Nama dia Danial. Dia ni kawan aku dari tadika lagi. Rumah kitorang sebelah-sebelah je. Kitorang ni memang rapat, tak boleh dipisahkan. Awal tahun form 4, dia ada cakap dengan aku yang dia suka aku. Aku terima dia jadi boyfriend aku. Aku suka sangat bila dengan dia. Kebetulan kitorang ni kan berjiran, bila ketuk dinding, orang sebelah boleh dengar.
Sebelum aku tidur, aku selalu ketuk dinding sebelah. Dia pon layankan je.Raya tahun ni cuti dua minggu, hmm...mesti lama tak jumpa dia nanti. Nak chat pon tak boleh sebab kat kampung aku memang takde line. Haih.
[2 minggu kemudian]
Rindu rumah aku, dan semestinya aku rindu Danial oh cintaku ~ sebelum aku masuk rumah, sempat lah jugak senyum kat dia yang handsome dan comel tu. Hahaha. Tapi aku pelik juga, kenapa dia senyum tawar semacam? Sakit kot..takpelah. esok nanti aku beraya sambil lawat dia.
Macam biasa, sebelum tidur aku suka ketuk dinding. Saja nak kacau dia tidur. Pelik. Dia tak balas pon ketukan aku. Aku ketuk la lagi, berirama lagi tau ketukan aku tu. Hmm. Balas dua kali ketuk je? Ngantuk ke apa? Takpelah. Esok aku tanya.
Nak beraya rumah bakal mertua kena lawa". Tutup aurat. Baru lah jadi menantu mithali. Tapi, semangat aku dah hilang dah depan pintu. Yang sambut family aku, mak ayah dia je. Dia mana? Aku tanya lah mak ayah dia, tapi riak muka diorang berubah keruh.
Aku hampir pengsan bila mak ayah dia bagitahu yang Danial dah meninggal 4 hari lepas dalam kemalangan. Masa tu dia dalam perjalanan nak beraya kat rumah kawan dia. What?! Habis tu, siapa yang aku nampak semalam?
Malam tu aku langsung tak dapat tidur. Haih. Teringat je kat arwah Danial. Tiba-tiba aku dengar ketukan dari rumah sebelah. Bulu roma aku memang dah meremang habis. Makin kuat pula bunyi ketukan tu. Eishh !
Ok, pejam mata dan tarik nafas dalam-dalam....lepas. Tapi aku tak buka mata aku terus sebab aku dengar ada orang bisik kat telinga aku ' I'm always with you sayang. I'm your boyfriend..forever~'
Arghhh!! Satu je cara untuk halau 'boyfriend' aku ni. Bagi orang lain baca cerita aku ni. Hehehe...
*watch out honey..it's beside you <3
YOU ARE READING
Creepypaszta
HorrorBacalah sendiri. Aku taip memang laju. Cuma tak berani nak taip BERSEORANGAN ×,× Hihihihi