Hoofdstuk 9
Maria
Ik zag mijn vader stil op het bed liggen in het kale ziekenhuis. Hij droomde denk ik. Hij bewoog steeds langzaam heen en weer.
"Maria... wacht... hhmm... van je..." zei hij zacht en mompelig ik kon het niet geloven hij droomde over mij!
Ik keek Anne aan. Zij had het ook gehoord want ze keek me met grote ogen aan.
Hij mompelde nog iets wat ik niet goed kon verstaan maar wel genoeg over wist om te weten dat hij zich zorgen maakte. En niet alleen om mij. "Emily" zei hij nog een keer. Het enige wat ik nu zou willen is dat hij zijn ogen opendeed en zag dat het goed met mij ging. Misschien zou hij dan beter kunnen rusten. Of niet?
Hij maakte zich nu ook enorme zorgen om Emily. Hij zou meteen weer weg willen gaan om haar te redden. Ik wou dat ik iets kon doen, maar ik kan hem nu eigenlijk alleen maar laten rusten. "Zullen we gaan?" vroeg ik aan Anne. "Is goed meisje." antwoordde ze en omdat ik wist dat dit niet het juiste moment was begon ik maar niet over Emily...
Emily
Frits kwam weer terug. ik keek op de wekkerradio in de hoek van de kelder: hij was al anderhalve dag niet geweest! Hij zette een groot glas met water voor mijn neus. Toen ik het zag strompelde ik ernaartoe. Ik dronk het binnen twee seconden op en mijn dorst werd niet minder. Hij werd juist erger. Ik snakte naar nog een glas. Maar hij ging weer weg. Die rotzak! Hij laat mij verkleumen van de dorst en zelf kan hij amper rechtop staan van de alcohol! Voor hij de kelder uit was kwam er een klaaglijk kreunend geluid uit mijn maag. Niet dat iemand me eten zou geven ofzo. Frits liet alleen een geamuseerd lachje horen voor hij de deur op slot deed.
Waar was hij mee bezig!? Ik had wel een vermoeden, maar dat wilde ik niet accepteren. Wat als hij straks al zijn bed met mij wilde delen?! Die gedachten kon ik niet aan...
(Drie dagen later)
Ik heb geen eten gehad. het minuscule laagje vet wat ik de afgelopen jaren heb opgespaard is totaal verdwenen! mijnmaag rommelde weer. Alles wat Frits me de afgelopen dagen kwam brengen is water. In totaal misschien net aan vier liter. Ik hoop dat mijn vader snel geneest en mij komt halen...
JE LEEST
Dochter
Teen FictionEmily zou nu ongeveer 15 zijn en ik uzou er alles voor over hebben haar weer in mijn armen te houden. Ik wil haar bij me kunnen nemen en haar warme lichaam knuffelen. ik wil mijn dochter terug...