Benda ni terjadi time aku darjah 3.
Dulu aku selalu la juga tidur dengan mama, ayah, adik dekat ruang tamu tu sebab tak berani nak tidur sorang-sorang. Gedik kan kitorang?
Malam tu aku dengan mak aku belum tidur lagi, kitorang borak la panjang" sampai tahap merepek. Aku punyalah beria cerita panjang siap buat gaya tangan lagi rupanya mak aku dah tidur. Bazir air liur aku je rupanya sebab cakap sorang". Haish -.-Seram gila time tu sebab aku tidur tepi sekali. Kaki aku betul" hadap dapur tu. Dalam otak aku dah terbayang segala makhluk yang akan keluar dari dapur tu. Sebab takut sangat, aku selubung la dengan selimut. Walaupun rasa selamat tapi aku masih takut.
Aku rasa macam tak bernafas je bila berselubung, aku selak la sikit sebab nak udara. Bila aku intai, aku nampak hujung kain yg berlapis dalam keadaan koyak. Aku fikir balik...aku rasa tepi aku, jauh sikit tu ada kabinet. Bila masa pula ada kain buruk pula?
Disebabkan nak tahu sangat, aku intai slow" dark hujung kain tu sampai la atas. Aku punya respon, terus terkaku dekat situ. Apa yang aku nampak rupanya, orang yang jubahnya memang kotor dan koyak rabak. Pakai serban tapi muka hitam. Kosong. Sumpah aku tak nampak apapun dekat muka makhluk tu.
Aku apa lagi, selubung laa balik. Aku istighfar tak henti" dalam selimut tu. Berapa lama pon tak tahulah. Biarlah tak bernafas, janji aku selamat.
Tak lama lepas tu. Aku intai sikit, nak tengok 'makhluk berjubah' tu dah pergi ke belum. Jangkaan aku meleset. Benda tu makin dekat dan semakin terapung adalah. Ish.
Disebabkan terlampau stress dengan 'makhluk berjubah' tu, aku selubung dan istighfar je. Sedar" je waktu dah pagi. Entah bila aku terlelap pun aku tak pasti. Atau mungkin 'makhluk berjubah' tu yg buat aku tak sedar? Aku pun tak tahu.*Jangan lupa baca doa sebelum tidur, takut ada yang nak bergurau.
YOU ARE READING
Creepypaszta
TerrorBacalah sendiri. Aku taip memang laju. Cuma tak berani nak taip BERSEORANGAN ×,× Hihihihi