" macam mana boleh jadi macam ni mar ? " mama melihat keadaan kakinya .
" mar kena langgar masa mar nak melintas jalan " abang menerangkan dengan ringkas .
" mar ni lain kali kena hati hati tau . sekarang ni , mar tak kerja lah ni ? " abang menggeleng .
" hmm baiklah kamu suruh bini mar tu cari kerja . nanti kamu nak makan apa kalau mar tak kerja . "
" apa pula nak kerja ma , dia kan tengah sarat mengandung . lagipun , cukup apa duit simpanan mar untuk makan minum kami berdua . Doakan je kaki mar ni cepat sembuh lepas tu boleh cepat masuk kerja . "
" eee kamu ni tak habis habis nak mempertahankan si budak tu ! sampai bila dia nak menyenang goyang kaki di rumah ni ? " tegas mama .
" selagi dia jadi isteri ammar , selagi itu mar tak suruh dia kerja . "
" Budak tu juga nak kau pertahankan dari mama kau ni . Minum pun tak bagi , tu ke yang ammar bangga kan tu ?! Mama nak balik lah kalau macam ni ! Assalamualaikum ! " mama keluar dari rumah .
Aku datang membawa secangkir kopi dan beberapa kueh untuk abang dan mama . Tiba-tiba aku melihat mama sudah keluar dari rumah .
" mana mama bang ? "
" tuu dah balik . merajuk rasanya . " abang tergelak .
" alaaa , baru je lisa bawa kopi dengan kueh ni . mama sibuk ke sampai sekejap je dia lawat abang ? "
" kan abang dah kata dia merajuk , sebab tu lah mama balik . tak payah lah fikir sebab mama tu . lebih baik kita makan , dah lapar tau perut abang ni . " dia menggosok perutnya yang kosong .
------------------
" abang .. mama masih tak dapat terima lisa ke ? " abang terdiam .
" awak tak payah nak fikirkan hal mama . dia tu terlampau protective sangat sampaikan kahwin pun tak boleh . "
" tapii ... "
" dah dah , jangan lah lisa banyak fikir . lisa kan mengandung . suka hati mama lah nak terima ke tidak . yang penting abang tak sabar nak tunggu anak kesayangan abang ni keluar . " dia mengusap perutku lalu mengucupnya .
" aduhh ! dia tendang lah bang . "
" eh sakit ke ? " abang mulai cemas .
" hehehe tak . geli geli sedikit je . tengah main playground kut anak kita dalam ni bang " abang mencubit pipiku yang gebu .
" eeeeee lisa ni kan! orang ingatkan sakit betul betul tau . nervous abang dibuatnya tau . kut kut lah time ni dia nak keluar . "
" eeeee mulut abang ni kan . lisa tau lah jangka bersalin lisa tak lama lagi , tak nak lah cepat cepat sangat . lisa nervous tau . "
" alolo isteri abang ni nervous ke ? mari sini muka nervous tu . walaupun lisa ni masih muda , abang tahu lisa kuat untuk lahirkan anak abang . abang dah percaya lisa akan jadi ibu yang penyayang , isteri yang taat , anak yang soleha dan juga menantu yang baik . " abang perlahan lahan mencium ubun-ubun ku . terasa airmata ini mengalir.
aku mengangkat tangan abang dan menciumnya lama .
" terima kasih kerana sudi menjadikan lisa menjadi isteri abang dan juga ibu kepada anak abang . lisa janji untuk selalu setia bersama abang . "
---------
YOU ARE READING
Awak Milik Saya
Random✅ Completed ! ✅ 27/10/17 - #17 in Random ❤ Dalam perjalanan balik ke Kuala Lumpur , Ammar bejumpa dengan seorang perempuan bernama Lisa . Ammar berniat untuk menolong menghantarkan Lisa ke KL . Tapi , dalam perjalanan mereka sesuatu berlaku sehingga...