Hoofdstuk 5
Ik zat met Maria op de bank. ik had een oud fotoalbum. daarin staan ook wat foto's van Emily.
Maria kwam dichterbij me zitten en ik sloeg het fotoalbum open.
Maria wees naar een foto van Mabel en zei: "dat is toch mama?" "ja dat is mama"zei ik. Het was een mooie foto van tijdens de vakantie naar Kreta. Ze stond in de zon met haar haar schijnend, naar de camera te lachen op een onbewolkte dag. Over die dag gaan nog altijd mijn mooiste dromen.
Toen we verderop in het fotoalbum kwamen werd ik steeds zenuwachtiger. en daar was hij dan, een foto van Emily. Maria keek er lang naar maar vroeg uiteindelijk: "wie is dat?" ik kan met geen mogelijkheid beschrijven hoe zenuwachtig ik toen was. ik slikte een keer en zei met een trillerige stem: "dat is jou grote zus Maria... ze heet Emily"
Maria draaide haar hoofd naar mij om en staarde me vol ongeloof aan. maar toch om de een of andere reden geloofde ze me wel en vroeg: "waarom heb ik haar nog nooit gezien?" ik zocht lang naar de juiste woorden.
"Omdat we haar kwijt waren." zei ik. Maria had scherp opgelet "waren?" vroeg ze. "dus je hebt haar weer gevonden?"
"Ja" zei ik. "Een soort van." ik staarde even recht vooruit toen de mooie grote starende ogen van Maria me te veel werden.
"Wat vind je ervan?" vroeg ik toen ik Maria weer durfde aam te kijken.
"Ik vind het jammer... dat ik haar nog niet had gezien..." ze bleef lang stil "ga je haar zoeken?... ik wil haar zien."
"Ja... ik ga haar zoeken." zei ik. En ik had niet gelogen
---------------------------
JE LEEST
Dochter
Teen FictionEmily zou nu ongeveer 15 zijn en ik uzou er alles voor over hebben haar weer in mijn armen te houden. Ik wil haar bij me kunnen nemen en haar warme lichaam knuffelen. ik wil mijn dochter terug...