Kapitel 24

761 22 1
                                    

Selvom jeg gik forholdsvis tidligt i seng i går sover jeg over mig...
Jeg vågner 7.37 og opdager at min telefon ikke har siddet til ladning hele natten, så den er løbet tør for strøm, og min alarm har derfor ikke ringet.
Fuck, noget pis.
Jeg skynder mig at tage tøj på, rede mit hår, lægge meget lidt naturlig make up, spise morgenmad og børste tænder og så skynder jeg mig over til stationen.
Jeg tager toget og kommer frem på skolen næsten en halv time for sent.
Jeg går ind i klassen.
Vores lærer kigger surt på mig.
"Bare sæt dig" siger han.
Jeg sætter mig og tager min jakke af.
Jeg finder mine matematik ting frem og begynder at skrive ned.

***

Da jeg skal til at gå ud fra klassen i pausen kommer vores lærer, Peter selvfølgelig hen til mig og siger at jeg har en halv times eftersidning.
Jeg har virkelig lyst til at give ham fingeren men jeg sukker bare og går ud på gangen.

***

Alle de andre har lige fået fri, men jeg skal sidde her i klassen sammen med Peter og lave ingenting.
Da der er gået et kvarter kommer han ned til mig.
Han lægger hånden på min skulder.
"Jeg havde egentlig tænkt mig at beholde dig et kvarter mere, men du må gerne gå nu" siger han.
Jeg rejser mig og tager min taske på.
"Tak" siger jeg og smiler.
"Men hey" siger han og lægger hånden på min røv.
Det gør mig - forståeligt nok - sindssygt utilpas og jeg har bare lyst til at løbe ud af klassen.
"Husk at komme til tiden en anden gang ikk?" Siger han.
Jeg nikker og skynder mig ud af klassen.
Da jeg sidder i toget får jeg en besked fra Anthon.

Kan du komme hjem til mig? Jeg skal snakke med dig

My Brothers Best Friend - CityboisWhere stories live. Discover now