2

11K 276 3
                                    

Lisa's POV

" Lisa ! kau ni kan kerja dia buat hal je ! nak sangat lihat bapak dia mati ! aku suruh kau cari kerja bukan nak lari dengan lelaki . " ayah memarahi aku setelah aku ditangkap berdua duan dengan lelaki itu . sudah pelbagai cara untuk kami jelaskan perkara yang sebenar tapi apa ? langsung tak dipeduli .

" pakcik , apa kata saya bayar saman tu . saya taknak menyusahkan pakcik sekeluarga atas kecuaian saya . "

" eh senang senang je kau kata nak bayar saman . entah entah kau dah apa apakan anak aku lepastu kau nak lepas tangan je macam tu ? "

" maaf pakcik . jadi apa yang patut saya buat ? "

" Kahwin dengan anak aku . "

aku terkejut dengan apa yang abah dah katakan . Kahwin ? Noway ! aku baru je 19 tahun takkan kahwin kut . satu lagi , aku bukannya kenal lelaki ni . nama pun aku tak tahu ni kan nak kahwin dengan dia .

" ayah ... lisa tak nak " aku merayu rayu abah supaya mengubah fikirannya . abah tidak peduli dan tetap dengan katanya. akhirnya lelaki itu bersetuju untuk menikahi ku pada esok hari .

------

Ammar's POV

Pada pagi ini aku akan menjalan tugas yang sangat berat bagiku . Aku akan berkahwin dengan perempuan yang muda 4 tahun dari ku dan baru saja aku kenal . Semua ini sebab kecuaian ku sendiri.

" saya terima nikahnya Nur Lisa Qisthina Binti Mansur dengan mas kahwin nya RM100 di bayar tunai "  dengan sekali lafaz , kami sah menjadi suami isteri .

" tahniah mar . apa pun yang terjadi , tetap sabar ye . " kata Ridhwan , sahabatku yang sanggup datang untuk menolongku .

selesai sahaja majlis , aku dan ' isteriku ' segera pulang ke KL . Buat masa sekarang ni , aku nak sembunyi kan Lisa dari keluarga ku .Tiba satu hari nanti , aku akan beritahu keluargaku . Sesampainya kami di KL , aku terus membawanya ke condominium ku .

" maaf lisa , condominium ni satu bilik je . so lisa tak salah kan kalau sharing sebilik dengan abang?' dia hanya mengangguk . dalam diam aku tahu dia taknak , tapi apa boleh buat . lagipun apa salahnya kan , suami isteri ni kena tidur sekatil baru harmonis .

" lisa kemas kemas pakaian lisa tu , letak je kat almari abang tu . ada ruang kosong tu , kalau tak muat pandai pandai lah lisa pindah baju abang ye . kalau lapar , lisa masaklah apa yang ada . abang nak ke rumah keluarga abang dulu . yelah tak dapat bawa lisa . tapi jangan risau , malam nanti abang balik "

" ye terima kasih bang . "

aku meninggalkannya bersendirian didalam rumah . minta minta lah dia ni orang nya berani kalau tinggal seorang . kalau tak disebabkan mama paksa makan malam dirumah , jangan harap lah aku nak kesana . buang minyak kereta je tau ! tapi walaupun aku dah beristeri , mama tetap number satu .

Awak Milik Saya Where stories live. Discover now