Jodoh

79 3 0
                                    

Aku ada seorang kakak kembar  yang sangat sayangkan aku. Aku pun sayang dia sangat-sangat. Nama kakak aku Ain Fatihah, aku pula Aiman Maisarah. Tapi semua orang panggil aku Saera. Kakak aku yang bagi gelaran tu dekat aku. Aku tak kisah, lagipun aku suka nama tu..hihi. Dari kecil kitorang selalu bersama, makan sama-sama. Kalau boleh nak kongsi sekali pinggan. Main sama-sama. Kakak aku selalu utamakan aku. Apa yang aku nak semua dia bagi. Aku sayang sangat-sangat dekat kakak aku ni.

Tahun ni kitorang SPM. Kakak selalu pesan jangan takut masa nak jawab takut nanti semua yang dah ulangkaji tu hilang. Kakak aku ni tak gelabah macam aku. Dia yang selalu tenangkan aku kalau aku gelabah. Nasib aku ada kakak macam dia. Macam mana aku nak hidup tanpa dia nanti?

Aku ambil keputusan nak masuk satu kolej dengan dia. Aku ada minat seorang lelaki yang satu course dengan kitorang. Nama dia Ikmal Amry. Hensem sangat, putih, tinggi, rambut dia perang. Sumpah taste aku! Aku ada perasan yang dia selalu pandang tempat aku. Aku rasa dia pun sukakan aku. Aku selalu cerita dekat kakak aku ni yang aku minat lelaki tu. Kakak aku macam biasa, support aku. 

Tiba-tiba satu hari tu Ikmal ada bagi surat dekat aku. Aku punya suka tu, ish tak tahu nak cakap macam mana. Aku baca surat tu dekat dalam bilik.

 Hai awak. Saya dah lama perhatikan awak dari jauh. Sebelum tu, nama saya Ikmal Amry. Umm awak ni saya tengok macam pendiam je, saya rasa awak ni comel la. Ehh terpuji. Hehe....

Kan dah agak dia suka aku. Hmm.. depan awak je saya diam saya ni malu nak borak dengan awak laa Ikmal.

Maaflah saya tulis surat ni. Saya malu nak cakap dengan awak depan". Emm kalau tak silap saya nama awak ni..start dari huruf A kan?

Ye Ikmal, nama aku start dari huruf A. Aiman Maisarah nama aku. Malu laaa macam ni dia tahu nama aku..ihik.

nama awak Ain Fatihah kan? haha sedap laa nama awak ni. Cantik macam tuannya..

Itu nama kakak aku laa..dia ni salah nama tau. 

nama adik kembar awak tu pula, Aiman Maisarah, kan? Oklah salam perkenalan, jumpa awak esok ;).

Esok aku nak jumpa dia. Ni mesti dia salah orang ni. Tak mungkin dia suka kakak aku. Tak mungkin !

[Dewan Kuliah]

"Akak, orang nak jumpa Ikmal la, nak cakap pasal surat yang dia bagi. Dia salah orang la. Dia tertukar nama adik ngan nama akak."

"Ehh? Hmm takpe nanti akak yang pergi cakap dengan dia. Saera chill je ok?"

Aku perhatikan je dari jauh Ikmal berbincang dengan kakak. Hmm kenapa reaksi Ikmal macam biasa je..dia..betul" suka kakak aku ke? TAK, TAKKANLAH !! Aku..aku kena buat sesuatu. Ikmal aku punya !

"Saera !! Kakak dah bagitahu dia semua dan dia kata okay. Oh by the way, nanti ada orang datang meminang akak..so.. minggu ni kita balik. Yeay !!"

"Hahah yeay ! Dah lama laa tak balik rumah. Ehh akak kenal ke siapa nak meminang akak tu?"

"Hahaha kenal sangat"

"Faiz lah tu kan..haha" Ain hanya tersenyum.

Fuh ok lah tu akak aku nak kahwin..takdelah aku risau Ikmal minat kat dia. Hahahahaha. Tapi...kalau akak kahwin nanti mesti dia duduk jauh dengan aku. Hm :(

CreepypasztaWhere stories live. Discover now