t w o

153 14 18
                                    

KWON SEULRA

Aku tergelak dengan perangai diorang. Aku rasa macam dah lama kenal diorang. Tiba-tiba aku terasa ada seseorang menarik aku dari belakang.

"Woi, apa main tarik-tarik ni!" Aku memandang belakang. Asal lelaki ni. Asal mamat ni?

"Nama aku Namjoon." kata lelaki itu. Kisah apa aku.

"Aku kesah apa." kataku sambil membeliakkan mata.

"Hahahaha. Namjoon Hyung kena reject." kata seorang lelaki.

"Hahahahaha. Pandai kau reject dia KwonSeul." kata Seung.

"Pahal kau ikut aku ngusik dia?" kata lelaki yang gelakkan manusia bernama Namjoon tu.

"Suka hati aku lah." kata Seung selamba.

"Mana aci." katanya sambil memuncung.

"Aci kat india."

"Tak swag lansung." kata Ara dan seorang lelaki serentak. Aih, choral speaking lagi.

"Pahal kau copypaste ayat aku. Aku sorang je boleh cakap ayat tu. Kau cakap lah ayat lain. Kau tu tak swag." kata lelaki tu. Aku tengok Ara. Aik, tidur? Dahla tengah berdiri.

"Aik?  Tidur sambil berdiri?" Semua orang di situ pelik.

"Oppa." kata Binnie. "Ooh, Binnie kat sini ke. Tak perasan pulak." katanya.
"Ni abang aku. Diorang semua ni ada Elementist jugak." Aku hanya mengangguk tanda faham.

"Wah, biskut!  Nak sikit?" kata Binnie.

"Tak boleh. Ni aku punya." kata lelaki yang sedang makan biskut.

"Kedekut." Dia memalingkan muka.

PARK SOO RIN

"Bagilah dia sikit. Kau ni. Kedekut." katanya sambil meletakkan tangannya di atas bahu ku.

"Bro, lain kali tengok dulu siapa ni, baru letak tangan." kataku sambil mengalihkan tangannya. Mukanya kelihatan bewarna merah. Aww, so hodoh.

"Kalau rasa gembira tepuk tangan." Ada orang gila terlepas ke?

"Wei, kat sini bukan untuk menyanyi. Dah la suara sumbang. Ada hati nak nyanyi." kata Rin. Lelaki itu hanya memasamkan muka.

"Fire!" jerit seorang lelaki menjerit. Aku nampak ada bola api datang kat dia. Nasib baik dah hilang.

"Tambi, takyah la melalak kat sini. Bingit telinga aku." kata Ella.

Kami semua sudah lengkap. Tiba-tiba, ada kapal angkasa berhenti di hadapan kami.

Ada seseorang keluar dari kapal Angkasa tu. Jap, macam kenal.

"ADUDU!"

TBC

Element [a.f]Where stories live. Discover now