6

9.4K 218 1
                                    

Akhirnya setelah beberapa hari di Bali , kami pulang dengan selamat . Untuk beberapa hari ini aku hanya berehat dirumah sementara cuti ku belum habis .

Aku planning nak lawat mama hari ini , tapi sebab aku betul betul letih , aku batalkan niatku . Aku melabuhkan badanku di atas katil . Ahhh ! ni lah masanya untuk rehat dengan aman . aku terbuai mimpi .

Lisa POV

Aku mendengar seseorang mengetuk pintu , aku mencapai tudungku dan berlari membuka pintu . Siapa kah gerangan perempuan ni yang berdiri dihadapan pintu ini .

" eh kau siapa ah ? buat apa kau buat dekat rumah anakku ni " hah , nilah mama Abang Ammar . aku cuba untuk bersalam dengan dia tapi ditolak .

" mana anak aku ? " suara mama membuatkan abang terbangun dari tidurnya . Abang yang baru bangun bergegas keluar dari bilik.

" ada apa sayang ? " abang perlahan lahan membuka matanya yang masih tertutup .

" huh ? sayang kamu kata ? " mama terlihat sangat marah .

" eh ma ! bila mama sampai ? " dia  berlari mendekati mama dan menolakku masuk ke dalam bilik .

Ammar POV

Madam in my house !! Kantoi kantoi kantoi . dah lah si lisa siap dengan kain sarung dia esh . kalau nak katakan dia ni orang gaji aku , memang tak ada watak lah ! aku ni juga , adakah patut aku gelar ' sayang ' depan mama . mimpi apakah aku agaknya sampai panggil lisa sayang ni . mati lah aku kali ni .

" who's that girl Ammar !  tell me right now ! "

" ma , she's my maid ma . "

" oh kalau maid panggil sayang lah ! "

" no , she's my ..... girlfriend ."

" girlfriend bawa masuk rumah ? Ammar did you sleep with her ? " berdebar debar rasanya nak beritahu mama siapa lisa sebenarnya .

" oh taknak beritahu . ok . " mama berjalan memasuki bilik . mama menarik lisa keluar .

" eh perempuan kau tak tau malu ke ha ? masuk rumah lelaki , siap dengan baju macam ni . kau tu bertudung ! sia sia je kau bertudung tapi maruah tak jaga . baik kau telanjang je " mama menarik tudungnya sehingga terbuka .

" maafkan saya puan " terdengar suara lisa .

" ma stop it ! " aku menarik lisa dari mama .

" she's my wife " aku terpaksa beritahu semua ini . aku sebenarnya takut kalau mama tak dapat terima lisa dan sakiti lisa .

mama menarik lisa dari pelukan ku . " mesti dia ni mengandung kan ? sebab tu Ammar buat keputusan tanpa perbicangan mama . kan perempuan kan ? " mama dengan kasar menolak lisa .

" ma , ammar akan beritahu semuanya but not here okay . ammar hantar mama balik . " inilah cara untuk mendamaikan mama .

" lisa rehat lah dulu . abang settle kan mama abang . abang janji abang balik nanti " lisa hanya mengangguk . Dia perempuan yang kuat . walau kena herdik macam mana pun dia tetap tak menangis  . hmm sebab aku lah lisa kena terok oleh mama tadi .

aku menceritakan satu persatu cerita kearah mama . mama masih tidak percaya . dia kata aku ni terhasut lah , aku ni jadi pak sanggup lah . pelbagai hinaan aku dengar mama katakan pada Lisa .

" entah entah dia tu anak haram ! sebab tu mak ayah dia tak guna ! "

" malas lah nak layan mama ni . yang penting , ammar still nak dengan lisa. Ammar nak balik dulu ma . " aku menyalam mama . mama dengan hati yang tak rela melihat aku keluar dari kawasan rumah . aku memandu keretaku menuju kearah condominium ku .

Awak Milik Saya Where stories live. Discover now