Az ördögűző

763 50 0
                                    

A film:
A sztori egy fiatal lányról szól, akinek testét hatalmába keríti egy ősi démon. A túlvilági parazita amellett, hogy borzalmas testi és lelki metamorfózisba taszítja a tündéri kislányt, a nézők nyugalmát is képes napokra hazavágni. A film bemutatójával párhuzamosan nem hiába tarolták le a kor bulvársajtóját a moziban megszülő nőről, a film közben elájuló vagy bepánikoló nézőkről szóló hírek. Minden megszállottas horrorfilmek ősatyja közel negyvenéves kora ellenére egy jottányit sem veszített erejéből, és simán alázza napjaink horrorfilmjeinek jó részét.

A valóság:

A film alapjául szolgáló borzalmakat az 1940-es évek végén szenvedte el egy meg nem nevezett – Roland Doe-ként emlegetett – fiatal fiú Marylandben, Amerikában. A történteket korabeli újságcikkek, egy Raymond Bishop nevű lelkész naplója és segédjének írott vallomása őrizte meg az utókor számára. Szegény Roland, Harriett nevű nagynénje halála után furán kezdett viselkedni. Kezdetben csak annyi történt, hogy az éjszaka közepén a lakásban dobogó léptek zaja verte fel a lakókat, majd a jelenségek egyre eldurvultak. Bútorok, vázák mozdultak el a helyükről, a kicsi Roland ágya mellől pedig a szenteltvíz nagy ívben vágódott neki a szemközti falnak.

Miután kielnc pap és 39 független szemtanú írásban is megerősítette a látottakat, az egyház végül beleegyezett az ördögűzésbe. Addigra már annyira kétségbeesett volt a helyzet, hogy a fiú összevagdosta magát, borzalmasan káromkodott, olykor pedig körbelebegett a szobájában és minden bent tartózkodónak kiosztott egy-egy emberes fülest. A pszichiátrián elvégzett ördögűzés sikerét állítólag egy fülsüketítő ordítás jelezte, mely gurgulázva száguldott végig az épület folyosóin.

Sosem Vagy Egyedül ✔Où les histoires vivent. Découvrez maintenant