Ammar's POV
Aku melihat surat diatas meja kerjaku . Apani ? ku baca surat itu dengan teliti . yessssss ! cuti aku dah approved. hmm kira kira aku minta cuti ni apa yang aku nak buat apa ye ? aku menggaru kepalaku yang tidak gatal . apa kata ke luar negeri ? dah lama dah aku tak ke luar negeri . aki memikirkan negeri yang menarik . Bali !! best juga kan pergi bali ni . dapat terus honeymoon dengan lisa . yelah dah hampir 6 bulan kami kahwin , aku langsung tak bawa dia ke luar negara . aku terus membeli ticket penerbangan ke bali melalui online . dah siap !
------------
Ketibaan kapal terbang ke lapangan terbang Bali , disambut dengan pemandangan yang indah . kami mencari teksi untuk menghantar kami ke tempat rehat kami . kali ini kami memilih untuk tinggal di salah satu resort yang berhampiran pantai .
" Lisa okay ke ni ? macam tak okay je " aku melihat lisa yang terbaring diatas katil .
" hmm pening lisa naik kapal terbang tu ! " aku terketawa . first timer memang macam ni .
" lisa rehat dulu , abang nak ke pantai . jangan buka pintu tau kalau tak ada abang . " dia hanya mengangguk .
aku berjalan keluar dengan memakai singlet dan seluar pendek . jangan dilupa kacamata hitam ! aku berjalan jalan disekeliling pantai . menikmati keindahan alam . sambil sambil tu rehat lah sekejap setelah beberapa jam diatas kapal terbang . perlahan lahan aku menutup mataku .
" ya allah ! " aku terkejut apabila aku terasa seseorang mengejutkanku. aku membuka kacamata hitam ku dan melihat lisa dihadapan mataku .
" hai abang ! abang tidur ke ? " tanya dia selamba. kalau tak salah aku , budak ni terbaring tak sedarkan diri kat hotel tu . kenapa pula tiba tiba ada disini dengan pakaian yang dah bertukar .
" kata lisa tadi pening . kenapa sekarang ada kat sini pula "
" tak jadi . lisa tadi tengok kat jendela bilik kita ada pemandangan yang indah , sebab tu pening lisa pun dah hilang . "
" yeke ? " dia mengangguk .
aku membawa dia berjalan mengelilingi pantai. sambil sambil itu singgah minum kelapa . lepas tu , kita cuba naik jetski . um sakit juga telinga aku , apabila lisa kerja dia teriak 24jam je . selepas puas dating dekat pantai , kita balik ke resort untuk membersihkan diri .
malam ini , aku membawa dia ke restoran yang terkenal yang menghidangkan pelbagai seafood. macam macam jugalah aku order untuk puaskan hati puan Lisa ni . sebab terlalu sedap , semua makanan kami , kami sapu bersih ! baru lah aku tengok lisa kuat makan ni . akhirnya kami balik ke resort untuk berehat .
aku tengah sibuk meng'upload' gambar percutian ku di laman Instagram . asyik aku menontot tv siaran indonesia ni , Lisa keluar dengan berkemban sarung mengambil baju dia yang ketinggalan . Mak Oi ! cantik nya body bini aku ni . kali ni memang aku tak tahan ! aku tarik tangan Lisa mendekati aku . Dia berteriak manja.
" abang nak buat apa ni " aku menarik tangannya untuk duduk berdepanan dengan aku . aku mendekati leher nya yang gebu . aku terlihat dia hanya menutup matanya dan tidak menolak .
" lisaaaa... apa kata malam ni kita .... " aku merayu dengan nada yang manja . Lisa dengan terpaksa menyetujui nya . Hehehe lisa ni isteri baik , dia dengar cakap suami dia . Pada malam itu , rasmi lah sudah aku menyentuh nya .
YOU ARE READING
Awak Milik Saya
Random✅ Completed ! ✅ 27/10/17 - #17 in Random ❤ Dalam perjalanan balik ke Kuala Lumpur , Ammar bejumpa dengan seorang perempuan bernama Lisa . Ammar berniat untuk menolong menghantarkan Lisa ke KL . Tapi , dalam perjalanan mereka sesuatu berlaku sehingga...