Snakke

825 24 4
                                    

Tusen takk for at dere voter og kommenterer det dere synes! Her er det en ny del!

Vanessa*

Jeg tittet på klokka på mobilen min. Den viste 10:27. Hadde jeg sovet så lenge? Den peip på mobilen og jeg så det var en melding fra Johanna. Jeg låste opp mobilen og gikk inn på meldingen. Vil du prate mer om det? Det med hukommelsen? Stod det. Jeg begynte å skrive tilbake. Ja det vil jeg! Skreiv jeg tilbake. Et minutt senere fikk jeg en melding av Johanna igjen. Kommer straks! Stod det. Jeg spratt opp av senga og fant noen klær før jeg gikk inn på badet og tok enn rask dusj. Da jeg hadde dusjet ferdig kledde jeg på meg og sminket meg litt før jeg tok mobilen min og gikk ned til Justin som satt i stua og så på tv. "Kan jeg få litt penger?"spurte jeg Justin søtt. Han reiste seg opp og kom bort til meg. "Hva skal du?"spurte han. "Ut med en venninne"svarte jeg. "Okey du kan få penger på en betingelse"sa han og smilte lurt til meg. "Og hva er den betingelsen?"spurte jeg og så inn i de nøttebrune øynene hans. "Et kyss?"spurte han og lagde trutemunn. Jeg lente meg mot han og plasserte leppene mine på hans. Jeg kjente det kriblet i magen min. Jeg trakk meg fra han og holdt hånden fram. "Her"sa han og la pengene i hånden min. Jeg snudde meg og gikk ut. Da jeg kom ut satt Johanna i bilen sin og ventet. "Hei"sa hun da jeg hadde satt meg inn i bilen. "Hei! Kan vi stikke bort på starbucks jeg er så sulten og jeg har ikke spist frokosten?"spurte jeg og så bedende på henne. "Ja det er greit det"sa hun og smilte. Hun begynte å kjøre mot starbucks. "Du har vell ikke sagt noe til de andre?"spurte jeg lavt og så på henne. "Nei selvfølgelig ikke! Jeg lovte jo å ikke si det!"sa hun og smilte til meg. "Det er bra, du er den eneste som jeg kan prate med! Liksom om alt"sa jeg og smilte til henne. Da vi kommer frem går vi inn på starbucks og bestiller mat før vi går og setter oss ved et bord. "Hvor lenge har jeg bodd her?"spurte jeg da vi satte oss ned. "Du flyttet hit nettopp med moren og faren din"sa hun og begynte å spise. "Hvordan kan jeg og Justin ha vært sammen lenge da?"spør jeg og ser på henne. "Det er det jeg heller ikke skjønner"sier hun. "Men hvordan har vi vært venner da?"spurte jeg og tok en bit av maten min. "Du har bodd her tidligere! Det er sånn du kjenner Justin, dere er barndomsvenner"sier hun og smiler. "Ååå, men fortell litt mer om meg"sier jeg og smiler tilbake. "Du var kjæreste med en som het Liam da du flytta, men jeg tror dere gjorde det slutt"sier hun og tenker. "Hvordan ser han ut?"spurte jeg og så spørrende bort på Johanna. "Brunt hår, grønne øyner ca. samme høyde som deg bare litt høyere"sa hun. Jeg nikket. "Du pleier å synge når du blir sur å lei og det er det bare meg, Liza, Katherine og Emilie som vet"sa hun og nå smilte hun stort. "Du har virkelig en fin stemme"la hun til og spiste litt til. "Takk tror jeg"sa jeg og vi lo litt. "Vi er de beste vennenne dine og vi har holdt kontakten etter at du flytta for mange år siden"sa hun. Hun fortsatte og fortelle masse om meg. Vi satt der i en time til og bare pratet.

Justin*

Vanessa hadde dratt for over en time siden. Hva er det Johanna forteller til Vanessa? Hva om Johanna sier noe som beviser at jeg og Vanessa aldri var sammen. Hva om Vanessa får tilbake hukommelsen og kommer til å hate meg? Det er sånne tanker som går i gjennom hjernen min hele tiden.

Vanessa*

Jeg hadde akkurat kommet hjem etter er koselig tur på starbucks med Johanna. Justin stod i gangen og holdt på å ta på seg sko og jakke. "Hva skal du?"spurte jeg og smilte. "Til studio skal du bli med?"spurte han. "Nei takk, tror jeg blir her"sa jeg og snudde meg. Jeg så iphonen til Justin ligge på komoden i gangen og tok den opp, men når jeg snudde meg hadde han allerede gått. Jeg hadde tenkt og gå etter han og gi han den, men det var da telefone begynte å ringe. Det sto Scooter med små bokstaver over skjermen. Hvem er scooter? Bare en måte å finne ut det på. Jeg dro fingeren over den grønne linja på skjermen og la telefone inntil øret.

Sorry for at jeg ikke har skrivi på noen dager nå.... Jeg skal prøve og bli bedre til å skrive! Derfor kommer det kanskje en del til idag eller i morgen.

Nytt liv, Nye muligheterWhere stories live. Discover now