Patung

339 19 2
                                    

Aku suka patung. Nampak je patung yang comel aku mesti nak beli. Aku ada satu patung yang memang aku sayang sangat. Taklah besar..aku sayang sebab tu hadiah dari mak cik aku atas kejayaan aku dapat 4 A masa darjah 3. Sampai sekarang patung tu ada.

Patung beruang tu warna putih, pakai dress. Pastu ada reben kat kepala dia. Comel sangat! Aku panggil dia Jannah. Hahaha. Klasik gitu.
Malam tu adik aku tidur kat bilik aku. Kitorang belum tidir lagi. Cerita benda merepek..banyak lagi laa.

Tiba" kitorang nampak ada bayang tangan bergerak-gerak kat depan pintu. Mula-mula ingatkan mak ayah kitorang saja kacau...aku suruh adik aku jengah luar pintu tu. Takde sape pon kat luar. Maybe diorang sembunyi kot..
Kitorang sambung lagi cerita..tak lama lepas tu, bayang tu ade lagi..makin aktif pulak die bergerak. Yang peliknya bila jengah keluar, takde orang langsung. Bilik mak ayah pon tertutup rapat.

Makin seriau dibuatnya bila adik aku tidur dulu. Huhuhu..
Bayang tu macam makin galak pula menari-nari depan pintu. Aku ambil langkah yang berani untuk tengok depan pintu tu.. Aku nampak patung Jannah yang ada depan pintu tu. Sejak hari tu aku cabut hidung dia..pastu aku jahit balik. Serius..aku cacatkan semua patung aku.

*jangan biarkan patung korang sempurna..mungkin dia mintak nyawa dari korang..hehehe

CreepypasztaWhere stories live. Discover now