee".

"Kathryn Lee Ji-Eun" Hah, ni dia".
Aku terus stalk facebook dia dan mataku tertumpu pada nombor telefon dia. Hah, peluang aku nak kacau dia.

Korean-Filipino, Ohh mix rupanya. Patutlah cantik, kata hati kecilku. Rambut ikal coklat blonde, wuuu~.  Nice.

Tiba² aku teringat insiden petang tadi semasa dia hampir tersadung, dan melanggarku.. first time aku tengok mata dia dari dekat dari jarak kira² 4 cm. Dia cantik!. Aku tersenyum seorang diri.

Ehh ehh. kenapa aku fikir macam ni pula. Angau ke aduhh. Patut ke aku minta maaf dengan dia?

💦💦💦

Aku menuju ke kelas Sem2D, bersebelahan dengan kelas ku. Jam di tangan sudah pun menunjukkan 7:50 am.

"Mana pula Kathryn ni?. Tak datang lagi ke?" Bisik hati kecilku. Aku mengambil keputusan untuk bertanya dengan Ming Yue.

"Hey Ming Yue." aku memukul mejanya dan membuat dia terkejut.

"Err, ya" Dia membetulkan cermin matanya besarnya.

"Budak yang duduk sebelah kau ni mana? Tak datang ke?"

"Err, ta-tadi cik Michelle da-datang then suruh dia ba-balik"

"Hah! Balik!?"

"Ya. se-sebab badan dia pa-panas"

"Dia demam ke"

Ming Yue hanya mengangguk. Aku berfikir sejenak. mesti dia naik keretapi lagi ni. Aku terus berlari mengejarnya ke stesen keretapi.

Kathryn's POV

Aduh peningnya kepalaku. Tadi okay je.

"Heiiii!!" aku meninggikan suaraku apabila seseorang menolakku dari belakang.

"Hai, adik manis nak pergi mana seorang diri ni?" Tanya lelaki tersebut. Apalah masalah mamat ni tiba² kacau aku.

"Tepi lah!!" aku memarahinya

"Aloooo~ Comelnya dia marah" dia memegang daguku. Segera aku menepis tangannya

Apa lagi masalah yang menimpa aku ni. Mamat mana pula yang cari pasal dengan aku kali ni. huhuhuu

Aku cuba melarikan diri tapi dia memegang tanganku. Aduhh

"Adik manis nak pergi mana? Abangkan ada nak temankan"

Eiishhh tolonglah aku gelilah. Tiba² dia menolak badan ku dengan kasar sehingga aku terjatuh keatas tanah.

The Love WarningWhere stories live. Discover now