KIM NAMJOOM
Aku menhepaskan diri ke atas sofa sambil membuka IG ku. Aku scroll dan ternampak sesuatu. Aik, alien pun ada IG ke? Caption: Bersedialah Korea, kami akan menakluk negara ini.
Jangan harap. Aku terus memanggil semua orang aku suruh mereka semua bersiap.
Setelah mereka bersiap, kami terus keluar dari banglo itu. "Kita nak pergi mana ni?" tanya Jin Hyung.
"Jumpa alien kepala kotak tu." kataku lalu masuk ke dalam kereta.
"Tak muatlah. Macam mana nak pergi.""Jalan kaki jelah. Dekat je." kataku lalu keluar dari kereta. Kami semua berjalan kaki menuju ke gundang yang didiami oleh Adudu.
"Dah sampai." kataku lalu membuka pintu utama. Besar gila gundang ni. Gelap pulak tu.
"Seung, Tae. Guna kuasa korang." kata Jin Hyung. Mereka mengangguk.
"Bola Cahaya!" kata mereka berdua. Gundang itu menjadi lebih cerah. Kelihatan Adudu dan banyak robot.
"Serang!" kata ku dan Adudu serentak. Siapa akan menang? Elementist atau Adudu?
SONG YOUNG AE
Kami semua berlawan dengan robot-robot Adudu. Aku mengumpul tenaga dan..
"Bola api, bertubi-tubi!" jeritku dan Jimin. Kami menyerang robot-robot itu.
"Ella! Hati-hati!" jerit Jimin. Aku pandang ke depan. Aku terus tunduk. Sikit lagi.
"Naga bayang!" kata Rin sambil membuat naga bayang yang besar. Hoseok pula sedang membuat dinosaur bayang. Tak tahu kenapa tapi aku rasa nak tergelak.
"Pokok Berlukar." jerit Jin lalu pokok itu terus mengelilingi banyak robot.
"Ketatkan." kata Riny pula. Hancur robot-robot tu."Askar haiwan. Serang!" kata Binnie dengan Jungkook serentak. Askar itu terdiri dari Harimau, Singa, Kuda, Kucing, Anjing dan Badak. Haiwan-haiwan itu menyerang.
"Angin kencang!" jerit Namjoon yang berada di udara bersama KwonSeul. Banyak robot yang berterbangan.
"Namjoon! Jom bergabung." jerit Jimin. Mereka hendak memulakan serangan.
"Pusing beliung berapi!" jerit mereka berdua serentak. Semua robot berpusing-pusing di dalam pusing beliung.
Kemudian, naga dan dinosaur bayang datang melawan robot-robot itu.
"Senapang pembeku!" jerit Ara dengan Yonggi. Mereka bekukan semua robot.
"Probe! Jom lari." kata Adudu lalu lari dari situ. Kami semua dah lemah.
"Koran semua okey tak?" tanya Ara dan Yonggi.
"Penat." kata ku. "Jom balik." kaat Ara. Macam mana diorang boleh tak penat?
"Kenapa korang tak penat?" tanya Jimin.
"Kitaorang tak banyak guna kuasa. Korang guna banyak kuasa. Tu penat tu. Dah jom balik." kata Yonggi.
Kami semua pun pulang ke Banglo Elementist.
TBC
YOU ARE READING
Element [a.f]
FantasyCLOSE +Kisah 7 orang gadis yang mempunyai kuasa menjumpai 7 orang lelaki yang mempunyai kuasa seperti mereka. Mereka menggunakan kuasa mereka untuk menghalang Korea dari ditakluki oleh mahkluk asing.